- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00739752
Interventions to Increase HBV Vaccinations in Sexually Transmitted Disease (STD) Clinics
7. November 2018 aktualisiert von: Gregory Zimet, Indiana University
Interventions to Increase HBV Vaccinations in STD Clinics
The goal of this study is to evaluate two sets of interventions to increase acceptance of hepatitis B virus (HBV) vaccination in patients attending sexually transmitted disease (STD) clinics.
The 1st set of interventions, with 3 levels, is based on message framing.
The 3 levels are: 1. information only; 2. gain-framed message; and 3. loss-framed message.
The 2nd set of interventions, with 2 levels, involves how the vaccine is recommended by the health care provider.
The 2 levels are: 1. HBV vaccine offered; and 2. HBV vaccine recommended.
The outcome of interest is1st dose acceptance.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Detaillierte Beschreibung
The goal of this study is to evaluate two sets of interventions to increase acceptance of hepatitis B virus (HBV) vaccination in patients attending sexually transmitted disease (STD) clinics.
The 1st specific aim is to assess the effect of message-framing on vaccine acceptance.
Framing theory suggests that positively framed messages (i.e., benefits of getting vaccine) are more effective than negatively framed messages (i.e., dangers of not getting vaccine) in stimulating preventive health behaviors.
Research on Framing Theory and engagement in health behaviors suggests also that the effects may be moderated by other attitudinal factors, including perceived risk of the behavior and degree of involvement in the message.
The 2nd aim is to evaluate the effect of provider-based interventions.
Prior research suggests that recommendations by health providers are very important in patients' decisions regarding acceptance of health care procedures.
Patients (18 years and older) will be recruited and followed from Chicago and Indianapolis STD clinics during routine medical visits.
An audio computer-assisted self-interview (A-CASI) will cover demographics, risk behaviors, and perceived risk associated with vaccination.
Subjects then will be randomized to receive a gain-framed, loss-framed, or information only message regarding HBV immunization (also delivered by A-CASI).
Upon completion of the message-framing intervention, subjects will complete additional attitude questions via A-CASI.
Upon completion of the A-CASI subjects will be randomly assigned to one of two provider intervention conditions: 1. vaccine offered or 2. vaccine recommended.
For both conditions free HBV immunization will be provided by a nurse practitioner.
Subsequently, postcard reminders will be sent and phone call reminders made for follow-up appointments for those receiving the first and second doses of vaccine.
The primary outcome measure is HBV vaccination.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
1747
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Illinois
-
Chicago, Illinois, Vereinigte Staaten, 60604
- Chicago Department of Public Health
-
-
Indiana
-
Indianapolis, Indiana, Vereinigte Staaten, 46202
- Bell Flower Clinic
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Age 18 and older males and females
- No prior self-reported history of HBV immunization or infection
- Fluent in English
- Not known to be HIV positive.
Exclusion Criteria:
- Under age 18
- Received any prior HBV vaccination
- Prior infection of Hepatitis B
- Unable to read or comprehend the English language
- HIV positive
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Verhütung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Fakultätszuweisung
- Maskierung: Verdreifachen
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Non-Framed-Offered
Non-Framed, Information Only Condition.
Vaccine Offered.
|
Subjects received information only and are offered the vaccine.
|
|
Experimental: Non-Framed-Recommended
Non-Framed, Information Only Condition.
Vaccine Recommended.
|
Subjects receive information only and are recommended the vaccine.
|
|
Experimental: Gain-Framed-Offered
Gain-Framed Intervention emphasizes the benefits associated with receiving HBV vaccine.
Vaccine Offered.
|
Subjects receive gain-framed messages and are offered the vaccine.
|
|
Experimental: Gain-Framed-Recommended
Gain-Framed Intervention emphasizes the benefits associated with receiving HBV vaccine.
Vaccine Recommended.
|
Subjects receive gain-framed messages and are recommended the vaccine.
|
|
Experimental: Loss-Framed-Offered
Loss-Framed Intervention emphasizes the risks associated with not receiving HBV vaccine.
Vaccine Offered.
|
Subjects receive loss-framed messages and are offered the vaccine.
|
|
Experimental: Loss-Framed-Recommended
Loss-Framed Intervention emphasizes the risks associated with not receiving HBV vaccine.
Vaccine Recommended.
|
Subjects receive loss-framed messages and are recommended the vaccine.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Mean Number of Doses of HBV Vaccine Received
Zeitfenster: Day of research visit with 8 month follow-up
|
Mean Number of HBV vaccine doses received over an 8-month period, including the clinic visit.
Count values ranged from 0 to 3 doses.
|
Day of research visit with 8 month follow-up
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Cox AD, Cox D, Zimet G. Promoting prevention and early detection: The impact of message framing, product function and perceived product risk. J Marketing 2006;70:79-91.
- Kasting ML, Head KJ, Cox D, Cox AD, Zimet GD. The effects of message framing and healthcare provider recommendation on adult hepatitis B vaccination: A randomized controlled trial. Prev Med. 2019 Oct;127:105798. doi: 10.1016/j.ypmed.2019.105798. Epub 2019 Aug 9.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Juni 2003
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Juni 2007
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Oktober 2007
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
20. August 2008
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
21. August 2008
Zuerst gepostet (Schätzen)
22. August 2008
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
9. November 2018
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
7. November 2018
Zuletzt verifiziert
1. November 2018
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 0205-04
- R01AI049644 (US NIH Stipendium/Vertrag)
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
Nein
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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