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Return to Activity After Surgery for Lumbar Disc Herniation

18. Juni 2026 aktualisiert von: Intrinsic Therapeutics

Return to Activity After Surgery for Lumbar Disc Herniation: An Exploratory, Post-Market, Prospective, Randomized, Controlled Trial of an Annular Closure Device

RCT investigating postoperative activity restriction after lumbar discectomy in patients treated with annular closure.

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

The purpose of this prospective, randomized, multicenter study is to determine the reherniation and reoperation rates of patients treated with the annular closure device after standard post-operative restrictions versus patient-determined restrictions.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

120

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

  • Name: Kelsey Miller-Torchia A SVP, Clinical & Business Development, BA
  • Telefonnummer: 322 7819320222
  • E-Mail: kmiller@barricaid.com

Studieren Sie die Kontaktsicherung

  • Name: Ivan Grzan Sr. Dir. Professional Education, BA
  • Telefonnummer: 7819320222
  • E-Mail: ivan@in-thera.com

Studienorte

    • Louisiana
      • Shreveport, Louisiana, Vereinigte Staaten, 71101
        • Spine Institute of Louisiana
        • Hauptermittler:
          • Pierce Nunley, MD
        • Kontakt:
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Skeletally mature (male or female).
  • Patients with posterior or posterolateral disc herniations at one level between L4 and S1 with radiographic confirmation of neural compression using MRI. [Note: Intraoperatively, only patients with an annular defect (post discectomy) between 4mm and 6mm tall and 6mm and 10mm wide shall qualify.]
  • Minimum posterior disc height of 5mm at the index level.
  • Radiculopathy (with or without back pain) with a positive Straight Leg Raise (0 - 60 degrees)22 (L45, L5S1)
  • VAS leg pain (one or both legs) of at least 40/100 at baseline
  • Psychosocially, mentally and physically able to fully comply with the clinical protocol and willing to adhere to follow-up schedule and requirements.
  • Implanted with annular closure device.

Exclusion Criteria:

  • Spondylolisthesis Grade II or higher (25% slip or greater).
  • Subject requires spinal surgery other than a discectomy (with or without laminotomy) to treat leg/back pain (scar tissue and osteophyte removal is allowed).
  • Subject has been diagnosed with active hepatitis, AIDS, or HIV.
  • Subject has been diagnosed with rheumatoid arthritis or other autoimmune disease.
  • Subject has a known allergy to titanium, polyethylene or polyester materials.
  • Any subject that cannot have a baseline MRI taken.
  • Subject is pregnant or interested in becoming pregnant in the next year.
  • Subject has active tuberculosis or has had tuberculosis in the past three (3) years.
  • Subject has a history of active malignancy: A patient with a history of any invasive malignancy (except non-melanoma skin cancer), unless he/she has been treated with curative intent and there have been no signs or symptoms of the malignancy for at least two (2) years.
  • Subject is immunologically suppressed, received steroids >1 month over the past year.
  • Currently taking anticoagulants, other than aspirin, unless the patient can be taken off the anticoagulant for surgery.
  • Subject has a current chemical/alcohol dependency or significant psychosocial disturbance.
  • Subject has a life expectancy of less than three (3) years.
  • Subject is currently involved in active spinal litigation (Workers' compensation patients may be included.
  • Subject is currently involved in another investigational study.
  • Subject is incarcerated.
  • Subject has back or non-radicular leg pain of unknown etiology.
  • Prior surgery at the index lumbar vertebral level.
  • Subject requiring a spine DEXA (i.e., patients with SCORE of ≥ 6) with a T Score less than -2.0 at the index level. For patients with a herniation at L5/S1, the average T score of L1-L4 shall be used.
  • Subject has clinically compromised vertebral bodies in the lumbosacral region due to any traumatic, neoplastic, metabolic, or infectious pathology.
  • Subject has sustained pathologic fractures of the vertebra or multiple fractures of the vertebra or hip.
  • Subject has scoliosis of greater than ten (10) degrees (both angular and rotational).
  • Any metabolic bone disease.
  • Subject has an active infection either systemic or local.
  • Subject has cauda equina syndrome or neurogenic bowel/bladder dysfunction.
  • Subject has severe arterial insufficiency of the legs or other peripheral vascular disease. (Screening on physical examination for patients with diminution or absence of dorsalis pedis or posterior tibialis pulses. If diminished or absent by palpation, then an arterial ultrasound is required with vascular plethysmography. If the absolute arterial pressure is below 50mm of Hg at the calf or ankle level, then the patient is to be excluded.)
  • Subject has significant peripheral neuropathy, patient defined as a patient with Type I or Type II diabetes or similar systemic metabolic condition causing decreased sensation in a stocking-like or non-radicular and non-dermatomal distribution in the lower extremities.
  • Subject has insulin-dependent diabetes mellitus.
  • Subject is morbidly obese (defined as a body mass index >40 or weighs more than 100 lbs. over ideal body weight).

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Unterstützende Pflege
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Non restricted postoperative instructions
Investigating different postoperative restrictions after lumbar disc herniation surgery
Aktiver Komparator: Restricted postoperative instructions
Investigating different postoperative restrictions after lumbar disc herniation surgery

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Symptomatic reherniation
Zeitfenster: 3 Months
No symptomatic reherniation at the index level (on either side)
3 Months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: David H Kim, MD, Atrius Health

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

30. Juni 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. Oktober 2027

Studienabschluss (Geschätzt)

31. Oktober 2027

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

18. Juni 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

18. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

25. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

25. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

18. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Beschreibung des IPD-Plans

No external collaboration expected

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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