- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02897037
Bivalirudin in Acute Myocardial Infarction
Bivalirudin vs Heparin During Primary Percutaneous Coronary Intervention in Acute Myocardial Infarction: A Randomised Controlled Trial
The purpose of the study is to evaluate the efficacy and safety of bivalirudin in AMI patients with DES.
This is a prospective, randomized, single-blind, active drug controlled multicenter clinical research and the study would enrolled a total of 380 AMI patients undergoing percutaneous coronary intervention (PCI) to one of two antithrombotic regimens: bivalirudin alone, or unfractionated heparin alone. All enrolled patients would be followed-up to 30 days.
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Studientyp
Einschreibung (Voraussichtlich)
Phase
- Phase 3
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
Liaoning
-
Shanyang, Liaoning, China, 110016
- Rekrutierung
- Department of Cardiology,General Hospital of Shenyang Military Region
-
Kontakt:
- Zhenyang Liang, Dr.
- Telefonnummer: 86-13332457575
- E-Mail: doctorliangzi@sina.com
-
Kontakt:
- Yi Li
- E-Mail: doctorliyi@126.com
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Age 18 to 80 years old
- Planned emergency PCI for acute myocardial infarction (STEMI) Symptom onset within 12h for STEMI (or within 12-24 hrs for patients have unrelieved chest pain, continuous ST elevation or new developed LBBB)
- Provide written informed consent.
Exclusion Criteria:
- Age <18 or >80 years.
- Any anticoagulant drugs were regularly used within 3 months.
- Any anticoagulant agents were used 48 h before randomization.
- Active bleeding or bleeding constitution, bleeding tendency, including the recent retina or vitreous hemorrhage (1 months), GI or urinary tract hemorrhage (3 months), cerebral hemorrhage (6 months) or cerebral infarction history (3 months), etc.
- Hemoglobin < 90 g/L or platelet count < 100 * 109 / L.
- Untreated or uncontrolled hypertension > 180/110 mmHg.
- Elevated ALT level higher than three times of the normal upper limit;severe renal insufficiency (eGFR < 30 mL/min / 1.73 m2).
- Heparin induced thrombocytopenia.
- Suspicious aortic dissection, pericarditis and subacute bacterial endocarditis.
- Known allergy to the study drugs and instruments (UFH, bivalirudin, aspirin and clopidogrel, stainless steel, contrast agents, etc.), or those allergic constitution.
- Pregnancy , lactation or plan to be pregnant.
- Known serious progressive diseases such as malignant tumor or prognosis of the patients with severe failure;the survival time < 6 months.
- Unsuitable for PCI.
- Attended any clinical trial 1 month before randomised.
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Experimental: Bivalirudin
Bivalirudin wird im Katheterlabor begonnen, 0,75 mg/kg intravenöser Bolus, gefolgt von 1,75 mg/kg pro Stunde Infusion; wenn ACT < 225 s 5 min nach dem Bolus, sollte eine zusätzliche Dosis von 0,3 mg/kg Bolus gegeben werden.
Nach dem Eingriff wird eine verlängerte Infusion (1,75 mg/kg pro Stunde) für mindestens 30 Minuten (insgesamt nicht länger als 4 Stunden) verabreicht, gefolgt von einer Infusion mit reduzierter Dosis (0,2 mg/kg pro Stunde) bis zu 20 Stunden.
|
Patienten würden bei akutem Myokardinfarkt während einer Notfall-PCI-Operation eine gerinnungshemmende Therapie mit Bivalirudin erhalten.
Andere Namen:
|
Aktiver Komparator: Heparin-Monotherapie
100 IE/kg intravenöser Bolus.
Wenn die ACT 5 min nach der Bolusinjektion < 225 s ist, wird eine zusätzliche Dosis Heparin (20 Einheiten/kg) verabreicht.
|
Heparin-Monotherapie
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Unerwünschte klinische Nettoereignisse
Zeitfenster: 30 Tage
|
Eine Kombination aus Tod jeglicher Ursache, Reinfarkt, dringender Revaskularisierung des Zielgefäßes, Schlaganfall und jeglichen Blutungen
|
30 Tage
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Major adverse cardiac events (MACE)
Zeitfenster: 30 days
|
A composite of all cause death, reinfarction, target vessel revascularization or stroke
|
30 days
|
Any bleedings (BARC class)
Zeitfenster: 30 days
|
Including all BARC class (class 3-5)
|
30 days
|
Mitarbeiter und Ermittler
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
Studienabschluss (Voraussichtlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Ischämie
- Pathologische Prozesse
- Nekrose
- Myokardischämie
- Herzkrankheiten
- Herz-Kreislauf-Erkrankungen
- Gefäßerkrankungen
- Herzinfarkt
- Infarkt
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Enzym-Inhibitoren
- Fibrinolytische Mittel
- Fibrinmodulierende Mittel
- Protease-Inhibitoren
- Antithrombine
- Serinproteinase-Inhibitoren
- Antikoagulanzien
- Heparin
- Bivalirudin
Andere Studien-ID-Nummern
- Bright2
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