- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00922649
Pilot Study Assessing Insulin Pump Therapy in Type 2 Diabetes
20. September 2017 aktualisiert von: Animas Corporation
16-week, open-label, multi-center pilot study.
Insulin pump naïve subjects with type 2 diabetes who are not achieving glycemic targets (screening A1C ≥ 7.0%) on an established regimen of either: 1) ≥ 2 OAs (Cohort A), 2) basal insulin ± OAs (Cohort B), or 3) basal-bolus insulin ± OAs (Cohort C) will initiate basal-bolus therapy with an insulin pump using a rapid-acting insulin analog.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
58
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
California
-
La Jolla, California, Vereinigte Staaten, 92093
- The Regents of the University of California on behalf of its San Diego campus
-
San Diego, California, Vereinigte Staaten, 92026
- AMCR Institute, Inc.
-
-
Georgia
-
Atlanta, Georgia, Vereinigte Staaten, 30309
- Atlanta Diabetes Associates, Inc.
-
-
Idaho
-
Idaho Falls, Idaho, Vereinigte Staaten, 83404
- Rocky Mountain Diabetes and Osteoporosis Center, PA
-
-
Kentucky
-
Lexington, Kentucky, Vereinigte Staaten, 40503
- Kentucky Diabetes Endocrinology Center
-
-
Texas
-
San Antonio, Texas, Vereinigte Staaten, 78229
- Dgd Research, Inc.
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Is 18 to 75 years of age, inclusive;
- Has a clinical diagnosis of type 2 diabetes mellitus;
- Is anti-glutamic acid decarboxylase (GAD) antibody negative;
- Has an A1C ≥ 7.0% and ≤ 10.5%;
- Has a body mass index (BMI) ≥ 25 kg/m2 and ≤ 40 kg/m2;
- Is treated with either ≥ 2 oral antidiabetic agents (OA) or basal insulin ± OA(s) or basal-bolus insulin ± OA(s) for at least 3 months (Subjects may also be treated with exenatide [Byetta] or pramlintide [Symlin].
- If on concomitant metformin, has serum creatinine < 1.5 mg/dL (male) or <1.4 mg/dL (female);
- If female, has a negative urine pregnancy test
Exclusion Criteria:
- Has experienced recurrent severe hypoglycemia (> 2 episodes) requiring assistance during the past 6 months;
- Has clinical cardiovascular disease (CVD) as evidenced by prior myocardial infarction, stroke, arterial revascularization and/or angina with ischemic changes on ECG at rest, changes on graded exercise test, or positive cardiac imaging test results;
- Has abnormalities on the screening (Visit 1) 12-lead ECG that are deemed by the investigator to be clinically significant;
- Is currently being treated with or expected to require or undergo treatment with systemic steroids by oral, intravenous, or intramuscular route or potent inhaled,intrapulmonary, intranasal, or topical steroids that are known to have a high rate of systemic absorption;
- Currently abuses drugs or alcohol or has a history of abuse that in the investigator's opinion would cause the individual to be non-compliant;
- Has any significant medical condition, laboratory findings, or medical history that in the investigator's opinion may affect successful completion of the study and/or personal well-being;
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Machbarkeit des Geräts
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Sonstiges: A
Insulin pump naïve subjects with type 2 diabetes who are not achieving glycemic targets (screening A1C ≥ 7.0%) on an established regimen of ≥ 2 OAs
|
Initiation of Insulin pump therapy in patients on >2 OAs (Cohort A), basal insulin ± OAs (Cohort B), or basal-bolus insulin ± OAs (Cohort C.
|
Sonstiges: B
Insulin pump naïve subjects with type 2 diabetes who are not achieving glycemic targets (screening A1C ≥ 7.0%) on an established regimen of basal insulin ± OAs
|
Initiation of Insulin pump therapy in patients on >2 OAs (Cohort A), basal insulin ± OAs (Cohort B), or basal-bolus insulin ± OAs (Cohort C.
|
Sonstiges: C
Insulin pump naïve subjects with type 2 diabetes who are not achieving glycemic targets (screening A1C ≥ 7.0%) on an established regimen basal-bolus insulin ± OAs
|
Initiation of Insulin pump therapy in patients on >2 OAs (Cohort A), basal insulin ± OAs (Cohort B), or basal-bolus insulin ± OAs (Cohort C.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Insulin doses at Week 16
Zeitfenster: Week 16
|
To evaluate insulin doses after 16 weeks of insulin pump therapy aimed at achieving normal or near-normal glycemic control in subjects with type 2 diabetes.This included the total daily insulin dose, basal and bolus insulin doses.
