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Patient-Centered Decision Support to Improve Diabetes Management in Pre-Teens and Adolescents With Type 1 Diabetes (CHICAT1)

3. August 2022 aktualisiert von: Tamara S. Hannon, Indiana University
Investigators propose to study an intervention that will provide patient-centered, automated decision support to diabetes providers with the goals of improving adherence to medical recommendations (both patients and providers), improving self-management, and ultimately improving health outcomes.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Investigators propose to study an intervention that will provide patient-centered, automated decision support to diabetes providers with the goals of improving adherence to medical recommendations (both patients and providers), improving self-management, and ultimately improving health outcomes. Computer decision support systems (CDSS) have scientifically demonstrated advantages for improving care, and the potential to revolutionize diabetes care because they allow for increased reactive and proactive contact with the health care team, real-time adherence support, and intensification of treatment. In this study,investigators will implement the ADA recommended standards of care using a CDSS developed by the research group - the Child Health Improvement through Computer Automation (CHICA) system.9 One of the greatest strengths of the CHICA system is its ability to implement evidence-based recommendations from authoritative sources, in this case the ADA, in a format that integrates easily into routine care. A second strength of the CHICA system is its ability to screen for patient-centered concerns, including barriers to optimal care such as literacy, socioeconomic issues (i.e., food insecurity, housing insecurity, etc.), and mental health issues (i.e., depression). The provider is alerted, and safety mechanisms are set in motion (i.e., referral to mental health provider, etc.) to address identified issues. In order to ensure that we design the most effective CDSS intervention possible, the study team, in collaboration with the Patient Engagement Core (PEC) of the Indiana Clinical and Translational Science Institute, will partner with adolescents, parents, and other stakeholders in a way that exceeds standard expectations for the engagement of these parties in research. Investigators have experience working directly with patients to elucidate patient-centered outcomes, identify determinants of adherence, and to co-design interventions that are inherently more patient-centered.10-14 By combining a patient-centered design approach along with CDSS investigators will be able to individually tailor recommendations to meet the real needs of patients, taking into account the adolescent patient's perspective and input. This truly innovative approach will offer improved technology-based support systems for diabetes management along with attention to patient-centered goals using co-designed interventions for diabetes self-management.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

10

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Indiana
      • Indianapolis, Indiana, Vereinigte Staaten, 46202
        • Riley Hospital for Children

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

12 Jahre und älter (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Adolescents with type 1 diabetes
  2. Parents of adolescents with type 1 diabetes
  3. Friends/siblings of adolescents with type 1 diabetes
  4. Community partners who work with adolescents with type 1 diabetes
  5. Diabetes care providers

    -

    Exclusion Criteria:

    -

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Patient-Centered Decision Support
Intervention - computer decision support in diabetes clinic. Investigators will use a computerized decision support system to aid clinicians to provide standard of care management while introducing patient-centered guidelines and outcomes measures. The intervention is the use of an electronic decision support tool. The decision support tool consists of a series of questions answered by the patients that will then allow the health care provider to address specific needs during the visit.
Patient-Centered Decision Support to Improve Diabetes Mgmt. We will use a computerized decision support system to aid clinicians to provide standard of care management while introducing patient-centered guidelines and outcomes measures.The intervention is the use of an electronic decision support tool. The decision support tool consists of a series of questions answered by the patients that will then allow the health care provider to address specific needs during the visit.
Kein Eingriff: Standard Care
Standard pediatric diabetes care will be compared to the computerized decision support system.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
HbA1c value
Zeitfenster: 4 years
Measure of HbA1c value for youth subjects
4 years

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Hypoglycemia
Zeitfenster: 4 years
Number of episodes of hypoglycemia during study
4 years
DKA
Zeitfenster: 4 years
Number of episodes of DKA during study
4 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Tamara Hannon, MD, Indiana University

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

27. Juli 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

31. März 2021

Studienabschluss (Tatsächlich)

31. März 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

14. März 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

14. März 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

21. März 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

5. August 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

3. August 2022

Zuletzt verifiziert

1. August 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 1612394802
  • 1DP3DK113183-01 (US NIH Stipendium/Vertrag)

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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