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Palliative Treatments for Patients With Advanced Hepatocellular Carcinoma (HCC) (2011PTAHCC)

9. September 2018 aktualisiert von: XU li, Sun Yat-sen University

A Prospective Multicenter Non-randomized Controlled Study of Palliative Treatments for Patients With Advanced Hepatocellular Carcinoma

The standard treatment choice for advanced hepatocellular carcinoma (HCC) is sorafenib, and its efficacy is limited. More active treatments were performed in patients with advanced HCC in China, which include radical hepatectomy or TACE. The study is to investigate whether the active treatment will profit survival of patients, and to evaluate the safety.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

This is a prospective non-randomized controlled study. Patients with advanced hepatocellular carcinoma (BCLC C stage) who underwent palliative resection or TACE followed with Sorafenib or treated by sorafenib alone will be included. The patients will be divided to group A (palliative resection plus sorafenib), group B (palliative TACE plus sorafenib), and group C (sorafenib alone). The sample size will be about 200 cases altogether.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

180

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Guangdong
      • Guangzhou, Guangdong, China, 510060
        • Sun Yat-sen University Cancer Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Male or female patients > 18 years of age.
  • Diagnosed to have advanced HCC (BCLC C stage).
  • Patients who have a life expectancy of at least 12 weeks.
  • Patients whose primary tumor can be resected.

Definition of resectable in this study:

  • Tumor number <=2.
  • If number of tumors >= 3, then all tumors were located in the same lobe.
  • Without tumor invasion of the main trunk of the portal vein, or hepatic duct, or caval vein.
  • Hepatocellular carcinoma with histological diagnose or clinical diagnose according to AASLD.
  • No major post-operative complication.
  • Patients who have an ECOG PS of 0, or 1.
  • Cirrhotic status of Child-Pugh class A only.
  • The following laboratory parameters:

Platelet count > 60 x 109/L Hemoglobin > 8.5 g/dL Albumin > 3.5 g/dL Total bilirubin < 25μmol/L Alanine transaminase (ALT) and AST < 2.5 x upper limit of normal Serum creatinine <1.5 x the upper limit of normal Prothrombin time (PT)<3 seconds above control.

• Patients who give written informed consent.

Exclusion Criteria:

  • Previous or concurrent cancer that is distinct in primary site or histology from HCC.
  • History of cardiac disease.
  • Active clinically serious infections (> grade 2 National Cancer Institute [NCI]-Common Terminology Criteria for Adverse Events [CTCAE] version 3.0)
  • Known history of human immunodeficiency virus (HIV) infection
  • Known Central Nervous System tumors including metastatic brain disease.
  • Patients with clinically significant gastrointestinal bleeding within 30 days prior to study entry.
  • History of organ allograft.
  • Known or suspected allergy to the investigational agent or any agent given in association with this trial.
  • Pregnant or breast-feeding patients.
  • Any condition that is unstable or which could jeopardize the safety of the patient and his/her compliance in the study.
  • Excluded therapies and medications, previous and concomitant: Systemic chemotherapy and target drug other than sorafenib. Antiviral treatment is allowed.
  • Radiotherapy except for which done for bone metastases palliatively.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: A, surgery
The patients in this group will receive palliative resection of HCC, then take sorafenib as remain therapy.
palliative hepatectomy followed by sorafenib
Andere Namen:
  • Group A (hepatectomy)
Experimental: B, TACE
Patients in group B will receive transcatheter hepatic arterial chemoembolization, then take sorafenib as remain therapy.
TACE followed by sorafenib
Andere Namen:
  • Group B (TACE)
Experimental: C, sorafenib
Patients in group C will receive monotherapy of sorafenib.
sorafenib monotherapy, 400mg Bid, continuously
Andere Namen:
  • Group C (sorafenib)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Overall survival (OS)
Zeitfenster: anticipate 6-12 months
defined as the time from the first treatment to death
anticipate 6-12 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Progression Free Survival (PFS)
Zeitfenster: anticipate 3-6 months
defined as the time from the first treatment to the first progression disease is confirmed by radiological methods
anticipate 3-6 months
AEs and SAEs
Zeitfenster: anticipate 6-12 months
according to CTC AE 3.0
anticipate 6-12 months
cost of treatments
Zeitfenster: 3 months in average
to compare costs of different treatments
3 months in average

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Minshan Chen, M.D., Sun Yat-sen University

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Januar 2011

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

1. August 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

3. August 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

4. August 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

11. September 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

9. September 2018

Zuletzt verifiziert

1. September 2018

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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