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Effectiveness of a Walking Program Modulating Cardioreparative Factors in Heart Failure (EPCCHFWalk)

30. März 2017 aktualisiert von: Vanderbilt University Medical Center
The incidence of heart failure grows as the population continues to age. Heart failure incidence approaches 10 per 1,000 persons after the age of 65. Although pharmacotherapy improves the treatment of heart failure it remains insufficient in preventing the progression of this debilitating disease. Cell based therapy has gained great strides over the last decade, launching cellular therapy into the mix of artillery for the treatment of chronic heart failure and coronary disease. While early pre-clinical work demonstrates that stem cell based therapy improves heart failure the exact mechanism in which these endothelial progenitor cells (EPC's) are recruited from the bone marrow, proliferate under the mediation of growth factors, and migrate to the injured tissues endogenously still remains obscured. Therefore in order for clinicians and scientist to impact heart failure treatment, a greater understanding of the physiological changes in EPC's and other modulators of cardioreparative process need further investigation.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Heart failure remains a devastating progressive chronic disease in which pharmacotherapy is not often sufficient. Although cell based therapy is gaining publicity in the treatment of coronary artery disease and heart failure. Determining how endothelial progenitor cells are recruited, proliferate, and home to injured tissue is an important area of investigation. Equally important is determining factors which improve EPC stimulation and efficiency such as realistic levels of exercise and the modulation of various cardioreparative factors (VEGF, NRG-1, and SDF-1) within heart failure patients. Since the endogenous repair mechanism is down regulated in heart failure patients such efforts may uncover ways to tip the balance in heart failure back to normal reparative maintenance.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

9

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Tennessee
      • Nashville, Tennessee, Vereinigte Staaten, 37232-8802
        • Vanderbilt Heart and Vascular Institute

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

30 Jahre bis 65 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Cardiac Heart Failure Patients

Beschreibung

Inclusion criteria:

  1. Subjects 30-65 years old.
  2. Subjects able to give Informed Consent.
  3. Subjects who will give permission for collection of clinical and demographic data from the electronic medical records.
  4. Subjects with symptomatic ischemic or non-ischemic heart failure in a stable condition with New York Heart Association class II-III for at least the last 3 months before study enrollment.

    • Left ventricular ejection fraction (LVEF) < 40%.
    • Peak volume of oxygen utilization (peak VO2) of < 25 ml/kg/min.
  5. Patient on a stable dose of statin or who can be initiated on statin therapy.
  6. Subjects with ischemic cardiomyopathy must have had either a negative stress test within the last 6 months or a cardiac catheterization within the last year confirming stable disease.

Exclusion criteria:

  1. Subjects with myocardial infarction or unstable angina within the last six months.
  2. Subjects with symptomatic or severe aortic stenosis.
  3. Subjects with severe HTN (SBP > 180) or hypotension (SBP < 100).
  4. Subjects who are pregnant.
  5. Subjects who have bone marrow suppression.
  6. Subjects with exercise limiting peripheral arterial disease.
  7. Subjects with history of ventricular tachycardia without an implantable defibrillator
  8. Subjects with decompensated diabetes (HgA1c >10).
  9. Subjects with orthopedic limitations.
  10. Subjects with any other clinical condition precluding regular participation in walking exercise regimen.
  11. Subjects who already participate in regular physical exercise regimen for greater than 30 minutes a day 5 days per week.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Walking Exercise Group
Walking Exercise Group versus Control Group
Does intensity of aerobic walking exercise modify cardiac reparative factors
Andere Namen:
  • Fragebögen zur Lebensqualität
Walking Group will increase intensity, duration, and steps of walking per week.
Andere Namen:
  • Fragebögen zur Lebensqualität

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
endothelial progenitor cells
Zeitfenster: 12 Weeks
12 Weeks

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
exercise
Zeitfenster: 12 Months
12 Months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienleiter: Douglas B Saywer, MD, PhD, Vanderbilt Heart and Vascular Institute

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Juli 2009

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2014

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2014

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

9. Juli 2009

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

10. Juli 2009

Zuerst gepostet (Schätzen)

13. Juli 2009

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

4. April 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

30. März 2017

Zuletzt verifiziert

1. März 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • Vanderbilt_University

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