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Bone Cancer Surgery Prospective Database

Bone Cancer Surgery Prospective Database on Perioperative Characteristics and Postoperative Complications

According to the Global Burden of Disease Report, the number of cancer patients worldwide is increasing year by year. In 2023, there were a total of 18.5 million newly confirmed cases of malignant tumors worldwide, and it is expected to grow to 30.5 million cases by 2050. Among them, the number of new cases of malignant tumors of bone and articular cartilage increased by 86.4% from 1990 to 2023. Meanwhile, bone is a particularly common site for tumor metastasis, and almost half of cancer patients are at risk of developing bone metastasis. Surgical resection is the main treatment method for both primary and secondary bone cancer. For patients with bone cancer, the main goal of surgical treatment is to maintain the patient's function and mobility by relieving pain, preventing impending fractures and/or nerve compression, or stabilizing pathological fractures. Surgery for bone cancer often requires extensive exploration, osteotomy, and prosthetic reconstruction, resulting in significant surgical trauma. The incidence of postoperative complications remains high. The occurrence of postoperative complications can increase patient pain, prolong hospitalization time, increase medical costs, and even endanger life. Therefore, reduction of complications and optimizing perioperative management are key issues that urgently need to be addressed in clinical practice.

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

At present, there is a lack of high-quality evidence-based measures for perioperative management of bone cancer. Previous studies have mainly been retrospective, with common issues such as missing variables, small sample sizes, and single disease types, making it difficult to systematically reveal perioperative pathophysiological patterns and provide reliable evidence for clinical management. Therefore, high-quality prospective studies are urgently needed.

Therefore, this study intends to conduct a prospective cohort study of patients undergoing surgery for bone cancer, establish a perioperative database, clarify the incidence of complications, explore the factors related to perioperative complications, and provide evidence-based support for improving perioperative management and patient prognosis.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Geschätzt)

400

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Zhejiang
      • Hangzhou, Zhejiang, China, 310000
        • The Second Affiliated Hospital of Zhejiang University anesthesiology department
        • Hauptermittler:
          • Min Yan, Doctor
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

patients undergoing elective bone cancer resection surgery

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Clinical diagnosis of bone cancer
  2. Scheduled to undergo elective bone cancer resection surgery

Exclusion Criteria:

  1. Unable to comply with follow-up
  2. declined participation in the study

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Complication
Zeitfenster: hospital discharge, an average of 10 days
This includes embolic events, pulmonary complication, wound complication, acute kidney injury, death. Diagnose according to radiologic examination, sign and symptom
hospital discharge, an average of 10 days

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
6-Monats-Sterblichkeit
Zeitfenster: 6 Monate
6 Monate
The rate of perioperative transfusion of allogeneic blood products
Zeitfenster: hospital discharge, an average of 10 days
This includes blood products such as plasma and platelets, erythrocytes
hospital discharge, an average of 10 days
The coagulation function tests during the perioperative period
Zeitfenster: hospital discharge, an average of 10 days
This includes thromboelastography result
hospital discharge, an average of 10 days
Wound drainage volume
Zeitfenster: hospital discharge, an average of 10 days
Accumulated postoperative wound drainage volume
hospital discharge, an average of 10 days
Hemoglobin levels
Zeitfenster: hospital discharge, an average of 10 days
Hemoglobin levels during hospitalIzation
hospital discharge, an average of 10 days
1-year mortality
Zeitfenster: 1 year
1 year
2-year mortality
Zeitfenster: 2 years
2 years
3-year mortality
Zeitfenster: 3 years
3 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

1. Juli 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. Juli 2026

Studienabschluss (Geschätzt)

1. Juli 2028

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

22. Juni 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

22. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

25. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

29. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

24. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 2026 0873

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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