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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02806505
HELPS Study - A Study of Peginterferon Alfa-2a (Pegasys) in Patients With Chronic Hepatitis C (CHC) and End-Stage Renal Disease (ESRD)
9. September 2016 aktualisiert von: Hoffmann-La Roche
A Randomized, Open-Label, Multicenter, Parallel Group Study Evaluating the Efficacy and Safety of 135 μg and 90 μg of PEGASYS® Given as Monotherapy to Patients With Chronic Hepatitis C and End-Stage Renal Disease Undergoing Hemodialysis
This study evaluated the safety and efficacy of peginterferon alfa-2a monotherapy in participants with Chronic Hepatitis C (CHC) who have End-Stage Renal Disease (ESRD) and were undergoing hemodialysis.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
81
Phase
- Phase 3
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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Brasilia, Brasilien, 70335-000
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Porto Alegre, Brasilien, 90035-003
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Sao Jose Rio Preto, Brasilien, 15090-003
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Sao Luis, Brasilien, 78048-790
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Sao Paulo, Brasilien, 04023-900
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Creteil, Frankreich, 94010
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Le Kremlin-bicetre, Frankreich, 94275
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Marseille, Frankreich, 13385
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Paris, Frankreich, 75747
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Strasbourg, Frankreich, 67091
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Toulouse, Frankreich, 31059
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Athens, Griechenland, 11527
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Nikea, Griechenland, 18354
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Medan, Indonesien, 20119
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Cagliari, Italien, 09134
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Istanbul, Truthahn, 34303
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Istanbul, Truthahn, 34390
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Istanbul, Truthahn, 34662
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Izmir, Truthahn, 35040
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Abu Dhabi, Vereinigte Arabische Emirate
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Graz, Österreich, 8036
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Wien, Österreich, 1090
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 65 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Serum hepatitis C virus ribonucleic acid (HCV RNA) quantifiable at greater than (>) 600 IU/mL
- Liver biopsy consistent with chronic hepatitis C infection obtained within 2 years of enrollment
- Compensated liver disease without cirrhosis
- Participants with end-stage renal disease undergoing hemodialysis
- Negative serum pregnancy test (for women of childbearing potential) documented within the 24-hour period prior to the first dose of study drug
- All fertile participants must have been using effective contraception during treatment with study drug
Exclusion Criteria:
- Interferon therapy at any previous time
- Liver cirrhosis
- Signs and symptoms of hepatocellular carcinoma
- History or other evidence of decompensated liver disease
- Any investigational drug less than or equal to 6 weeks prior to the first dose of study drug
- History or other evidence of a medical condition associated with chronic liver disease other than HCV (e.g., hemochromatosis, autoimmune hepatitis, metabolic liver disease, alcoholic liver disease, toxin exposures)
- Poorly controlled diabetes
- Thyroid dysfunction not adequately controlled
- Evidence of severe retinopathy or clinically relevant ophthalmological disorder
- Severe hyperparathyroidism defined as intact Parathyroid Hormone (PTH) > 800 picogram/milliliter (pg/mL)
- Therapy with any systemic anti-viral, anti-neoplastic or immunomodulatory treatment ≤ 6 months prior to the first dose of study drug
- Acute renal failure
- Women with ongoing pregnancy or breast feeding
- Positive test at screening for anti-HAV IgM Ab (hepatitis A virus immunoglobulin M antibody), hepatitis B surface antigen (HBsAg), anti-HBc (hepatitis B core) IgM Ab, anti-HIV (human immunodeficiency virus) Ab
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Experimental: Peginterferon alfa-2a 135 microgram (mcg)
Chronic Hepatitis C participants with end-stage renal disease undergoing hemodialysis will receive Peginterferon alfa-2a 135 mcg subcutaneously (SC) once weekly up to Week 48.
|
Chronic Hepatitis C participants with end-stage renal disease undergoing hemodialysis will receive Peginterferon alfa-2a either 135 or 90 mcg SC once weekly up to Week 48.
Andere Namen:
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Experimental: Peginterferon alfa-2a 90 mcg
Chronic Hepatitis C participants with end-stage renal disease undergoing hemodialysis will receive Peginterferon alfa-2a 90 mcg SC once weekly up to Week 48.
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Chronic Hepatitis C participants with end-stage renal disease undergoing hemodialysis will receive Peginterferon alfa-2a either 135 or 90 mcg SC once weekly up to Week 48.
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Percentage of Participants With Sustained Virological Response (SVR) at 24 Weeks After End of Treatment
Zeitfenster: 24 weeks after end of treatment (Week 72)
|
SVR was defined as the percentage of patients with undetectable HCV RNA.
SVR rate was calculated as the number of participants with an undetectable HCV RNA divided by the number of participants of the respective participant population.
The last single HCV RNA less than (<) 50 international units per millilitre (IU/mL) measured >=140 days after treatment end (i.e., >= 20 weeks after treatment end) was used to determine SVR.
Participants without measurements in this time window were considered to be nonresponders.
|
24 weeks after end of treatment (Week 72)
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Percentage of Participants With Virological Response (Non-detectable Hepatitis C Virus-ribonucleic Acid [HCV RNA]) at End of Treatment (EOT)
Zeitfenster: EOT (Week 48)
|
Virological response at the end of study treatment was defined as the percentage of participants with undetectable HCV RNA.
This response rate at end of treatment was calculated as the number of participants with undetectable HCV RNA divided by the number of participants of the respective participant population.
|
EOT (Week 48)
|
Percentage of Participants With Virological Response (at Least a 2-log 10 Decrease in HCV RNA as Compared With Baseline or Unquantifiable [Less Than {<} 600 International Unit/Milliliter {IU/mL}] or Undetectable HCV RNA [< 50 IU/mL]) at Week 12 and 24
Zeitfenster: Weeks 12 and 24
|
Virological response at Weeks 12 and 24 was computed as the percentage of participants with at least a 2-log 10 decrease in HCV RNA at Weeks 12 and 24 as compared with baseline or with an unquantifiable (< 600 IU/mL) or an undetectable HCV RNA test result (< 50 IU/mL) at Week 12 and at Week 24, calculated as the number of participants meeting this criterion divided by the number of participants of the respective participant population.
|
Weeks 12 and 24
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Juni 2004
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. August 2007
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. August 2007
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
16. Juni 2016
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
16. Juni 2016
Zuerst gepostet (Schätzen)
20. Juni 2016
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
31. Oktober 2016
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
9. September 2016
Zuletzt verifiziert
1. September 2016
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
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- Viruserkrankungen
- Infektionen
- Durch Blut übertragene Infektionen
- Übertragbare Krankheiten
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- Urologische Erkrankungen
- Leberkrankheiten
- Niereninsuffizienz
- Flaviviridae-Infektionen
- Hepatitis, viral, menschlich
- Enterovirus-Infektionen
- Picornaviridae-Infektionen
- Hepatitis, chronisch
- Niereninsuffizienz, chronisch
- Hepatitis
- Hepatitis A
- Hepatitis C
- Nierenversagen, chronisch
- Hepatitis C, chronisch
- Antiinfektiva
- Antivirale Mittel
- Peginterferon alfa-2a
Andere Studien-ID-Nummern
- MV17149
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