- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00045045
Positron Emission Tomography in Detecting Testicle Cancer
A Study Of 18 FDG PET In The Prediction Of Relapse In Patients With A Clinical Stage I Non-Seminomatous Germ Cell Tumor
RATIONALE: Imaging procedures such as positron emission tomography may improve the ability to detect the extent of cancer and allow doctors to plan more effective treatment for patients who have testicle cancer.
PURPOSE: Diagnostic trial to study the effectiveness of positron emission tomography using fludeoxyglucose F 18 in predicting relapse in patients who have stage I germ cell tumor of the testicle.
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
OBJECTIVES:
- Assess the ability of fludeoxyglucose F 18 positron emission tomography to predict relapse requiring adjuvant chemotherapy in patients with high-risk stage I non-seminomatous or mixed seminoma/non-seminomatous germ cell tumor of the testis who are on current management protocols.
OUTLINE: This is a multicenter study.
Patients receive fludeoxyglucose F 18 (FDG) IV followed 1 hour later by positron emission tomography (PET) imaging. Patients with metastatic disease identified by FDG PET imaging may receive adjuvant chemotherapy according to the standard clinical practice at each participating center. Patients with no metastatic disease identified by FDG PET imaging are considered for entry into the MRC-TE08 trial (randomized trial of 2 CT scan frequencies in the surveillance of stage I teratoma) or are followed according to the standard surveillance schedule.
Patients with metastatic disease are followed every 6 months. Patients with no metastatic disease are followed monthly for 1 year, every 2 months for 1 year, every 3 months for 1 year, and then every 4-6 months thereafter.
Peer Reviewed and Funded or Endorsed by Cancer Research UK
PROJECTED ACCRUAL: Approximately 135 patients will be accrued for this study within 2-3 years.
Studientyp
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
England
-
Exeter, England, Vereinigtes Königreich, EX2 5DW
- Royal Devon and Exeter Hospital
-
Ipswich, England, Vereinigtes Königreich, IP4 5PD
- Ipswich Hospital NHS Trust
-
London, England, Vereinigtes Königreich, SE1 9RT
- Guy's and St. Thomas' Hospitals NHS Foundation Trust
-
London, England, Vereinigtes Königreich, WIT 3AA
- Meyerstein Institute of Oncology at University College of London Hospitals
-
Nottingham, England, Vereinigtes Königreich, NG5 1PB
- Nottingham City Hospital NHS Trust
-
Southampton, England, Vereinigtes Königreich, 5O14OYG
- Royal South Hants Hospital
-
Sutton, England, Vereinigtes Königreich, SM2 5PT
- Royal Marsden NHS Foundation Trust - Surrey
-
-
Scotland
-
Glasgow, Scotland, Vereinigtes Königreich, G11 6NT
- Beatson Oncology Centre
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Kind
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
DISEASE CHARACTERISTICS:
- Histologically confirmed non-seminomatous or mixed seminoma/non-seminomatous germ cell tumor of the testis with evidence of vascular (lymphatic or venous) invasion in primary specimen
- Clinical stage I on the basis of clinical examination, chest x-ray, and CT scan of the chest, abdomen, and pelvis
- Negative post-orchidectomy tumor markers (alpha-fetoprotein and beta human chorionic gonadotropin)
- High-risk disease
PATIENT CHARACTERISTICS:
Age
- Any age
Performance status
- Not specified
Life expectancy
- Not specified
Hematopoietic
- Not specified
Hepatic
- Not specified
Renal
- Not specified
Other
- No evidence of active inflammatory or infective diseases
- No other disease or prior malignancy that would preclude study
PRIOR CONCURRENT THERAPY:
Biologic therapy
- Not specified
Chemotherapy
- Not specified
Endocrine therapy
- Not specified
Radiotherapy
- Not specified
Surgery
- See Disease Characteristics
- No more than 8 weeks since prior orchidectomy
Other
- No prior positron emission tomography scans
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Diagnose
- Zuteilung: Nicht randomisiert
Mitarbeiter und Ermittler
Ermittler
- Studienstuhl: Robert A. Huddart, MD, Royal Marsden NHS Foundation Trust
Publikationen und hilfreiche Links
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
- Hodenteratom
- testikuläres embryonales Karzinom
- testikuläres Chorionkarzinom
- Hoden Dottersack Tumor
- testikuläres embryonales Karzinom und Teratom
- testikuläres embryonales Karzinom und Teratom mit Seminom
- embryonales Hodenkarzinom und Dottersacktumor
- testikuläres embryonales Karzinom und Dottersacktumor mit Seminom
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- Hoden-Dottersacktumor und Teratom mit Seminom
- testikuläres Chorionkarzinom und Dottersacktumor
- testikuläres Chorionkarzinom und embryonales Karzinom
- testikuläres Chorionkarzinom und Teratom
- testikuläres Chorionkarzinom und Seminom
- Bösartiger Hodenkeimzelltumor im Stadium I
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- CDR0000256314
- MRC-TE22
- EU-20115
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National Cancer Institute (NCI)Aktiv, nicht rekrutierendFortgeschrittenes bösartiges solides Neoplasma | Refraktärer bösartiger fester Neoplasma | Rezidivierendes Ewing-Sarkom | Rezidivierendes Hepatoblastom | Wiederkehrende histiozytische und dendritische Zellneubildung | Wiederkehrende Langerhans-Zell-Histiozytose | Rezidivierender bösartiger Keimzelltumor und andere BedingungenVereinigte Staaten, Puerto Rico
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