|
Week 16
|
Ratio of Basal-to-Bolus Insulin Dose at Week 16
Zeitfenster: 16 weeks
|
Evaluate insulin dosing patterns after 16 weeks of insulin pump therapy aimed at safely achieving normal or near-normal glycemic control in patients with type 2 diabetes
|
16 weeks
|
Number of daily basal rates at Week 16
Zeitfenster: Week 16
|
To evaluate insulin dosing patterns, i.e., number of daily basal rates, after 16 weeks of insulin pump therapy aimed at achieving normal or near-normal glycemic control in subjects with type 2 diabetes.
|
Week 16
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
A1C (Hemoglobin A1c)
Zeitfenster: Week 16
|
To evaluate the effect of 16 weeks of insulin pump therapy in subjects with type 2 diabetes on glycemic outcome
|
Week 16
|
7 point profile
Zeitfenster: Week 16
|
Self-monitored 7-point profiles were compared at baseline and Week 16 for each cohort and all cohorts combined.
|
Week 16
|
CGM Glucose Ranges - Percent of Measurements
Zeitfenster: End of study
|
The percent of glucose values within the target range of 70-180 mg/dL, as measured by CGM
|
End of study
|
Body Weight
Zeitfenster: Week 16
|
Weight change was evaluated at Week 16 for each cohort and all cohorts combined.
|
Week 16
|
Hypoglycemia
Zeitfenster: Week 16
|
The incidence (percent of patients with at least one episode of hypoglycemia) of minor hypoglycemia was evaluated respectively.
Minor hypoglycemia was defined as symptoms consistent with hypoglycemia that either resolved spontaneously or upon self-treatment with oral carbohydrate.
Severe hypoglycemia referred to symptoms consistent with hypoglycemia during which the patient required the assistance of another individual and was associated with a documented glucose concentration less than 56 mg/dL or prompt recovery after oral carbohydrate, intravenous glucose, or glucagon.
|
Week 16
|
Change from baseline to week 16 in Patient Reported Outcomes (PROs)
Zeitfenster: Week 16
|
PROs were assessed at Baseline, Wk 8 (except for EQ-5D) and Wk 16, including EuroQol-5 Dimensions (EQ-5D) (Generic health-related QoL), Diabetes Symptom Checklist-Revised (DSC-R) (Diabetes-specific QoL), and Insulin Delivery System Rating Questionnaire (IDSRQ) (Treatment Satisfaction with insulin delivery system)
|
Week 16
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Sunder Mudaliar, MD, University of California, San Diego
- Hauptermittler: Timothy Bailey, MD, AMCR Institute, Inc.
- Hauptermittler: Bruce Bode, MD, Atlanta Diabetes Associates, Inc.
- Hauptermittler: Mark Kipnes, MD, Dgd Research, Inc.
- Hauptermittler: John Liljenquist, MD, Rocky Mountain Diabetes and Osteoporosis Center, PA
- Hauptermittler: Lyle Myers, M.D, Kentucky Diabetes Endocrinology Center
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Peyrot M, Rubin RR, Chen X, Frias JP. Associations between improved glucose control and patient-reported outcomes after initiation of insulin pump therapy in patients with type 2 diabetes mellitus. Diabetes Technol Ther. 2011 Apr;13(4):471-6. doi: 10.1089/dia.2010.0167. Epub 2011 Feb 28.
- Rubin RR, Peyrot M, Chen X, Frias JP. Patient-reported outcomes from a 16-week open-label, multicenter study of insulin pump therapy in patients with type 2 diabetes mellitus. Diabetes Technol Ther. 2010 Nov;12(11):901-6. doi: 10.1089/dia.2010.0075. Epub 2010 Sep 30.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. Februar 2008
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Dezember 2008
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Januar 2009
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
13. März 2008
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
16. Juni 2009
Zuerst gepostet (Schätzen)
17. Juni 2009
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
21. September 2017
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
20. September 2017
Zuletzt verifiziert
1. September 2017
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- ANM002
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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