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Optimized Novel Wireless Assessment of Respiratory and Circulatory Dirstress - Alarm Validation (ONWARD - AV)

10. Juni 2026 aktualisiert von: Eske Kvanner Aasvang

Validation of the Accuracy and Relevance of Continuous Vital Sign Monitoring Using an AI-algorithm in Hospitalized Patients

The ONWARD study evaluates user experiences from continuous vital sign monitoring alarms sent to the clinical staff in case of deviating vital signs at the general hospital ward. User experiences are evaluated though a 5-point likert questionnaire.

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Detaillierte Beschreibung

The ONWARD study evaluates user experiences from continuous vital sign monitoring alarms sent to the clinical staff in case of deviating vital signs at the general hospital ward. User experiences are evaluated though a 5-point likert questionnaire.

The study will focus on adult, hospitalized patients who are monitored at the general hospital ward with continuous, real-time vital sign monitoring combined with the WARD-CSS (WARD clinical support system) that relays alerts to the clinical staff in case of significant deviations. The evaluation focus on the user perceived relevance and usefulness of the alerts generated by the system which includes a proprietary novel alerts logic. Specifically, investigators aim to assess how users evaluate the clinical relevance of triggered change-based alerts and the helpfulness of the accompanying alert descriptions.

During monitoring, the app will be used according to the intended use and additionally two questions will be prompted if alerts are sent.

Patients monitored will have an expected length of stay at the hospital, which supports at least one day of continuous monitoring. Readings from the WARD-CSS is not blinded for treating staff to get feedback on the use of the application. This study will include up to 100 patients.

An alerting feedback questionnaire will be constructed as simple feedback buttons/sliders, prompted after an alert is 'accepted' in the app. The feedback buttons will only be prompted for a representative proportion of the alerts. This will be done at random based on the alert frequencies determined in the retrospective analysis. This way, a close to equal amount of feedback responses will be prompted and obtained for different alert types with different occurrences. The feedback will be linked to the alert in the app, such that feedback can be submitted at any point in time, thus not disturbing the nurse while medical intervention is provided.

The feedback will be constructed with the following two interactions for the clinical staff.

  • Alert relevance in relation to deterioration of the patient (5-point Likert scale).
  • Relevance of the description following alerts in relation to the helpfulness in the patient assessment/care (5-point Likert scale)

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

100

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Studienorte

      • Copenhagen, Dänemark, 2100
        • Rigshospitalet
      • Copenhagen, Dänemark, 2400
        • Bispebjerg Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion criteria:

Patients can be included if they meet all the following criteria:

  • Age ≥ 18 years
  • Patients assessed by the clinical staff as having an acute condition with risk for clinical deterioration.
  • Expected admission for more than 24 hours to a general ward.

Exclusion criteria:

Patients are excluded if they meet any of the following criteria:

  • Having implanted electronic devices (such as pacemaker or Implantable Cardioverter Defibrillator (ICD) device).
  • Known pregnancy or breastfeeding
  • Inability to give informed consent.
  • The participant expected not to cooperate with study procedures.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Unterstützende Pflege
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Adult, hospitalized patients who are monitored for vital signs in the general wards
The intervention involves continuous, real-time vital sign monitoring using sensors to measure vital signs combined with WARD-CSS and novel algorithms designed to detect clinically relevant deviations in the vital signs.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Relevance of alerts
Zeitfenster: Start of monitoring after enrollment with informed consent. An expected minimum of 24 hours of monitoring up to 7 days after start of monitoring.

The staff evaluated relevance of alerts triggered during continuous vital signs monitoring

Evaluated by 5-point Likert scale:

1. Not relevant 2 Slightly relevant 3 Moderately relevant 4 Relevant 5 Highly Relevant

Start of monitoring after enrollment with informed consent. An expected minimum of 24 hours of monitoring up to 7 days after start of monitoring.

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Relevance of the description
Zeitfenster: Start of monitoring after enrollment with informed consent. An expected minimum of 24 hours of monitoring up to 7 days after start of monitoring.

Relevance of the description following alerts in relation to the helpfulness in the patient assessment/care

Evaluated by 5-point Likert scale:

  1. Strongly Disagree
  2. Disagree 3- Undecided

4 Agree 5 Strongly Agree

Start of monitoring after enrollment with informed consent. An expected minimum of 24 hours of monitoring up to 7 days after start of monitoring.

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Alert rate
Zeitfenster: Start of monitoring after enrollment with informed consent. An expected minimum of 24 hours of monitoring up to 7 days after start of monitoring.
Total alert rate, including false alert rate, of the WARD-CSS.
Start of monitoring after enrollment with informed consent. An expected minimum of 24 hours of monitoring up to 7 days after start of monitoring.
Postoperative complications
Zeitfenster: 30 days
Postoperative complications, defined by internationally agreed criteria
30 days
Heart rate (measured in beats per minute (BPM))
Zeitfenster: 7 days
Collected continuously
7 days
SpO2 (blood oxygen saturation, measured in percentage)
Zeitfenster: 7 days
Collected continuously
7 days
Blood pressure (measured in mmHg)
Zeitfenster: 7 days
Collected continuously
7 days
Respiration Rate (measured in BrPM)
Zeitfenster: 7 days
Collected continuously
7 days
Pulse (measured in BPM)
Zeitfenster: 7 days
Peripheral pulse - Collected continuously
7 days
Temperature (measured in degrees Celcius)
Zeitfenster: 7 days
Collected continuously
7 days

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

28. Mai 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

30. September 2026

Studienabschluss (Geschätzt)

31. März 2028

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

1. Juni 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

10. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

16. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

16. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

10. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 2502107 (MREC)
  • 2025071987 (Andere Kennung: DMA)

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

UNENTSCHIEDEN

Beschreibung des IPD-Plans

Data access can be discussed upon request

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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