- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01817023
The Role of Concurrent Chemotherapy for Lower Risk Locally Advanced Nasopharyngeal Carcinoma(NPC) in the Era of IMRT
28. Januar 2021 aktualisiert von: Jun-Lin Yi, MD, Cancer Institute and Hospital, Chinese Academy of Medical Sciences
Multicenter Phase III Study of Intensity-modulated Radiotherapy Alone Compared to Intensity-modulated Radiotherapy Combined Chemotherapy for Lower Risk Locally Advanced Nasopharyngeal Carcinoma
The purpose of this study is to verify that simultaneous integrated boost IMRT (SIB-IMRT) alone is non-inferior to SIB-IMRT combined with concurrent chemotherapy for low-risk locally advanced nasopharyngeal carcinoma.
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
- There were several randomized clinical trials confirmed that concurrent chemoradiotherapy (CCRT) is superior to radiotherapy (RT)alone for locally advanced NPC, most of the patients in the trials were treated with conventional radiotherapy technique.
- As the new technique of IMRT used more and more in the clinical practice, the role of concurrent chemoradiotherapy (CCRT) seems blurred, in two of Hongkong phaseIII studies(NPC9901/9902), half of the patients were treated by 3-dimensional conformal radiotherapy (3DCRT)/IMRT,the results showed that there were no significant different in terms of overall survival between RT alone and CCRT groups. Furthermore, several large sample size retrospective studies from China, showed that there were no advantage of CCRT over RT alone when treated by SIB-IMRT.
- In an analysis of who will benefit from CCRT,( Lin, et.al, IJROBP,2004; 60:156-164), the author divided the locally advanced NPC patients into two groups, with the high-risk group defined as patients met at least one of following criteria: nodal size >6 cm, (2) supraclavicular node metastasesN3, T4N2 and multiple neck node metastases with 1 node >4cm.
- Based on these information, we hypothesize that, for low-risk locally advanced NPC patients, there may no need CCRT under SIB-IMRT treatment.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Voraussichtlich)
590
Phase
- Phase 3
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Beijing, China, 100021
- Rekrutierung
- Cancer Hospital, Chinese Academy of Medical Sciences
-
Kontakt:
- Junlin YI, MD
- Telefonnummer: 861087788504
- E-Mail: yijunlin1969@163.com
-
-
Guangdong
-
Guangzhou, Guangdong, China, 510060
- Noch keine Rekrutierung
- Department of nasopharyngeal carcinoma, Cancer hospital, Sun Yat-Sen University
-
Kontakt:
- Xiang Guo, MD
- Telefonnummer: 8613902251681
- E-Mail: guoxiang@sysucc.org.cn
-
Guangzhou, Guangdong, China, 510060
- Rekrutierung
- Department of Radiation oncology, Cancer hospital, Sun Yat-Sen University
-
Kontakt:
- Chong Zhao, MD
- Telefonnummer: 8613902206160
- E-Mail: zhaochong@sysucc.org.cn
-
-
Hubei
-
Wuhan, Hubei, China, 430030
- Noch keine Rekrutierung
- Zhongnan Hospital of Wuhan University
-
Kontakt:
- Conghua Xie, MD
- Telefonnummer: 8613638607566
- E-Mail: chxie_65@hotmail.com
-
Wuhan, Hubei, China, 430032
- Rekrutierung
- Tongji hospital, Huazhong University of Science & Technology
-
Kontakt:
- Guoqing Hu, MD
- Telefonnummer: 8613707189803
- E-Mail: gqhu@tjh.tjmu.edu.cn
-
-
Jiangxi
-
Nanchang, Jiangxi, China, 330029
- Noch keine Rekrutierung
- Jiangxi Province Cancer Hospital
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 70 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Histopathological proven non-keratin nasopharyngeal carcinoma
- AJCC 7th edition stage III/IVM0, without any one of following factors: node size >6cm;supraclavicular metastasis node; T4N2; multiple neck node metastases with 1 node >4 cm
- Life expectancy≥6 months
- Adequate renal function, defined as follows: Serum creatinine < 2 x institutional upper limit of normal(ULN) within 2 weeks prior to registration or creatinine clearance rate (CCr) ≥ 50 ml/min within 2 weeks prior to registration determined by 24- hour collection or estimated by Cockcroft-Gault formula: CCr male = [(140 - age) x (wt in kg)] [(Serum Cr mg/dl) x (72)] CCr female = 0.85 x (CCrmale)
- The following assessments are required within 2 weeks prior to the start of registration: Na, K, Cl, glucose, Ca, Mg, and albumin
Exclusion Criteria:
- Prior invasive malignancy (except non-melanomatous skin cancer) unless disease free for a minimum of 3 years; noninvasive cancers (For example, carcinoma in situ of the breast, oral cavity, or cervix are all permissible) are permitted even if diagnosed and treated < 3 years ago
- Prior radiotherapy to the region of the study cancer that would result in overlap of radiation therapy fields
- Severe, active co-morbidity
- Treatment planning does not meet the requirement of prescription dose.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Experimental: RT alone
SIB-IMRT was given to the patients with a regimen of 69.96Gy-73.92Gy
to the gross target volume, 60Gy to the high risk clinical target volume, 50Gy to the low risk clinical target volume
|
SIB-IMRT was given to the patients with regimen of 69.96Gy-73.92Gy
to the gross target volume, 60Gy to the high risk clinical target volume, 50Gy to the low risk clinical target volume
|
Aktiver Komparator: CCRT group
SIB-IMRT was given to the patients with regimen of 69.96Gy-73.92Gy
to the gross target volume, 60Gy to the high risk clinical target volume, 50Gy to the low risk clinical target volume and cisplatin 100mg/m2 was given at d1, d22,d43 during radiotherapy.
|
SIB-IMRT was given to the patients with regimen of 69.96Gy-73.92Gy
to the gross target volume, 60Gy to the high risk clinical target volume, 50Gy to the low risk clinical target volume
Cisplatin 100mg/m2 was delivered at d1,d22 and d43 to the CCRT group patients during radiotherapy.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
overall survival
Zeitfenster: 5 years
|
according to the recruitment, a interrim analysis will done in July, 2019, if there is inferior finding of RT alone group, the study will premature terminate
|
5 years
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Acute and late toxicities
Zeitfenster: 5years
|
|
5years
|
3 year Progression-free survival (PFS)
Zeitfenster: 5year
|
to compare the 3years PFS between the IMRT alone and IMRT with concurrent chemoradiotherapy
|
5year
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Hauptermittler: Li Gao, MD, Cancer Institute and Hospital, Chinese Academy of Medical Sciences
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. April 2013
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
30. Juli 2019
Studienabschluss (Voraussichtlich)
30. März 2021
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
20. März 2013
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
20. März 2013
Zuerst gepostet (Schätzen)
22. März 2013
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
29. Januar 2021
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
28. Januar 2021
Zuletzt verifiziert
1. Juli 2020
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Neubildungen nach histologischem Typ
- Neubildungen
- Neubildungen nach Standort
- Neubildungen, Drüsen und Epithelien
- Rachenneoplasmen
- Otorhinolaryngologische Neubildungen
- Kopf-Hals-Neubildungen
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- Stomatognathe Erkrankungen
- Otorhinolaryngologische Erkrankungen
- Nasopharyngeale Neoplasmen
- Karzinom
- Nasopharynxkarzinom
- Antineoplastische Mittel
- Cisplatin
Andere Studien-ID-Nummern
- CH-HN-003
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
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