- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01033487
A Study To Examine The Safety, Pharmacokinetics And Pharmacodynamics Of PF-03635659 In Patients With Chronic Obstructive Pulmonary Disease
22. Januar 2016 aktualisiert von: Pfizer
A Phase 2A, Double Blind, Placebo-Controlled, Single Dose, 5-Way Crossover Study Assessing The Pharmacodynamic, Pharmacokinetic And Safety Profiles Of Oral Inhaled PF-03635659 In Patients With Moderate Chronic Obstructive Pulmonary Disease.
PF-03635659 is being developed for the treatment of chronic obstructive pulmonary disease.
This is a study to examine the safety, pharmacokinetics and pharmacodynamics of PF-03635659 in patients with Chronic Obstructive Pulmonary Disease (COPD).
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
22
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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-
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Berlin, Deutschland, 10117
- Pfizer Investigational Site
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
40 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Male or female (women of non-childbearing potential) subjects between the ages of 40 and 80 years, inclusive with a diagnosis of moderate COPD (GOLD, 2007 update) and who meet the following criteria for GOLD stage II disease
- Body Mass Index (BMI) of less than 35.5 kg/m2; and a total body weight >40 kg (88 lbs).
- Current smokers, or ex-smokers who have abstained from smoking for at least 6 months
Exclusion Criteria:
- Subjects having more than 2 exacerbations requiring treatment with oral steroids or hospitalization for the treatment of COPD in the previous year.
- History of lower respiratory tract infection or significant disease instability during the month preceding screening or during the period between screening and randomization.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
- Maskierung: Doppelt
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Placebo-Komparator: Placebo
|
oral inhaled formulation, single dose
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Aktiver Komparator: aktiver Komparator
|
oral inhaled formulation, single dose
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Experimental: PF-03635659
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oral inhaled formulation, single dose, low dose
oral inhaled formulation, single dose, mid dose
oral inhaled formulation, single dose, high dose
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Change From Baseline in Trough Forced Expiratory Volume in 1 Second (FEV1)
Zeitfenster: Baseline, 24, 24.5 hrs post-dose
|
FEV1 was the mean volume of air that can be forced out in 1 second after taking a deep breath.
Trough FEV1 was calculated as the average of the largest FEV1 value from 3 readings recorded at 24 hours (hrs) and 24.5 hrs post-dose.
Baseline FEV1 value was calculated as average of 2 largest pre-dose readings on Day 1 for each period.
Change from baseline in trough FEV1 was the difference between trough FEV1 and baseline FEV1.
|
Baseline, 24, 24.5 hrs post-dose
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Maximum Observed Plasma Concentration (Cmax)
Zeitfenster: 1 hr pre-dose, 0.5, 1, 2, 4, 8, 12, 24, 36, 48 hrs post-dose
|
1 hr pre-dose, 0.5, 1, 2, 4, 8, 12, 24, 36, 48 hrs post-dose
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Dose Normalized Maximum Observed Plasma Concentration
Zeitfenster: 1 hr pre-dose, 0.5, 1, 2, 4, 8, 12, 24, 36, 48 hrs post-dose
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Cmax was normalized to a 1 mcg fine particle dose (40, 128 and 320 mcg for the nominal doses of 180, 580 and 1450 mcg respectively).
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1 hr pre-dose, 0.5, 1, 2, 4, 8, 12, 24, 36, 48 hrs post-dose
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Time to Reach Maximum Observed Plasma Concentration (Tmax)
Zeitfenster: 1 hr pre-dose, 0.5, 1, 2, 4, 8, 12, 24, 36, 48 hrs post-dose
|
1 hr pre-dose, 0.5, 1, 2, 4, 8, 12, 24, 36, 48 hrs post-dose
|
|
Area Under the Curve From Time Zero to Last Quantifiable Concentration (AUClast)
Zeitfenster: 1 hr pre-dose, 0.5, 1, 2, 4, 8, 12, 24, 36, 48 hrs post-dose
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Area under the plasma concentration time-curve from zero to the last measured concentration (AUClast).
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1 hr pre-dose, 0.5, 1, 2, 4, 8, 12, 24, 36, 48 hrs post-dose
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Dose Normalized Area Under the Curve From Time Zero to Last Quantifiable Concentration
Zeitfenster: 1 hr pre-dose, 0.5, 1, 2, 4, 8, 12, 24, 36, 48 hrs post-dose
|
Area under the plasma concentration time-curve from zero to the last measured concentration (AUClast).
