- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03050229
SGLT-2i and ARB Combination Therapy in Patients With T2DM and Nocturnal Hypertension (SACRA Study)
25. März 2018 aktualisiert von: Kazuomi Kario, Jichi Medical University
To explore the beneficial effects of 'empagliflozin + ARB' in comparison with 'placebo + ARB' on the reduction of nocturnal blood pressure in T2DM with hypertension
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
The study consists of a 8-week run-in period and a 12-week treatment period.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
174
Phase
- Phase 4
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Fukuoka, Japan
- Fukuoka University Chikushi Hospital
-
Fukuoka, Japan
- Kotake Hospital
-
Fukuoka, Japan
- Onga Hospital
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Gifu, Japan
- Ishiguro Clinic
-
Gunma, Japan
- Higashiagatsuma-machi National Health Insurance Clinic
-
Hyogo, Japan
- Katsuya Iin
-
Miyagi, Japan
- Minamisanriku Hospital
-
Saitama, Japan
- Shibuya Clinic
-
Tochigi, Japan
- Jichi Medical University Hospital
-
Tochigi, Japan
- International University of Health and welfare Hospital
-
Tochigi, Japan
- Utsunomiya higashi hospital
-
Tokyo, Japan
- Kato Clinic
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
20 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
Patients who meet the following criteria at the start of treatment are eligible for the study:
- Receiving stable treatment with anti-hypertensive including ARB for at least 8 weeks at baseline (0W).
- Receiving stable anti-diabetic treatment with/without anti-diabetics for at least 8 weeks at baseline (0W).
- HbA1c>=6.0%, <10%
- Seated office SBP 130-159mmHg or DBP 80-99mmHg
- Nocturnal hypertension (SBP>=115 mmHg) as measured by Home BP during 5days before baseline (0W).
- Age>=20
Exclusion Criteria:
Patients who meet any of the following criteria are not eligible for the study:
- History of hypersensitivity to empagliflozin
- Breast-feeding, pregnant, possibly pregnant, or plan to become pregnant
- Treated with insulin or SU
- With renal dysfunction (eGFR<45mL/min/1.73m2)
- With liver dysfunction (AST or ALT is 3 times higher than reference value)
- Hypotension (systolic blood pressure < 90 mmHg)
- With pituitary gland dysfunction or adrenal gland dysfunction
- Heart failure patients whose NYHA class is IV
- Deemed ineligible for the study due to another reason by investigator
- History of diabetic ketoacidosis or diabetic come within 3 months before enrollment
- History of Acute myocardial infarction, unstable angina, cerebrovascular disease, or transient ischemic attack within 3 months before enrollment
- Patients who have undergone percutaneous transluminal coronary angioplasty (PCI) or coronary artery bypass graftin (CABG) within 3 months before enrollment
- Patients received SGLT2 inhibitor within 8 weeks before enrollment
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Vervierfachen
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Empagliflozin
Empagliflozin 10mg/day is administrated orally before or after breakfast for 12 weeks while continuing the existing treatment for hypertension (include AngiotensinII Receptor Blocker [ARB]) and diabetes.
|
Empagliflozin 10mg/day once daily before or after breakfast
Andere Namen:
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Placebo-Komparator: Placebo
Placebo is administrated orally before or after breakfast for 12 weeks while continuing the existing treatment for hypertension (include AngiotensinII Receptor Blocker [ARB]) and diabetes.
|
Placebo once daily before or after breakfast
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Reduction of nocturnal blood pressure measured by ABPM
Zeitfenster: 12 weeks
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12 weeks
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Reduction of Blood pressure measured by ABPM -24h Blood Pressure
Zeitfenster: 12 weeks
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12 weeks
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|
Reduction of Blood pressure measured by ABPM -Daytime Blood Pressure
Zeitfenster: 12 weeks
|
12 weeks
|
|
Reduction of Blood pressure measured by ABPM -Minimum nocturnal Blood Pressure
Zeitfenster: 12 weeks
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12 weeks
|
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Reduction of Blood pressure measured by ABPM -Nocturnal blood pressure variability
Zeitfenster: 12 weeks
|
12 weeks
|
|
Reduction of Metabolism-related factors -HbA1c
Zeitfenster: 12 weeks
|
12 weeks
|
|
Reduction of Metabolism-related factors -body weight
Zeitfenster: 12 weeks
|
12 weeks
|
|
Reduction of Metabolism-related factors -BMI
Zeitfenster: 12 weeks
|
12 weeks
|
|
Reduction of Metabolism-related factors -lipids
Zeitfenster: 12 weeks
|
12 weeks
|
|
Reduction of Metabolism-related factors -uric acid
Zeitfenster: 12 weeks
|
12 weeks
|
|
Reduction of Metabolism-related factors -HOMA-R
Zeitfenster: 12 weeks
|
12 weeks
|
|
Reduction of Metabolism-related factors -HOMA-beta
Zeitfenster: 12 weeks
|
12 weeks
|
|
Change in Sleep efficacy -Sleep scale (Athens insomnia scale)
Zeitfenster: 12 weeks
|
12 weeks
|
|
Change in Sleep efficacy -Frequency of nocturnal awakening
Zeitfenster: 12 weeks
|
12 weeks
|
|
Change in Sleep efficacy -Frequency of nocturia
Zeitfenster: 12 weeks
|
12 weeks
|
|
Changes in the measures of circulating volume -Plasma NT-proBNP
Zeitfenster: 12 weeks
|
12 weeks
|
|
Changes in the measures of circulating volume -ANP
Zeitfenster: 12 weeks
|
12 weeks
|
|
Changes in the measures of organ damage -Urinary albumin/creatinine excretion ratio
Zeitfenster: 12 weeks
|
12 weeks
|
|
Changes in the measures of organ damage -Urinary Na/K
Zeitfenster: 12 weeks
|
12 weeks
|
|
Changes in the measures of organ damage -eGFR
Zeitfenster: 12 weeks
|
12 weeks
|
|
Changes in the measures of organ damage -cystatinC
Zeitfenster: 12 weeks
|
12 weeks
|
|
The correlation between blood pressure and blood glucose control
Zeitfenster: 12 weeks
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12 weeks
|
|
The correlation between blood pressure and body weight
Zeitfenster: 12 weeks
|
12 weeks
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Kazuomi Kario, MD, Jichi Medical University
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. Januar 2017
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Oktober 2017
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. März 2018
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
26. Dezember 2016
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
8. Februar 2017
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
10. Februar 2017
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
27. März 2018
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
25. März 2018
Zuletzt verifiziert
1. März 2018
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Herz-Kreislauf-Erkrankungen
- Gefäßerkrankungen
- Störungen des Glukosestoffwechsels
- Stoffwechselerkrankungen
- Erkrankungen des endokrinen Systems
- Diabetes Mellitus
- Hypertonie
- Diabetes mellitus, Typ 2
- Hypoglykämische Mittel
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Natrium-Glucose-Transporter 2-Inhibitoren
- Empagliflozin
Andere Studien-ID-Nummern
- 1245-131
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
Klinische Studien zur T2DM (Typ-2-Diabetes mellitus)
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