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Biodegradable Stents in Primary Sclerosing Cholangitis (BSTPSC)

27. Mai 2026 aktualisiert von: King's College Hospital NHS Trust

Pilot Study of Biodegradable STents in Primary Sclerosing Cholangitis - BSTPSC

In patients with PSC, endoscopic therapy of strictures aims to improve cholestasis by relieving the biliary obstruction via endoscopic biliary dilatation with consideration of plastic stents in strictures refractory to dilatation due to the risk of pancreatitis and cholangitis . Short term stents have been shown to have similar recurrence-free rates compared to dilatation in a randomised control trial; however, this was terminated after interim analysis due to higher rates of serious adverse events in the stent group. The long term benefits are unclear; however, it may lead to improved survival compared to predicted survival. In this group of patients with limited treatment options, biodegradable stents may provide an attractive additional treatment modality in the management of high grade strictures.

Studienübersicht

Status

Rekrutierung

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Research hypothesis

The use of biodegradable stents leads to remodelling of high grade strictures in patients with PSC with fewer interventions in comparison to balloon dilation alone with a comparable risk profile to current therapy.

Primary endpoint

Technical success and safety of biodegradable stent placement at ERC

Secondary endpoints

  • Cumulative recurrence -free rate of primary high grade strictures within 12 months
  • Change in symptoms as assessed by the Amsterdam cholestatic complaints score (ACCS)
  • Clinical success is defined by improvement in liver function tests (LFT) by 20% at week 2 and week 12.
  • Improvement in quality fo life as assessed by the Short form-36 (SF-36).
  • Mortality, morbidity, local complications, stricture recurrence, decompensation of liver disease, liver transplantation over 12 months.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

20

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • PSC patients with a high grade stricture

Exclusion Criteria:

  • Prior stenting or balloon dilatation within the previous 4 months
  • Signs of bacterial cholangitis as defined by definite cholangitis
  • Change of UDCA therapy within 4 weeks
  • Inability to give informed consent
  • Biliary cirrhosis with Child Pugh score > 8
  • Estimated transplant free survival < 2 years as calculated by Mayo score > 2
  • Suspicion of cholangiocarcinoma, reflected by an imaging study suggestive of metastasis, MRCP with mass lesion with contrast enhancenment, or rise in CA19.9 of > 63 U/ml in the previous 4 months together with an absolute value > 130 U/ml
  • Signs of current malignancy other than basal cell carcinoma
  • Life expectancy < 24 months
  • Women pregnant at the time of screening
  • HIV or acute or chronic hepatitis B or hepatitis C or substance (drug or alcohol) misure within the previous 2 years.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Archimedes stent insertion
Archimedes stent insertion at ERCP for patients with PSC and a HGS
archimedes stent for HGS

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Deployment of biodegradable stent placement across stricture at ERC in 20 patients
Zeitfenster: at time of primary ERC
Deployment of stent across the stricture - yes or no
at time of primary ERC

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Cumulative recurrence -free rate of primary high grade strictures within 12 months.
Zeitfenster: through study completion up to 12 months
has the stricture reoccured (yes or no) at 12 months post ERC and stent
through study completion up to 12 months
Change in symptoms as assessed by the Amsterdam cholestatic complaints score (ACCS)
Zeitfenster: Post ERC to assessment at 2 weeks and 12 weeks, and at 12 months.
change in pruritus, fatigue, pain and fever
Post ERC to assessment at 2 weeks and 12 weeks, and at 12 months.
Mortality over 12 months.
Zeitfenster: Within 12 months of primary ERCP
Death related to PSC
Within 12 months of primary ERCP
morbidity related to ERC
Zeitfenster: within 12 months of ERC
Complications including cholangitis and pancreatitis post ERC
within 12 months of ERC
stricture recurrence post ERC
Zeitfenster: 12 months post ERC
Development of a stricture in the bile duct
12 months post ERC
Development of ascites post erc
Zeitfenster: up to 12 months post ERC
development of abdominal ascites post ERC
up to 12 months post ERC
Need for liver transplantation
Zeitfenster: up to 12 months following ERC
patients who are assessed and then listed for liver transplant
up to 12 months following ERC
Clinical success is defined by improvement in liver function tests (LFT) by 20% at week 2 and week 12.
Zeitfenster: At week 2 and 12 weeks post ERCP

Change in liver blood tests:

- ALP, AST, ALT, Bilirubin

At week 2 and 12 weeks post ERCP
Change in quality fo life as assessed by the Short form-36 (SF-36
Zeitfenster: after ERC and assesment at 2 weeks, 12 weeks and 12 months
Change in QoL
after ERC and assesment at 2 weeks, 12 weeks and 12 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: DEEPAK JOSHI, PhD, King's College Hospital NHS Trust

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. März 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. April 2027

Studienabschluss (Geschätzt)

1. April 2027

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

20. April 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

20. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

26. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

29. Mai 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

27. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. April 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • IRAS 336318

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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UNENTSCHIEDEN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Primär sklerosierende Cholangitis (PSC)

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