Single-dose Ketamine for the Reduction of Pain and Depression in the Emergency Department
Single-dose Ketamine to Reduce Pain Severity, Depressive Symptoms and the Need for Opiates Both During and After Emergency Department Care
Studienübersicht
Status
Status
Bedingungen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
The investigators will enroll 120 medically stable adult patients who present to two Emergency Departments with a chief complaint of acute pain.
The investigators will randomly assign subjects using a blocked randomization schedule to either: 1) a single dose of IV ketamine (0.3 mg.kg) + midazolam, or 2) placebo + midazolam. ED providers and patients will be blind to treatment allocation.
All participants will complete measures of pain and mood scores every 30 minutes, and the investigators will record any analgesics administered in the ED until discharge. At 7-days and 14-days post- discharge, the investigators will measure summary reports of pain severity, mood, and analgesic medication used.
Studientyp
Studientyp
Phase
Phase
- Phase 2
- Phase 3
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Adults between the ages of 18-65
- A chief complaint of painful condition (pain score ≥ 5 on the numeric rating scale [NRS] from 0-10 with anchors of 0 = "no pain" and 10 = "worst pain imaginable")
- Expected to be in the ED for at least 2 hours
Exclusion Criteria:
- Non-English speaking
- Not medically suitable for ketamine per treating MD (e.g. medical condition where ketamine is contraindicated); ketamine or midazolam may be unsafe (e.g., known sensitivity, glaucoma, or other concerns)
- Not alert and oriented
- Active psychosis, self-injury, suicidal/homicidal intentions on initial evaluation by treating team
- Seeking treatment due to a mental health or substance use disorder
- History of chronic opioid use
- Prescribed opioid use within the past 24 hours
- Any use of recreational narcotics throughout lifetime
- Sensitivity or allergy or intolerance to ketamine, opioids, and/or benzodiazepines
- Weight > 170kg (375 lbs)
- Current neurological disease (e.g., multiple sclerosis, stroke, brain tumor, seizure disorder, etc.)
- Pregnancy
- Prisoner
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Vervierfachen
Anzahl der Arme
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / ArmTeilnehmergruppe / Arm |
Intervention / BehandlungIntervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Experimental Arm
Participants will be assigned to receive a single dose of IV ketamine (0.3 mg.kg) + midazolam
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Ketamine is a medication approved by the US Food and Drug Administration (FDA) for anesthesia, sedation, and post-surgical pain treatment.
It is not approved for emergency patients complaining of pain but is often used "off-label."
Ketamine may be useful for acute pain management and in treatment of depressed mood.
The purpose of this study is to determine whether a single low dose of ketamine can relieve pain and reduce negative mood for 2 weeks after emergency department (ED) treatment.
In this study, all patients will also receive midazolam.
Midazolam is a sedative that typically makes people feel relaxed and is intended to increase comfort with ketamine and reduce anxiety.
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Aktiver Komparator: Active Placebo Arm
Participants will be assigned to receive a single dose of IV placebo + midazolam
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In this study, all patients will also receive midazolam.
Midazolam is a sedative that typically makes people feel relaxed and is intended to increase comfort with ketamine and reduce anxiety.
In this study, patients in the active comparator group will receive midazolam first, then placebo.
A placebo is an inactive solution that looks like the study drug, but contains no active ingredients.
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Pain Intensity in the ED
Zeitfenster: Pain intensity rating in the ED at 1-hour post-study drug administration
|
Pain Numeric Rating Scale (PNRS)- this item is anchored to pain intensity "right now" on a scale from 0(no pain)-10 (worst pain imaginable)
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Pain intensity rating in the ED at 1-hour post-study drug administration
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Pain Intensity at Follow-Up
Zeitfenster: Pain Intensity at 1-week post-ED Discharge
|
Pain Numeric Rating Scale (PNRS): this item is anchored to pain intensity within the past 7-days on a scale from 0 (no pain) to 10 (worst pain imaginable)
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Pain Intensity at 1-week post-ED Discharge
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Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Sponsor
Mitarbeiter
Mitarbeiter
Ermittler
Ermittler
- Hauptermittler: Maria L Pacella, PhD, University of Pittsburgh
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Voraussichtlich)
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Primärer Abschluss
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
Zuerst gepostet
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes Update gepostet
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Verhaltenssymptome
- Psychische Störungen
- Pathologische Prozesse
- Stimmungsschwankungen
- Schmerzen
- Neurologische Manifestationen
- Krankheitsattribute
- Depression
- Depression
- Notfälle
- Akuter Schmerz
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Neurotransmitter-Agenten
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Depressiva des zentralen Nervensystems
- Agenten des peripheren Nervensystems
- Analgetika
- Agenten des sensorischen Systems
- Anästhesie, dissoziativ
- Anästhetika, intravenös
- Anästhesie, Allgemein
- Anästhetika
- Exzitatorische Aminosäureantagonisten
- Exzitatorische Aminosäure-Agenten
- Beruhigende Agenten
- Psychopharmaka
- Hypnotika und Beruhigungsmittel
- Adjuvantien, Anästhesie
- Anti-Angst-Mittel
- GABA-Modulatoren
- GABA-Agenten
- Ketamin
- Midazolam
Andere Studien-ID-Nummern
Andere Studien-ID-Nummern
- PRO17090065
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
Beschreibung des IPD-Plans
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird
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