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Lenalidomide and R-CHOP in B-cell Lymphoma (R2CHOP-1)

21. August 2018 aktualisiert von: Lymphoma Study Association

A Phase IB Study of Escalating Doses of REVLIMID in Association With R-CHOP (R2-CHOP) in the Treatment of B-cell Lymphoma

The purpose of the study is to determine the recommended dose (RD) of lenalidomide (Revlimid) when administered in association with R-CHOP (rituximab (R), cyclophosphamide, doxorubicin, vincristine and prednisone).

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

The study is a dose escalation study of lenalidomide (Revlimid) administered orally during 14 days in combination with fixed doses of rituximab (R), cyclophosphamide, doxorubicin, vincristine and prednisone (CHOP) administered every 3 weeks (R-CHOP 21) in patients with B-cell lymphoma.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

108

Phase

  • Phase 2
  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Dijon, Frankreich, 21034
        • CHU de Dijon
      • Lille, Frankreich, 59037
        • CHRU Lille
      • Pierre Benite, Frankreich, 69310
        • CHU Lyon Sud
      • Rouen, Frankreich, 76038
        • Centre Henri Becquerel
      • Vandoeuvre les Nancy, Frankreich, 54511
        • CHU Brabois

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 70 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients with one of the following B-cell Lymphoma, CD 20 positive:

    • Mantle cell, Marginal zone, follicular
    • Histological transformation from low grade to high grade
    • Diffuse large B cell
  • Aged from 18 to 70 years
  • WHO performance status 0, 1 or 2
  • Signed inform consent
  • Life expectancy of ≥ 90 days (3 months).
  • Females of childbearing potential (FCBP)† must have a negative serum or urine pregnancy test with a sensitivity of at least 25 mIU/mL not more than 3 days from the start of study drug and must either commit to continued abstinence from heterosexual intercourse or begin one acceptable method of birth control, at least 4 weeks before she starts taking lenalidomide. FCBP must also agree to monthly pregnancy testing and must be counseled at a minimum of every 4 weeks about pregnancy precautions and risks of fetal exposure.
  • Men must agree not to father a child and agree to use a condom if his partner is of child bearing potential. Men must also be counseled at a minimum of every 4 weeks about pregnancy precautions and risks of fetal exposure.

    • † A female patient is considered to have childbearing potential unless she meets at least one of the following criteria 1) Age > 50 years and naturally amenorrhoeic for > 1 year (amenorrhoea following cancer therapy does not rule out childbearing potential); or 2) Premature ovarian failure confirmed by a specialist gynaecologist or 3) Previous bilateral salpingo-oophorectomy, or hysterectomy, or 4) XY genotype, turner syndrome, uterine agenesis.

Exclusion Criteria:

  • Previous treatment with immunotherapy or chemotherapy except:

    • Chlorambucil or Cyclophosphamide per os alone during less than 6 months, if stopped more than one year before inclusion
    • Rituximab alone during less than three months, if stopped more than one year before inclusion
  • Previous radiotherapy except if localized to one lymph node area
  • Other type of lymphomas: Burkitt, T cell, lymphocytic, CD 20 negative
  • Central nervous system or meningeal involvement
  • Contraindication to any drug contained in the chemotherapy regimen
  • HIV disease, active hepatitis B or C
  • Any serious active disease or co-morbid medical condition (according to investigator's decision)
  • Any of the following laboratory abnormalities :

    • Absolute neutrophil count (ANC) < 1,500 cells/mm3 (1.5 x 109/L).
    • Platelet count < 100,000/mm3 (100 x 109/L).
    • Serum SGOT/AST or SGPT/ALT 5.0 x upper limit of normal (ULN).
    • Serum total bilirubin > 2.0 mg/dL (34 µmol/L), except in case of hemolytic anemia.
  • Calculated creatinine clearance (Cockcroft-Gault formula) of < 50 mL /min
  • Prior history of malignancies other than lymphoma (except for basal cell or squamous cell carcinoma of the skin or carcinoma in situ of the cervix or breast) unless the subject has been free of the disease for ≥ 3 years
  • Any serious medical condition, laboratory abnormality, or psychiatric illness that would prevent the subject from signing the informed consent form.
  • Pregnant or lactating females.
  • Prior ≥ Grade 3 allergic reaction/hypersensitivity to thalidomide.
  • Prior ≥ Grade 3 rash or any desquamating (blistering) rash while taking thalidomide.
  • Subjects with ≥ Grade 2 neuropathy.
  • Prior use of lenalidomide.
  • Use of any standard or experimental anti-cancer drug therapy within 28 days of the initiation (Day 1) of study drug therapy.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Lenalidomide and R-CHOP
Escalating Lenalidomide dose from 2.5 to 25 mg Lenalidomide and R-CHOP
Oral verabreichte Lenalidomid-Dosis über 14 Tage in Kombination mit 6 Gängen fester Dosen von R-CHOP 21.
Andere Namen:
  • REVLIMID

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Auftreten dosisbegrenzender Toxizitäten
Zeitfenster: 42 Tage
42 Tage

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Dauer der Antwort
Zeitfenster: 7 Jahre
7 Jahre
Complete response rate and Overall response rate at the end of treatment
Zeitfenster: 3 months after the end of treatment
3 months after the end of treatment
Complete and Overall response rates after induction
Zeitfenster: at the end of third cycle of treatment (between Day 56 and Day 63)
at the end of third cycle of treatment (between Day 56 and Day 63)
Progression-Free Survival and Overall survival
Zeitfenster: 7 years
7 years
Collection of adverse events
Zeitfenster: 6 months
6 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Hervé TILLY, Prof, Lymphoma Study Association

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

6. Januar 2009

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

19. November 2010

Studienabschluss (Tatsächlich)

23. November 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

13. Mai 2009

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

13. Mai 2009

Zuerst gepostet (Schätzen)

14. Mai 2009

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

23. August 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

21. August 2018

Zuletzt verifiziert

1. August 2018

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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