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A Study of Apatinib in Patients With Advanced Non-squamous and Non-small Cell Lung Cancer

9. Februar 2012 aktualisiert von: Jiangsu HengRui Medicine Co., Ltd.

A Randomized, Placebo-controlled, Double-blind, Multicenter, Phase II Study of Apatinib as Third Line Treatment in Patients With Advanced Non-squamous and Non-small Cell Lung Cancer

Apatinib is a tyrosin-inhibitor agent targeting at vascular endothelial growth factor receptor (VEGFR), and it's anti-angiogenesis effect has been viewed in preclinical tests. Phase I study has shown that the drug's toxicity is manageable and the maximum tolerable daily dose is 850 mg. The purpose of this study is to determine whether apatinib can improve progression free survival compared with placebo in patients with advanced non-squamous and non-small cell lung cancer who failed two lines of chemotherapy.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

136

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Guangdong
      • Guangzhou, Guangdong, China, 510060
        • Department of Medical Oncology, Cancer Center, Sun Yet-sen University

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 70 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • ≥ 18 and ≤ 70 years of age
  • Histologically or cytologic confirmed advanced non-squamous and non-small cell lung cancer.
  • At least one measurable lesion which has not received radiotherapy (larger than 10 mm in diameter by spiral CT scan)
  • Have failed for 2 lines of chemotherapy including EGFR-TKI.
  • ECOG performance scale 0 - 1.
  • Life expectancy of more than 3 months.
  • Duration from the last therapy is more than 6 weeks for nitroso or mitomycin
  • More than 4 weeks after operation or radiotherapy
  • More than 4 weeks for cytotoxic agents or tyrosine kinase inhibitors inhibitors
  • Adequate hepatic, renal, heart, and hematologic functions (hemoglobin ≥ 90g/L, platelets ≥ 80×10^9/L, neutrophils ≥ 1.5×10^9/L, total bilirubin within 1.25×the upper limit of normal(ULN), and serum transaminase≤2.5×the ULN (If liver metastases, serum transaminase≤5×the ULN), serum creatine ≤ 1.5 x ULN, creatinine clearance rate ≥ 50ml/min,
  • signed and dated informed consent.Willingness and ability to comply with scheduled visits, treatment plans, laboratory tests, and other study procedure.

Exclusion Criteria:

  • Squamous cell carcinoma (including adenosquamous carcinoma, undifferentiated carcinoma); small cell lung cancer (including small cell and non-small cell mixed lung cancer)
  • Pregnant or breastfeeding women
  • Intercurrence with one of the following: hypertension, coronary artery disease, arrhythmia and heart failure
  • Any factors that influence the usage of oral administration
  • PT, APTT, TT, Fbg abnormal, Receiving the therapy of thrombolysis or anticoagulation.
  • Within 4 weeks before the first use of drugs, occurs pulmonary hemorrhage (≥ CTCAE class 2) or other parts' hemorrhage (≥ CTCAE class 3).
  • Long-term untreated wounds or fractures.
  • Within 6 months before the first treatment occurs artery / venous thromboembolic events, such as cerebral vascular accident (including transient ischemic attack), deep vein thrombosis and pulmonary embolism, etc.
  • Application of anticoagulants or vitamin K antagonists such as warfarin, heparin or its analogues; If the prothrombin time international normalized ratio (INR) ≤ 1.5, with the purpose of prevention, the use of small doses of warfarin (1mg orally, once daily) or low-dose aspirin (between 80mg to 100mg daily) is allowed.
  • Abuse of alcohol or drugs
  • Less than 4 weeks from the last clinical trial
  • Treatment with VEGFR, PDGFR, sSRC-TKI before.
  • History of any second malignancies within 3 years except cured basal cell carcinoma of skin and carcinoma in-situ of uterine cervix.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Vervierfachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Apatinib
Apatinib 750 mg qd p.o. and it should be continued until disease progression or intolerable toxicity or patients withdrawal of consent
Apatinib 750 mg p.o. once daily
Placebo-Komparator: Placebo
Placebo qd p.o., and it should be continued until disease progression or intolerable toxicity or patients withdrawal of consent
placebo p.o. once daily

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Progressionsfreies Überleben
Zeitfenster: 8 Wochen
8 Wochen

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Overall Survival safety
Zeitfenster: 8 weeks
8 weeks
Anzahl der Teilnehmer mit Nebenwirkungen als Maß für Sicherheit und Verträglichkeit
Zeitfenster: 8 Wochen
8 Wochen
ORR (objektive Rücklaufquote)
Zeitfenster: 8 Wochen
8 Wochen
DCR(Disease control rate)
Zeitfenster: 8 weeks
8 weeks
QoL(quality of life)
Zeitfenster: 8 weeks
8 weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Li Zhang, Dr, Sun Yat-sen University

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. März 2010

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juli 2011

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. September 2011

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

29. Dezember 2010

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

4. Januar 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

5. Januar 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

10. Februar 2012

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

9. Februar 2012

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2012

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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