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A Telemedicine Solution for Remote Support of Rehabilitation, for Patients Undergoing, Total Hip Arthroplasty Surgery (RRS)

22. Oktober 2012 aktualisiert von: Martin Vesterby, Regionshospitalet Silkeborg

The Effect of Remote Rehabilitation Support Via a Telemedicine Solution for Patients Undergoing an Optimized Fast-track Orthopedic Surgery Procedure With the Implementation of a Total Hip Arthroplasty.

The RRS project is a Randomized Clinical Trial documenting the effect of Remote Rehabilitation and Support via a telemedicine solution for patients undergoing an optimized fast-track orthopedic surgery procedure with the implementation of a total hip arthroplasty. With the telemedicine solution the investigators will support and try to motivate the patient to be discharged after only one day of hospitalization.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

This PhD study evaluates the effect of an information technology solution containing RRS. The way it supports, informs and educates the patient and support person, provides an opportunity for communication between the patient and the surgeons, physiotherapists and nurses at the hospital.

The parameters evaluated will be: Length of stay, health-related quality-of-life (HRQOL), functional outcome, pain, anxiety, complications and an evaluation of the socio-economic effect.

The aim of the study generates the following hypotheses and focus for publication

  • Length of stay is lower for the intervention group compared to the control group.
  • The average quality of life measured with EQ-5D will either be the same or higher when comparing the intervention group with the control group.
  • Compared to the control group the functional outcome of the intervention group measured with Oxford Hip Score (OHS) and Timed Up and Go (TUG) will be the same or better.
  • Complications measured as luxations, infections, and reoperations are the same or lower in the intervention group compared to the control group.
  • There will be a correlation between patients with the highest level of psychological problems and symptoms of psychopathology measured with Symptom Checklist-90-R, and the postoperative outcome measured with EQ5D, anxiety and TUG.
  • There will be a correlation between support persons with the highest level of psychological problems and symptoms of psychopathology measured with Symptom Checklist-90-R, and the postoperative outcome measured with EQ5D, anxiety and TUG for the patient they are related to.
  • The socio-economic costs will be lower for the intervention group compared to the control group based on self reported data and data collected from official databases. This study will be conducted as a piggy back to the RCT.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

72

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Silkeborg, Dänemark, 8600
        • Regionshospitalet Silkeborg

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients qualified to go trough at joint-care procedure after the guidelines from Regionshospitalet Silkeborg.

Exclusion Criteria:

  • Previous hip surgery with the implantation of a total hip arthroplasty.
  • Patients living more than approximately 60 kilometers from the Regionshospitalet Silkeborg.
  • Patients with no 3G tele-net at their home address.
  • Patients with the need of Danish interpretation.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Unterstützende Pflege
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Telemedicine
RRS via telemedicine. By developing the concept of Remote Rehabilitation Support (RRS) the investigators will try to bring preoperative education of the patient, dissemination of information and postoperative support to a new level.
An information technology solution containing RRS. The way it supports,, informs and educates the patient and support person, provides an opportunity for communication between the patient and the surgeons, physiotherapists and nurses at the hospital.
Andere Namen:
  • Rehabilitation
  • Fast-track
Kein Eingriff: Standard
The standard procedure for THA used under The Lundbeck Center for fast track hip and knee surgery

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
EQ5D
Zeitfenster: 12 Monate
12 Monate
LOS
Zeitfenster: up to 5 days
Length of Stay
up to 5 days

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
SCL-90-r
Zeitfenster: day 0
psychological problems and symptoms of psychopathology
day 0
TUG
Zeitfenster: day 90
Time up and go
day 90
anxiety
Zeitfenster: Day 90
VAS - anxiety
Day 90

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienleiter: Kjeld Soballe, Professor, University of Aarhus, Orthopaedic surgical research

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. September 2009

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. März 2012

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. August 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

28. August 2009

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

28. August 2009

Zuerst gepostet (Schätzen)

31. August 2009

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

24. Oktober 2012

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

22. Oktober 2012

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2012

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 2009-RSI-RRS

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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