AUClast was normalized to a 1 mcg fine particle dose (40, 128 and 320 mcg for the nominal doses of 180, 580 and 1450 mcg respectively).
|
1 hr pre-dose, 0.5, 1, 2, 4, 8, 12, 24, 36, 48 hrs post-dose
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Area Under the Curve From Time Zero to Extrapolated Infinite Time [AUC(0-∞)]
Zeitfenster: 1 hr pre-dose, 0.5, 1, 2, 4, 8, 12, 24, 36, 48 hrs post-dose
|
AUC (0-∞) = Area under the plasma concentration versus time curve (AUC) from time zero (pre-dose) to extrapolated infinite time (0-∞).
It was obtained from AUC (0 - t) plus AUC (t-∞).
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1 hr pre-dose, 0.5, 1, 2, 4, 8, 12, 24, 36, 48 hrs post-dose
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Dose Normalized Area Under the Curve From Time Zero Extrapolated to Infinite Time
Zeitfenster: 1 hr pre-dose, 0.5, 1, 2, 4, 8, 12, 24, 36, 48 hrs post-dose
|
AUC (0-∞) = Area under the plasma concentration versus time curve (AUC) from time zero (pre-dose) to extrapolated infinite time (0-∞).
It was obtained from AUC (0 - t) plus AUC (t-∞).
AUC (0-∞) was dose normalized to a 1 mcg fine particle dose (40, 128 and 320 mcg for the nominal doses of 180, 580 and 1450 mcg respectively).
|
1 hr pre-dose, 0.5, 1, 2, 4, 8, 12, 24, 36, 48 hrs post-dose
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Plasma Decay Half-Life (t1/2)
Zeitfenster: 1 hr pre-dose, 0.5, 1, 2, 4, 8, 12, 24, 36, 48 hrs post-dose
|
Plasma decay half-life is the time measured for the plasma concentration to decrease by one half.
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1 hr pre-dose, 0.5, 1, 2, 4, 8, 12, 24, 36, 48 hrs post-dose
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Peak Forced Expiratory Volume in 1 Second (FEV1)
Zeitfenster: Baseline up to 48 hrs post-dose
|
FEV1 was the mean volume of air that can be forced out in 1 second after taking a deep breath.
Peak FEV1 was defined as change from baseline in maximum FEV1.
Maximum FEV1 = maximum forced expiratory volume in 1 second, recorded between 0.5 hrs to 48 hrs post-dose.
Baseline FEV1 value was calculated as average of two largest pre-dose readings on Day 1 for each period.
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Baseline up to 48 hrs post-dose
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Weighted Average Forced Expiratory Volume in 1 Second (FEV1) Response
Zeitfenster: Baseline up to 24.5 hrs post-dose
|
FEV1 was the mean volume of air that can be forced out in 1 second after taking a deep breath.
Weighted average FEV1 was defined as the average area under the effect curve (AUEC) change from baseline FEV1 (the area under the FEV1 effect curve over 24.5 hrs post-dose for each study period corrected for the pre-dose baseline value) divided by 24.5.
Baseline FEV1 value was calculated as the average of two largest pre-dose readings on Day 1 for each period.
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Baseline up to 24.5 hrs post-dose
|
Change From Baseline in Force Vital Capacity (FVC)
Zeitfenster: Baseline, 0.5, 1, 2, 4, 6, 8, 10, 12, 16, 24, 24.5, 36, 48 hrs post-dose
|
FVC was the maximum amount of air exhaled from the lungs after taking the deepest breath possible.
Baseline FVC value was calculated as average of two largest pre-dose readings on Day 1 for each period.
Change from baseline in FVC was the difference between FVC and baseline FVC.
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Baseline, 0.5, 1, 2, 4, 6, 8, 10, 12, 16, 24, 24.5, 36, 48 hrs post-dose
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Change From Baseline in Inspiratory Capacity (IC)
Zeitfenster: Baseline, 0.5, 1, 2, 4, 6, 8, 10, 12, 16, 24, 24.5, 36, 48 hrs pot-dose
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IC was the maximum volume of air that can be inhaled in to the lungs after breathing out normally.
Baseline IC value was calculated as average of two largest pre-dose readings on Day 1 for each period.
Change from baseline in IC was the difference between IC and baseline IC.
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Baseline, 0.5, 1, 2, 4, 6, 8, 10, 12, 16, 24, 24.5, 36, 48 hrs pot-dose
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Januar 2010
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Juni 2010
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Juni 2010
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
15. Dezember 2009
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
15. Dezember 2009
Zuerst gepostet (Schätzen)
16. Dezember 2009
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
19. Februar 2016
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
22. Januar 2016
Zuletzt verifiziert
1. Januar 2016
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- B0431010
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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