Observational Study of an Automatic Detection of Patients at Risk of Chronic Postoperative Pain ("Alerte Douleur") (ALDO)
Étude Observationnelle Prospective d'Une Alerte Douleur informatisée Automatique Par Les Applications Informatiques hospitalières Des HUG Pour prédire l'Apparition de Douleurs Chroniques Post opératoires
Following surgery, some but not all patients develop persistent (or chronic) postoperative pain CPSP. Several risk factors for this persistent pain have been confirmed in previous studies, but neither surgeons nor anesthesiologists have or take the time to systematically screen patients for this risk. However, hospital information systems often contain the data already, entered during preoperative consultations (e.g. chronic opioid medication) or obtained during the postoperative period (e.g. pain scores).
Here the investigators test an automatic detection algorithm which alerts the analgesia team when a patient at risk of CPSP is or has been operated.
Studienübersicht
Status
Status
Bedingungen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
The primary aim of the study is to confirm that the sensitivity of the automatic alert is at least 80%, i.e. that 80% of patients with the primary outcome had an automatic alert.
The secondary aim of the study is to develop an algorithm (combination of risk factors) with which the specificity of the alert can be improved.
Studientyp
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Einschreibung
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
-
Genève, Schweiz
- Hôpitaux Universitaires de Genève
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Probenahmeverfahren
Studienpopulation
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- 18 years of age
- elective surgery
- perioperative use of the hospital information system
- surgery of the following types: endoprosthesis of the knee or shoulder, amputation other than toe or finger, spinal surgery, cardio-thoracic thoracotomy, laparotomy, inguinal hernia repair, breast surgery
Exclusion Criteria:
- inability to read and understand the consent form or the questionnaires
- emergency surgery
- having already participated in the study for another surgery
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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CPSP at 6 months
Zeitfenster: 6 months
|
mean pain intensity in the "brief pain inventory" of at least 3/10
|
6 months
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Sekundäre Ergebnismessungen
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
CPSP at 12 months
Zeitfenster: 12 months
|
mean pain intensity in the "brief pain inventory" of at least 3/10
|
12 months
|
|
clinically significant pain at 6/12 months
Zeitfenster: 6/12 months
|
either a pain intensity of >=3 at rest or >=5 on movement or use of analgesics
|
6/12 months
|
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neuropathic pain at 6/12 months
Zeitfenster: 6/12 months
|
mean pain intensity in the "brief pain inventory" of at least 3/10 AND a DN4 score of at least 4
|
6/12 months
|
|
acute postoperative pain
Zeitfenster: 24h postoperative
|
mean pain score and highest pain score in the first 24h postoperative on a 0-10 verbal numeric rating scale
|
24h postoperative
|
|
pain-related functional deficit at 6/12 months
Zeitfenster: 6/12 months
|
pain interference scales of the brief pain inventory, number of days not working
|
6/12 months
|
|
persistent opioid use
Zeitfenster: 6/12 months
|
patient reported use of tramadol (yes/no) or use of strong opioids (yes/no)
|
6/12 months
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Sponsor
Ermittler
Ermittler
- Hauptermittler: Ali Bourezg, MD, Hôpitaux Universitaires de Genève
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Primärer Abschluss
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
Zuerst gepostet
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes Update gepostet
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
Andere Studien-ID-Nummern
- ALDO
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
Beschreibung des IPD-Plans
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
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Klinische Studien zur Schmerzen, postoperativ
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NCT07568015Noch keine RekrutierungGreater Trochanteric Pain Syndrome | Seitliche Hüftschmerzen | Greater Trochanteric Pain Syndrome beider unteren Extremitäten
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NCT07243327RekrutierungGreater Trochanteric Pain Syndrome
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NCT06248905Aktiv, nicht rekrutierendGreater Trochanteric Pain Syndrome beider unteren Extremitäten
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NCT07609173AbgeschlossenMyofascial Pain Syndrom (MPS)
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NCT07630909AbgeschlossenMyofascial Pain Syndrom (MPS)
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NCT07510763AbgeschlossenGluteale Tendinopathie | Greater Trochanteric Pain Syndrome | Tiefes Gluteal-Syndrom
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NCT07351331AbgeschlossenMyofascial Pain Syndrom (MPS)
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NCT07494162Noch keine RekrutierungChronischer Kreuzschmerz (cLBP) | Myofascial Pain Syndrom (MPS)
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NCT04707274AbgeschlossenGesäß-Tendinitis | Greater Trochanteric Pain Syndrome beider unteren Extremitäten
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NCT07321483RekrutierungTemporomandibular Joint Dysfunction; Myofascial Pain Syndrome; Orofacial Pain; Musculoskeletal Disorders
Klinische Studien zur automatic risk detection
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NCT05977452Abgeschlossen
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NCT05730582Anmeldung auf EinladungDiabetes mellitus, Typ 2 | Vor Diabetes
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NCT03435419Abgeschlossen
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NCT05487482Aktiv, nicht rekrutierend
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NCT04047147UnbekanntHerz-Kreislauf-Erkrankungen