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Reducing Length of Stay in the Emergency Department

10. Juni 2017 aktualisiert von: Wan-Ching Lien, National Taiwan University Hospital Hsin-Chu Branch

Reducing Length of Stay in the Emergency Department: Analyzing the Factors and Quality Improvement Interventions

Emergency department (ED) crowding has become an international challenge in the recent decades.

Length of stay (LOS) is a useful marker to monitor ED crowding. Searching for the possible causes and reducing barriers may have the greatest impact on EDLOS.

Therefore, the investigators assembled a multidisciplinary team for improvement of the ED process, to undergo assessments of ED patient flow with the spirit of lean-sigma methodologies. The objectives of this study were to evaluate a Lean-sigma-based initiative to lessen EDLOS.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Lean aims to smooth out the workflow and to eliminate wastes. In the ED settings, lean principles can display the process of the ED patient flow. Six sigma, a complementary strategy, has the merit to compensate the potential weakness of Lean through a data-driven process. Currently, a combination of Lean and Six sigma methodologies develops to solve the problems of workflow.

It became clear that concurrent multifaceted interventions were needed to reduce EDLOS. Therefore, the investigators assembled a multidisciplinary quality improvement team for improvement of the ED process, to undergo assessments of ED patient flow with the spirit of lean-sigma methodologies. The objectives of this study were to evaluate a Lean-sigma-based initiative to lessen EDLOS.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

72000

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

The patients were registered in the ED of the Hsin-Chu branch from Jan, 2015 to Dec, 2015.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • the patients were registered in the ED from Jan, 2015 to Dec, 2015.

Exclusion Criteria:

  • the patients were excluded because of left without seeing a physician.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
to reduce ED length of stay
to reduce ED length of stay to lessen ED crowding by using Lean-sigma management and quality improvement interventions including reducing boarding time and medical decision time.

1. The ED admissions exhibited prolonged length of stay.

2. The Interventions for Reducing Medical Decision Time:

  1. The ED director created QI education sessions and reported monthly QI outcomes.
  2. The ED nurses reported the current number of ED admission patients twice a day to the director. The director summarized the bed requests to the administrative personnel.
  3. The nurses reported the in-scene complicated cases to the ED director. The director would give an assistance in managing these cases.

3. The Interventions for Reducing Boarding Time

  1. The ED patients could be admitted before 8 a.m. if the bed was vacant.
  2. The ED director initiated an on-line meeting at 8 a.m. and 4 p.m.
  3. Monthly QI outcomes were reported in the hospital affairs meeting.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
length of stay for ED admissions.
Zeitfenster: 12 months
Length of stay was defined as the time from patient registration to leaving the ED.
12 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
boarding time for ED admissions
Zeitfenster: 12months
Boarding time was defined as the time from decision for admission to leaving the ED.
12months
decision time for ED admissions
Zeitfenster: 12 months
Decision time was defined as the time from patient registration to decision for disposition.
12 months
the percentage of LOS over 24 hours in all ED patients.
Zeitfenster: 12 months
The percentage was defined as patients staying at the ED over 24 hours/total ED visits.
12 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Januar 2015

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

31. Dezember 2015

Studienabschluss (Tatsächlich)

31. Dezember 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

4. Juni 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

10. Juni 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

14. Juni 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

14. Juni 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

10. Juni 2017

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • 105-061-E

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

JA

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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Klinische Studien zur Dauer des Aufenthalts

Klinische Studien zur Quality improvement (QI) interventions

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