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Co-induction Technique Compared to Standard Inhalational and Intravenous Induction Techniques

22. Februar 2020 aktualisiert von: omar ahmad ababneh, University of Jordan

A Novel Co-induction Technique Compared to Standard Inhalational and Intravenous Induction Techniques: a Prospective Randomized Control Study

Co-induction technique refers to the use of a combination of medications to reach the desired therapeutic target. In the present study, the investigators examined the safety of a novel co-induction approach that relied on a simple timing and dosing alterations to the classical approaches of inhalational sevoflurane and propofol induction. The significance of this study is to find a reliable safe alternative method of induction that can provide optimal parameters,when compared to the classical methods of induction.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Co-induction technique refers to the use of a combination of medications to reach the desired therapeutic target. This technique is considered an approach that can be of a great benefit to patients with chronic medical illnesses and those who have moderate to high risk for general anaesthesia.

In the present study, the investigators examined the safety of a novel co-induction approach that relied on a simple timing and dosing alterations to the classical approaches of inhalational sevoflurane and propofol induction. The significance of this study is to find a reliable safe alternative method of induction that can provide optimal parameters,when compared to the classical methods of induction. The investigators evaluated the time needed for laryngeal mask airway (LMA) insertion, number of LMA insertion trials, succession of LMA insertion, adverse events related to the airway, respiratory and cardiovascular systems, haemodynamic stability and satisfaction scores of enrolled patients.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

105

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Amman, Jordanien, 11942
        • Jordan University Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

65 Jahre und älter (Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • patients with Age ≥ 65 years.
  • American Society of Anaesthesiologists' (ASA) score II or III.
  • minimally invasive endoscopic urological procedures.

Exclusion Criteria:

  • patient refusal.
  • Age < 65 years.
  • family history of malignant hyperthermia.
  • prolonged surgery that needed intubation.
  • body mass index (BMI) > 35 kg/m2.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Group P
Patient received a dose of 1.5 mg/kg of Propofol slowly over 2 minutes for induction.
Patients were given 1.5 mcg/Kg of fentanyl intravenously. two minutes after the fentanyl dose, a dose of 1.5 mg/kg of propofol slowly over 2 minutes.
Experimental: Group S
Patient received 8% sevoflurane through sealed plastic facemask at 8 L/min flow of oxygen.
Patients were given 1.5 mcg/Kg of fentanyl intravenously. two minutes after the fentanyl dose, patient received 8% inhalational sevoflurane through sealed plastic face mask at 8 L/min flow of oxygen.
Experimental: Group C
Patient received 4% sevoflurane through sealed plastic facemask at 8 L/min flow of oxygen for 2 minutes, followed by a dose of 0.75 mg/kg of propofol given slowly.
Patients were given 1.5 mcg/Kg of fentanyl intravenously. two minutes after the fentanyl dose, patient received 4% sevoflurane through sealed plastic face mask at 8 L/min flow of oxygen for 2 minutes, followed by a dose of 0.75 mg/kg of propofol given slowly.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Intraoperative respiratory adverse events
Zeitfenster: 8 months
The investigators recorded the occurrence of transient apnea intraoperatively, in addition to laryngeal spasm, coughing, gagging and increased salivation. The study chart included the documentation these common adverse events, the timing of occurrence, and the intervention required to manage these events.
8 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Time for successful laryngeal mask airway insertion
Zeitfenster: 8 months
The investigators assessed the time needed for LMA insertion. The timer was started upon giving the fentanyl, recording the time till successful insertion of laryngeal mask airway.
8 months
Blood pressure stability
Zeitfenster: 8 months
The investigators recorded patients' blood pressure readings throughout the induction procedure.
8 months
Heart rate stability
Zeitfenster: 8 months
The investigators recorded patients' heart rate throughout the induction procedure.
8 months
Changes in oxygen saturation
Zeitfenster: 8 months
The investigators recorded patients' oxygen saturation throughout the induction procedure.
8 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Mai 2016

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

2. Januar 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

3. Januar 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

20. Februar 2020

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

22. Februar 2020

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

26. Februar 2020

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

26. Februar 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

22. Februar 2020

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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