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Safety, PK and PD Study of ABX464 in Untreated HIV Patients

27. Mai 2016 aktualisiert von: Abivax S.A.

A Phase 2, Dose Escalation, Schedule Comparison Study to Evaluate the Safety, Pharmacokinetics, and Viral Kinetics of ABX464 in Untreated Patients With HIV Infection in Mauritius

ABX464 is a first in class that showed efficacy as an anti-HIV therapy. The present study is intended to assess the safety, the tolerability, and pharmacokinetic parameters and to evaluate the effect on viral load of repeated oral administrations of ABX464 in patients infected by HIV, not previously treated for their HIV.

Two types of design are intended in this protocol: dosing every 3 days or dosing every day. The goal is to determine the best dosing regimen to reduce viral load and minimize adverse events.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

70

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Curepipe, Mauritius
        • CAP Research Ltd
      • Bangkok, Thailand, 10700
        • Siriraj Hospital, Mahidol University
      • Bangkok, Thailand, 10330
        • HIV-NAT, Thai Red Cross AIDS Research Center
      • Chiang Mai, Thailand, 50200
        • Chiang Mai University

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 65 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Males or females, 18 to 65 years of age
  2. Patients infected by HIV-1 or HIV-2
  3. BMI between 17 and 29 kg/m².
  4. CD4 cell count ≥ 350 /mm3 and HIV RNA level between 5,000-500,000 copies/mL.
  5. Clinical laboratory tests (hematology, blood chemistry, and urinalyses) must be within normal limits, or clinically acceptable to the sponsor and principal investigator and consistent with the underlying HIV infection.
  6. Urine drug screen for drugs with a high potential for abuse (cocaine, opiates, amphetamines and barbiturates) and alcohol breath test must be negative.
  7. Females must be non lactating and either be of nonchildbearing potential (ie sterilized via hysterectomy or bilateral tubal ligation or at least one year post-menopausal) or if of child bearing potential, must be practicing effective double barrier contraceptive methods from at least two weeks prior to Day 1 until 3 months after the last dose of study medication.
  8. Males must practice an effective barrier method of contraception from Day 1 until 3 months days after the last dose of study medication.
  9. Patients must be willing to give written informed consent prior to study enrollment and be able to adhere to restrictions and examination schedules.
  10. Physical examination and ECG must be within normal limits.
  11. Never taken any antiretroviral agent except for a brief time, and for some reasons, the patient decided not to continue therapy (i.e. Toxicity, personal decision. None in past 30-180 days.

Exclusion Criteria:

  1. Individuals with a history of any significant medical disorders which requires a physician's care.
  2. Individuals who have a history of any clinically significant local or systemic infectious disease (other than HIV-1 or HIV-2 infection) within four weeks prior to drug administration.
  3. Individuals with any clinically significant laboratory abnormalities as defined as grade 2 or 3 in Common Terminology Criteria for Adverse Events (CTCAE), version 4.0.
  4. Individuals who are positive for hepatitis B virus and/or hepatitis C virus
  5. Any individual who does not comply with the requirement that he should not have used any drugs (including prescription, nonprescription, herbal, and mineral supplements) other than paracetamol for at least two weeks prior to the study nor alcohol within 48 hours prior to drug administration and for the entire study period. The use of a concomitant medications to treat an AE during the study will not be considered a protocol violation.
  6. Individuals who have participated in a clinical trial of an investigational drug within 90 days prior to the start of the study
  7. Individuals who smoke more than ten cigarettes or equivalent tobacco use per day.
  8. Individuals with forfeiture of freedom by an administrative or legal obligation or under guardianship

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Vervierfachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Placebo-Komparator: Placebo
1, 2, 3, 4 or 6 capsules respectively, every 3 days or every day for 2 weeks
Experimental: ABX464
25, 50, 75, 100, 150 mg, i.e. 1, 2, 3, 4 or 6 capsules respectively, every 3 days or every day for 2 weeks

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Safety and tolerability profile of ABX464 as assessed by the change from baseline in laboratory values, in vital signs and ECG parameters at week 3 and by the number of patients with adverse events.
Zeitfenster: Week 3
Number of patients with abnormal blood (hematology and biochemistry) and urinary laboratory values, abnormal vital signs and ECG parameters and the number/proportion of patients reporting any adverse event.
Week 3

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Cmax
Zeitfenster: week 1, week 2 and week 3
Maximum concentration in plasma of ABX464 and metabolite
week 1, week 2 and week 3
tmax
Zeitfenster: Week 3
Time to maximum concentration
Week 3
AUC
Zeitfenster: Week 3
Area under the concentration-time curve
Week 3
t1/2
Zeitfenster: Week 3
Half-life of the ABX464 in plasma
Week 3
Pharmacodynamic activity as expressed by CD4 and CD8 count
Zeitfenster: Week 3
CD4 and CD8 values
Week 3
Pharmacodynamic activity as expressed by HIV viral load
Zeitfenster: Week 3
HIV viral load across time and possible relationship with PK parameters
Week 3

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Januar 2015

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2015

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

10. April 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

20. Mai 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

22. Mai 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

30. Mai 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

27. Mai 2016

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2015

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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