- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01875562
A Post-marketing Evaluation of a Compound Traditional Chinese Herbal Medicine, Qishe Pill, on Cervical Radiculopathy
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Cervical radiculopathy is a distinct consideration in the evaluation of any patients who have neck pain and may be defined simply as an abnormality of a nerve root which originates in the cervical spine. The initial approach to the management of cervical spondylopathic radiculopathy is nearly the same as that of nonspecific neck or back pain that can be found in most patients. Conservative treatments include non-steroidal anti-inflammatory drugs (NSAIDs), narcotics, muscle relaxants, physical therapy and transcutaneous electrical nerve stimulation (TENS). The main objectives of conservative treatments are to relieve pain, improve function and improve health-related quality of life. However, these treatments for cervical radiculopathy are limited by their modest effectiveness. Surgical treatment for cervical disc disease is indicated when symptoms are refractory to conservative treatments and neurological symptoms are progressive. In terms of pharmacotherapy, there is generally no randomized, placebo-controlled trial available comparing standard nonsurgical treatment. Therefore, care plans should be designed principally based on accumulated experience, the services available locally, and the respective preferences of patients. Treatment plans are developed to alleviate pain, improve function, and prevent recurrences.
As a complementary and alternative medicine (CAM), herbal medicines have the potential to avoid the adverse effects of medications and surgery.According to the basic theory of traditional Chinese medicine (TCM), the obstruction of Qi flow and blood circulation in the neck area caused by pathogenic factors, such as "Feng"(wind), "Han"(cold), "Shi"(dampness), invading the neck induces cervical degenerative disc diseases which are the cause of cervical radiculopathy. According to the four traditional methods of diagnosis -observation, listening, interrogation, and pulse-taking, TCM doctors can analyze the specific pathogenic factors which cause neck pain. Accordingly they can then prescribe herbal formulae based on the effect and the main indications according to the principles of Chinese medicine. Natural substances, including herbal medicines, have been used to promote healing and alleviate neck pain in western countries. Previous studies have demonstrated that some active substances in herbal medicine can promote Qi flow and blood circulation to alleviate pain.
Studientyp
Einschreibung (Voraussichtlich)
Phase
- Phase 4
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
Shanghai
-
Shanghai, Shanghai, China, 200032
- Rekrutierung
- Longhua Hospital, Shanghai university of TCM
-
Hauptermittler:
- Yongjun Wang, Dr
-
Kontakt:
- Wen Mo, Dr
-
Unterermittler:
- Wen Mo, Dr
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- clinical diagnosis of chronic neck pain since at least 3 months and complaints for a maximum duration of 5 years.
- average pain intensity of the last 7 days more or equal to 25 points measured by a Neck Disability Index.
- intellectual and physical ability to participate in the study. informed consent.
- One positive result of Brachial Plexus Traction Test, Cervical compression test or Cervical distraction test
Exclusion Criteria:
- cervical pain related to malignancy
- cervical pain due to an accident
- inflammatory joint disorders
- previous spine surgery
- protrusion/prolapse of a spinal disk, spondylolisthesis, with radicular symptomatology
- actually doing or planning to do other regular physical exercise during the study with possible positive effects on neck pain - such as swimming, yoga, pilates, tai chi, etc.
- use of pain drugs for other diseases (> 1x/week)
- pregnancy
- severe chronic or acute disease interfering with therapy attendance
- alcohol or substance abuse
- participation in another clinical trial in the last 6 months before study entry
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Qishe Pill
|
Pille, 3,75 g, zweimal täglich, vier Wochen
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Schmerzstärke (gemessen mit einer visuellen Analogskala, VAS)
Zeitfenster: Änderungen gegenüber dem Ausgangswert nach 2 Wochen
|
Im Betrieb wird der VAS-Score als horizontale Linie mit einer Länge von 100 mm angezeigt, wobei an jedem Ende Wortdeskriptoren verankert sind.
Der Patient markiert auf der Linie den Punkt, der seiner Meinung nach seine Wahrnehmung seines aktuellen Schmerzes darstellt.
Der VAS-Score wird dann bestimmt, indem vom linken Ende der Linie bis zu dem Punkt, den der Patient markiert, in Millimetern gemessen wird.
|
Änderungen gegenüber dem Ausgangswert nach 2 Wochen
|
|
Schmerzstärke (gemessen mit einer visuellen Analogskala, VAS)
Zeitfenster: Änderungen gegenüber dem Ausgangswert nach 4 Wochen
|
Im Betrieb wird der VAS-Score als horizontale Linie mit einer Länge von 100 mm angezeigt, wobei an jedem Ende Wortdeskriptoren verankert sind.
Der Patient markiert auf der Linie den Punkt, der seiner Meinung nach seine Wahrnehmung seines aktuellen Schmerzes darstellt.
Der VAS-Score wird dann bestimmt, indem vom linken Ende der Linie bis zu dem Punkt, den der Patient markiert, in Millimetern gemessen wird.
|
Änderungen gegenüber dem Ausgangswert nach 4 Wochen
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
SF-36
Zeitfenster: Änderungen gegenüber dem Ausgangswert nach 2 Wochen
|
eine Zusammensetzung aus Funktionsstatus
|
Änderungen gegenüber dem Ausgangswert nach 2 Wochen
|
|
Nackenbehinderungsindex (NDI)
Zeitfenster: Änderungen gegenüber dem Ausgangswert nach 2 Wochen
|
eine Zusammensetzung aus Funktionsstatus
|
Änderungen gegenüber dem Ausgangswert nach 2 Wochen
|
|
SF-36
Zeitfenster: Änderungen gegenüber dem Ausgangswert nach 4 Wochen
|
eine Zusammensetzung aus Funktionsstatus
|
Änderungen gegenüber dem Ausgangswert nach 4 Wochen
|
|
Nackenbehinderungsindex (NDI)
Zeitfenster: Änderungen gegenüber dem Ausgangswert nach 4 Wochen
|
eine Zusammensetzung aus Funktionsstatus
|
Änderungen gegenüber dem Ausgangswert nach 4 Wochen
|
|
Nierenfunktionstest
Zeitfenster: Änderungen gegenüber dem Ausgangswert nach 4 Wochen
|
Änderungen gegenüber dem Ausgangswert nach 4 Wochen
|
|
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Leberfunktionstest
Zeitfenster: Änderungen gegenüber dem Ausgangswert nach 4 Wochen
|
Änderungen gegenüber dem Ausgangswert nach 4 Wochen
|
|
|
EKG
Zeitfenster: Änderungen gegenüber dem Ausgangswert nach 4 Wochen
|
Änderungen gegenüber dem Ausgangswert nach 4 Wochen
|
|
|
Okkultes Blut
Zeitfenster: Änderungen gegenüber dem Ausgangswert nach 4 Wochen
|
Änderungen gegenüber dem Ausgangswert nach 4 Wochen
|
|
|
Urin-Routine
Zeitfenster: Änderungen gegenüber dem Ausgangswert nach 4 Wochen
|
Änderungen gegenüber dem Ausgangswert nach 4 Wochen
|
|
|
Blutroutine
Zeitfenster: Änderungen gegenüber dem Ausgangswert nach 4 Wochen
|
Änderungen gegenüber dem Ausgangswert nach 4 Wochen
|
|
|
Number of participants with Concomitant medication
Zeitfenster: 4 weeks
|
4 weeks
|
|
|
Number of participants with Adverse Events
Zeitfenster: 4 weeks
|
4 weeks
|
Mitarbeiter und Ermittler
Publikationen und hilfreiche Links
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
Studienabschluss (Voraussichtlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- PME of Qishe
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