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Single-dose Ketamine for the Reduction of Pain and Depression in the Emergency Department

7. Februar 2020 aktualisiert von: Maria Pacella

Single-dose Ketamine to Reduce Pain Severity, Depressive Symptoms and the Need for Opiates Both During and After Emergency Department Care

In this proposal, the investigators will determine if a single dose of intravenous (IV) ketamine (in combination with midazolam) reduces pain severity, depressive symptoms and need for opiate analgesics both in the ED and in the acute recovery period after ED discharge. The investigators will compare the ketamine arm to an active placebo-controlled arm (with midazolam).

Studienübersicht

Status

Zurückgezogen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

The investigators will enroll 120 medically stable adult patients who present to two Emergency Departments with a chief complaint of acute pain.

The investigators will randomly assign subjects using a blocked randomization schedule to either: 1) a single dose of IV ketamine (0.3 mg.kg) + midazolam, or 2) placebo + midazolam. ED providers and patients will be blind to treatment allocation.

All participants will complete measures of pain and mood scores every 30 minutes, and the investigators will record any analgesics administered in the ED until discharge. At 7-days and 14-days post- discharge, the investigators will measure summary reports of pain severity, mood, and analgesic medication used.

Studientyp

Interventionell

Phase

  • Phase 2
  • Phase 3

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 65 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Adults between the ages of 18-65
  2. A chief complaint of painful condition (pain score ≥ 5 on the numeric rating scale [NRS] from 0-10 with anchors of 0 = "no pain" and 10 = "worst pain imaginable")
  3. Expected to be in the ED for at least 2 hours

Exclusion Criteria:

  1. Non-English speaking
  2. Not medically suitable for ketamine per treating MD (e.g. medical condition where ketamine is contraindicated); ketamine or midazolam may be unsafe (e.g., known sensitivity, glaucoma, or other concerns)
  3. Not alert and oriented
  4. Active psychosis, self-injury, suicidal/homicidal intentions on initial evaluation by treating team
  5. Seeking treatment due to a mental health or substance use disorder
  6. History of chronic opioid use
  7. Prescribed opioid use within the past 24 hours
  8. Any use of recreational narcotics throughout lifetime
  9. Sensitivity or allergy or intolerance to ketamine, opioids, and/or benzodiazepines
  10. Weight > 170kg (375 lbs)
  11. Current neurological disease (e.g., multiple sclerosis, stroke, brain tumor, seizure disorder, etc.)
  12. Pregnancy
  13. Prisoner

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Vervierfachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Experimental Arm
Participants will be assigned to receive a single dose of IV ketamine (0.3 mg.kg) + midazolam
Ketamine is a medication approved by the US Food and Drug Administration (FDA) for anesthesia, sedation, and post-surgical pain treatment. It is not approved for emergency patients complaining of pain but is often used "off-label." Ketamine may be useful for acute pain management and in treatment of depressed mood. The purpose of this study is to determine whether a single low dose of ketamine can relieve pain and reduce negative mood for 2 weeks after emergency department (ED) treatment.
In this study, all patients will also receive midazolam. Midazolam is a sedative that typically makes people feel relaxed and is intended to increase comfort with ketamine and reduce anxiety.
Aktiver Komparator: Active Placebo Arm
Participants will be assigned to receive a single dose of IV placebo + midazolam
In this study, all patients will also receive midazolam. Midazolam is a sedative that typically makes people feel relaxed and is intended to increase comfort with ketamine and reduce anxiety.
In this study, patients in the active comparator group will receive midazolam first, then placebo. A placebo is an inactive solution that looks like the study drug, but contains no active ingredients.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Pain Intensity in the ED
Zeitfenster: Pain intensity rating in the ED at 1-hour post-study drug administration
Pain Numeric Rating Scale (PNRS)- this item is anchored to pain intensity "right now" on a scale from 0(no pain)-10 (worst pain imaginable)
Pain intensity rating in the ED at 1-hour post-study drug administration

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Pain Intensity at Follow-Up
Zeitfenster: Pain Intensity at 1-week post-ED Discharge
Pain Numeric Rating Scale (PNRS): this item is anchored to pain intensity within the past 7-days on a scale from 0 (no pain) to 10 (worst pain imaginable)
Pain Intensity at 1-week post-ED Discharge

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Mitarbeiter

Ermittler

  • Hauptermittler: Maria L Pacella, PhD, University of Pittsburgh

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

1. Dezember 2019

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

5. Februar 2020

Studienabschluss (Tatsächlich)

5. Februar 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

31. Januar 2018

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

9. Februar 2018

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

19. Februar 2018

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

11. Februar 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

7. Februar 2020

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

UNENTSCHIEDEN

Beschreibung des IPD-Plans

There is no plan in place yet because it is undecided whether the investigators will need to share the data with additional investigators/researchers not listed on the protocol.

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Ja

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Ja

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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