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TENS in Nocturnal Enuresis

22. Mai 2026 aktualisiert von: Abdelrhman Alshawadfy, Suez Canal University

Maintenance Parasacral Electrical Nerve Stimulation Versus Observation After Initial Response in Children With Primary Nocturnal Enuresis: A Randomized Controlled Trial

Paracascral transcutaneous electrical nerve stimulation (PTENS) is a credible therapeutic option for nocturnal enuresis. The investigators shall investigate whether maintenance PTENS after initial response improves durability of remission compared with observation alone.

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

50

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Diagnosis of primary monosymptomatic nocturnal enuresis (PMNE) based on International Children's Continence Society (ICCS) criteria.
  • Persistent symptoms after at least 8 weeks of standardized urotherapy, including counseling on timed voiding, evening fluid management, and bowel optimization.
  • Baseline severity of ≥3 wet nights per week on a 14-night diary.
  • Ability of the child and caregiver to complete diaries and comply with home treatment and follow-up.

Exclusion Criteria:

  • Non-monosymptomatic enuresis, daytime urgency, daytime incontinence, dysfunctional voiding, or significant post-void residual.
  • Neurogenic bladder, spinal dysraphism, cerebral palsy, epilepsy uncontrolled on treatment, or other neurologic diseases affecting lower urinary tract function.
  • Congenital or acquired urinary tract abnormalities.
  • Active urinary tract infection.
  • Untreated or refractory constipation at enrollment.
  • Implanted electrical devices, significant dermatologic lesions at electrode sites, or other contraindications to electrical stimulation.
  • Cognitive, behavioral, or social circumstances preventing adherence.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: TENS
Maintenance home-based parasacral transcutaneous nerve stimulation and continued urotherapy

Parasacral transcutaneous electrical nerve stimulation (parasacral TENS or PTENS) is a non-invasive, neuromodulation intervention used for pediatric overactive bladder (OAB) and neurogenic bladder dysfunction, with emerging evidence for treating nocturnal enuresis.

Target Area: Posteriorly on the skin at the sacral nerve outflow level (S2-S3), approximately one fingerbreadth away from the midline. Frequency: 10-20 Hz. Pulse Width: 200--700 mus (commonly used to activate sensory nerves). Intensity/Amplitude: Adjusted to the maximum tolerance of the child without causing pain, or just below the motor threshold (avoiding leg muscle contractions). Session 15-60 minutes}\) (20 minutes is common in clinical settings). Frequency of Treatment: 2-3 times per week. Total Duration: Usually a total of 30-40 sessions over 6 months.

Kein Eingriff: Observational
Observation alone and continued urotherapy

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Reduction in wet nights
Zeitfenster: 6 month from the time of the first TENS session
Sustained treatment response at 6 months, defined as maintenance of at least a 50% reduction in the number of wet nights from pre-treatment baseline, without the need for additional active treatment, based on a 14-night enuresis diary.
6 month from the time of the first TENS session

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

1. Juli 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

30. Januar 2027

Studienabschluss (Geschätzt)

28. Februar 2027

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

12. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

12. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

18. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

27. Mai 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

22. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

UNENTSCHIEDEN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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