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Third Line Antiretroviral Treatment Optimization in Sub-Saharan Africa (THILAO)

16. Februar 2017 aktualisiert von: ANRS, Emerging Infectious Diseases

Systematic "Adherence Intervention" Phase Before Switching to 3rd-line ART in Patients With 2nd-line ART Virologic Failure in Sub-Saharan Africa : a Phase 2b Non-randomized Study.

Thilao is a multi-country, phase 2b, non-randomized study, in Burkina Faso, Cote d'Ivoire, Mali and Senegal, West Africa.

HIV-1 adults with 2nd-line ART virologic failure (plasma HIV-1 RNA >1000 copies/ml) will be recruited and followed in two phases:

  • First, a 12-week intentive adherence reinforcement phase, during which patients will continue 2nd-line ART, be seen repeatidly for counseling and educational training on adherence, and be offered the possibility of phone, SMS and home visit contacts with social workers;
  • Second, a 48-week phase, during which:

    • Patients successfully resuppressed at the end of the first phase will continue 2nd-line ART and adherence reinforcement;
    • Patients with persitent virologic failure will switch to a darunavir/r + raltegravir-based 3rd-line ART.

Genotype resistance tests will be performed retrospectively on frozen samples. The main outcome will be the percentage of patients with plasma HIV-1 viral RNA <50 copies/ml at 64 weeks.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Main objective

To estimate, in sub-Saharan African HIV-1 infected adults who failed a NNRTI-base first-line ART and then a PI-based second-line ART:

  1. The efficacy (and associated factors) at 12 weeks of an intensive 3-months adherence reinfrocement phase;
  2. In patients who successfully resuppress at 12 weeks: The percentage of patients still with continuing succesfull virologic supression on 2nd-line ART at 64 weeks (and factors associated to success) ;
  3. In patients with persistent failure at 12 weeks : The efficacy (and associated factors) at 64 weeks of a darunavir/r + raltegravir-based 3rd-line regimen.

Number of participants : 200

Main outcome :

  • At 12 weeks : Proportion of patients with a plasma HIV-1 RNA <400 copies/ml and/or with a decrease in plasma HIV-1 RNA >2 log10 copies/ml between inclusion and 12 weeks;
  • At 64 weeks : proportion of patients with a plasma HIV-1 RNA <50 copies/ml.

Inclusion criteria:

  • Age >18 years
  • Documented HIV-1 infection.
  • History of failing a NNRTI-based 1st-line ART
  • Current PI-based 2nd-line ART >6 months
  • Plasma HIV-1 RNA >1000 copies/ml
  • Signed informed consent

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

201

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Bobo-Dioulasso, Burkina Faso
        • CHU Souro Sanou
      • Ouagadougou, Burkina Faso
        • CHU Yalgado Ouedraogo
      • Abidjan, Elfenbeinküste
        • Centre de Prise en Charge et de Formation (CePReF), Association ACONDA
      • Abidjan, Elfenbeinküste
        • Service des Maladies Infectieuses et Tropicales (SMIT)
      • Bamako, Mali
        • Centre d'Ecoute, de Soins, d'Animation et de Conseils (CESAC)
      • Bamako, Mali
        • CHU point G
      • Dakar, Senegal
        • CHU Fann

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Age >18 years
  • Documented HIV-1 infection
  • History of failing a NNRTI-based 1st-line ART
  • Current PI-based 2nd-line ART >6 months
  • Plasma HIV-1 RNA >1000 copies/ml
  • Signed informed consent

Exclusion Criteria:

  • HIV-2 infection
  • Any Severe clinical event under exploration
  • History of treatment including darunavir or raltegravir.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Adherence reinforcement before switch to 3rd-line ART
Directly observed treatment at home (family or relatives DOT); pillboxes; phone calls; SMS; home visits; adherence reinforcement sessions by trained health workers.

Second-line ART regimen : ongoing regimen at the time of inclusion will be continued.

Third-line ART regimen : Darunavir/r + Raltegravir + 2 NRTIs (as chosen by the investigators)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Virologic efficacy of the adherence reinforcement intervention
Zeitfenster: Week 12
Proportion of patients with plasma viral load <400 copies/ml at Week 12 and/or with a decrease in plasma viral load >2 log10 copies/ml between inclusion and Week 12
Week 12
Persistent virologic efficacy of the adherence reinforcement intervention
Zeitfenster: Week 64
Proportion of patients with plasma viral load <50 copies/ ml at Week 64 among those who stayed on 2nd-line ART at Week 16
Week 64
Virologic efficacy of 3rd-line ART
Zeitfenster: Week 64
Proportion of patients with HIV-1 plasma viral load <50 copies/ml at Week 64 among those with persistent failure at Week 12 who switched to 3rd-line ART
Week 64

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Immunological efficacy of the adherence reinforcement intervention
Zeitfenster: Week 12
CD4 count evolution between inclusion and Week 12
Week 12
Immunological efficacy of 3rd-line ART
Zeitfenster: Week 64
CD4 count evolution between Week12 and Week 64 among patients who switched to 3rd-line ART at Week 16
Week 64
Tolerance of 3rd-line ART drugs
Zeitfenster: Week 64
Incidence of grade 3-4 adverse events (ANRS grading table) in patients on 3rd-line ART
Week 64
Adherence to 3rd-line ART
Zeitfenster: Week 64
3rd-line Medication Possession Ratio between Week 16 and Week 64
Week 64
Resistance to 1st and 2nd-line antiretroviral drugs
Zeitfenster: Week 12
Resistance mutations to antiretroviral drugs among patients with virological failure at Week 12
Week 12
Resistance to 1st, 2nd and 3rd-line antiretroviral drugs
Zeitfenster: Week 64
Resistance mutations to antiretroviral drugs among patients with virological failure at Week 64
Week 64
Plasma antiretroviral drugs concentration
Zeitfenster: Week 12
Plasma antiretroviral drugs concentration at Week 12
Week 12
Plasma antiretroviral drugs concentration
Zeitfenster: Week 64
Plasma antiretroviral drugs concentration at Week 64
Week 64

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Serge P. Eholié, MD, MSc, Pr, Service des Maladies Infectieuses et Tropicales, CHU de Treichville, Abidjan, Côte d'Ivoire
  • Hauptermittler: Roland Landman, MD, Institut de Médecine et d'Epidémiologie Appliquée - Hôpital Bichat Claude Bernard, Paris, France
  • Studienstuhl: Pierre-Marie Girard, MD, PhD, Infectious Diseases Department, University Hospital Saint Antoine, Paris, France
  • Studienleiter: Xavier Anglaret, MD, PhD, Inserm 897, University of Bordeaux, France

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Nützliche Links

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. März 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. August 2016

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Mai 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

30. Dezember 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

31. Dezember 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

1. Januar 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

17. Februar 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

16. Februar 2017

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2017

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur HIV infektion

Klinische Studien zur adherence reinforcement

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