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Donor Umbilical Cord Blood Transplant After Cyclophosphamide, Fludarabine Phosphate, and Total-Body Irradiation in Treating Patients With Hematologic Disease

23. August 2013 aktualisiert von: Cancer Research UK

Transplantation of Umbilical Cord Blood From Unrelated Donors in Patients With Haematological Diseases Using a Reduced Intensity Conditioning Regimen

RATIONALE: Giving low doses of chemotherapy and total-body irradiation before a donor umbilical cord blood transplant helps stop the growth of abnormal cells. It also stops the patient's immune system from rejecting the donor's stem cells. The donated stem cells may replace the patient's immune cells and help destroy any remaining abnormal cells (graft-versus-tumor effect). Sometimes the transplanted cells from a donor can also make an immune response against the body's normal cells. Giving cyclosporine and mycophenolate mofetil before and after transplant may stop this from happening.

PURPOSE: This phase II trial is studying the side effects of donor umbilical cord blood transplant after cyclophosphamide, fludarabine phosphate, and total-body irradiation in treating patients with hematologic disease.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

OBJECTIVES:

  • To assess the safety and efficacy of unrelated-donor umbilical cord blood transplantation (UCBT) using a nonmyeloablative preparative regimen in patients with hematological disease, in a multi-institution UK setting.
  • To confirm that unrelated-donor UCBT following nonmyeloablative conditioning is associated with consistent and durable engraftment in these patients.
  • To assess transplant-related mortality at day 100 associated with nonmyeloablative UCBT in these patients.
  • To assess the incidence of grades II-IV and III-IV acute graft-vs-host disease (GVHD) in these patients.
  • To assess the risk of relapse and progressive disease in these patients at 1 year post transplant after nonmyeloablative UCBT.
  • To assess overall and progression-free survival of these patients at 1 year after nonmyeloablative UCBT.
  • To assess immune reconstitution at 1, 2, 3, 6, 12, and 24 months after transplant as measured by quantitative recovery of B, T, and NK cells (flow cytometry), qualitative recovery of T cells (TREC and spectratyping), in vivo functional T-cell responses (EBV and CMV tetramers), and quantitative immunoglobulins.

OUTLINE: This is a multicenter study.

  • Reduced-intensity conditioning regimen: Patients receive cyclophosphamide IV over 2 hours on day -6 and fludarabine phosphate IV over 1 hour on days -6 to -2. Patients undergo a single fraction of total-body irradiation on day -1.
  • Umbilical cord blood (UCB) transplantation: Patients undergo umbilical cord blood transplantation on day 0.
  • Graft-vs-host disease prophylaxis: Patients receive cyclosporine IV or orally on days -3 to 100 followed by taper and mycophenolate mofetil IV or orally on days -3 to 35 followed by taper.

Blood and bone marrow samples are collected periodically for analysis.

After completion of study treatment, patients are followed up every 3 months in year 1, every 4 months in year 2, every 6 months until 5 years, and then annually thereafter.

Peer Reviewed and Funded or Endorsed by Cancer Research UK.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

60

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • England
      • Bristol, England, Vereinigtes Königreich, BS2 8BJ
        • Rekrutierung
        • Bristol Royal Hospital for Children
        • Kontakt:
          • Contact Person
          • Telefonnummer: 44-117-342-8044
      • Leeds, England, Vereinigtes Königreich, LS16 6QB
        • Rekrutierung
        • Cancer Research UK Clinical Centre at St. James's University Hospital
        • Kontakt:
          • Contact Person
          • Telefonnummer: 44-113-206-6020
      • London, England, Vereinigtes Königreich, WC1N 3JH
        • Rekrutierung
        • Great Ormond Street Hospital for Children
        • Kontakt:
          • Contact Person
          • Telefonnummer: 44-207-813-8335
      • London, England, Vereinigtes Königreich, WC1E 6DD
        • Rekrutierung
        • UCL Cancer Institute
        • Kontakt:
          • Contact Person
          • Telefonnummer: 44-207-830-2301
      • London, England, Vereinigtes Königreich, NW1 2PQ
        • Rekrutierung
        • University College of London Hospitals
        • Kontakt:
          • Rachael Hough, MD
          • Telefonnummer: 44-845-155-5000 ext. 5239
      • Newcastle-Upon-Tyne, England, Vereinigtes Königreich, NE2 4HH
        • Rekrutierung
        • University of Newcastle-Upon-Tyne Northern Institute for Cancer Research
        • Kontakt:
          • Contact Person
          • Telefonnummer: 44-191-222-7785

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

2 Jahre bis 60 Jahre (Kind, Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

DISEASE CHARACTERISTICS:

  • Diagnosis of high-risk, advanced or poorly responding hematological disease for which a reduced-intensity hemopoietic stem cell transplantation is likely to be effective

    • Disease status is such that there is no alternative therapy likely to achieve a cure or provide a significant prolongation of disease-free survival
  • No chronic myelogenous leukemia in first chronic phase responding to imatinib or refractory blast crisis
  • No acute leukemia in morphological relapse/persistent disease (defined as > 5% blasts in normocellular bone marrow)
  • No malignant disease that is refractory to or progressive on salvage therapy
  • No myelofibrosis
  • Donor must be matched at HLA-A and -B at antigen level and HLA-DRB1 at allelic level

    • No available 5-6/6 HLA-A, -B, -DRB1 matched sibling donor OR 10/10 unrelated volunteer donor

PATIENT CHARACTERISTICS:

  • Karnofsky performance status (PS) 60-100% OR Lansky PS 50-100% (pediatrics)
  • Transaminases < 5 times upper limit of normal (ULN)
  • Bilirubin < 3 times ULN
  • Creatinine clearance > 50 mL/min
  • DLCO > 50% predicted
  • No supplemental oxygen requirements
  • Not pregnant or nursing
  • Negative pregnancy test
  • No HIV or HTLV (I and II) antibody positivity or evidence of infection
  • No acquired aplastic anemia
  • No decompensated congestive heart failure or uncontrolled arrhythmia and left ventricular ejection fraction ≥ 35%
  • No current active serious infection, in particular uncontrolled fungal infection
  • No congenital immune deficiencies

PRIOR CONCURRENT THERAPY:

  • See Disease Characteristics
  • More than 6 months since prior exposure to combination chemotherapy OR only 1 course of induction combination chemotherapy for myelodysplastic syndromes or acute myeloid leukemia (please discuss with study coordinator/s if this course contained fludarabine)
  • At least 6 months since prior myeloablative bone marrow transplantation
  • No prior irradiation that precludes the safe administration of an additional dose of 200 cGy of total-body irradiation
  • No prior autograft

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Non-relapse mortality at day 100

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Incidence of grades II-IV and III-IV acute graft-vs-host disease (GVHD) at day 100 and chronic GVHD at 1 year
Mixed chimerism
Hemopoietic recovery

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Rachael Hough, MD, University College London Hospitals

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Januar 2009

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. August 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

13. August 2009

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

13. August 2009

Zuerst gepostet (Schätzen)

14. August 2009

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

26. August 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

23. August 2013

Zuletzt verifiziert

1. April 2010

Mehr Informationen

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