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Pilot Study Assessing Insulin Pump Therapy in Type 2 Diabetes

20. September 2017 aktualisiert von: Animas Corporation
16-week, open-label, multi-center pilot study. Insulin pump naïve subjects with type 2 diabetes who are not achieving glycemic targets (screening A1C ≥ 7.0%) on an established regimen of either: 1) ≥ 2 OAs (Cohort A), 2) basal insulin ± OAs (Cohort B), or 3) basal-bolus insulin ± OAs (Cohort C) will initiate basal-bolus therapy with an insulin pump using a rapid-acting insulin analog.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

58

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • California
      • La Jolla, California, Vereinigte Staaten, 92093
        • The Regents of the University of California on behalf of its San Diego campus
      • San Diego, California, Vereinigte Staaten, 92026
        • AMCR Institute, Inc.
    • Georgia
      • Atlanta, Georgia, Vereinigte Staaten, 30309
        • Atlanta Diabetes Associates, Inc.
    • Idaho
      • Idaho Falls, Idaho, Vereinigte Staaten, 83404
        • Rocky Mountain Diabetes and Osteoporosis Center, PA
    • Kentucky
      • Lexington, Kentucky, Vereinigte Staaten, 40503
        • Kentucky Diabetes Endocrinology Center
    • Texas
      • San Antonio, Texas, Vereinigte Staaten, 78229
        • Dgd Research, Inc.

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Is 18 to 75 years of age, inclusive;
  2. Has a clinical diagnosis of type 2 diabetes mellitus;
  3. Is anti-glutamic acid decarboxylase (GAD) antibody negative;
  4. Has an A1C ≥ 7.0% and ≤ 10.5%;
  5. Has a body mass index (BMI) ≥ 25 kg/m2 and ≤ 40 kg/m2;
  6. Is treated with either ≥ 2 oral antidiabetic agents (OA) or basal insulin ± OA(s) or basal-bolus insulin ± OA(s) for at least 3 months (Subjects may also be treated with exenatide [Byetta] or pramlintide [Symlin].
  7. If on concomitant metformin, has serum creatinine < 1.5 mg/dL (male) or <1.4 mg/dL (female);
  8. If female, has a negative urine pregnancy test

Exclusion Criteria:

  1. Has experienced recurrent severe hypoglycemia (> 2 episodes) requiring assistance during the past 6 months;
  2. Has clinical cardiovascular disease (CVD) as evidenced by prior myocardial infarction, stroke, arterial revascularization and/or angina with ischemic changes on ECG at rest, changes on graded exercise test, or positive cardiac imaging test results;
  3. Has abnormalities on the screening (Visit 1) 12-lead ECG that are deemed by the investigator to be clinically significant;
  4. Is currently being treated with or expected to require or undergo treatment with systemic steroids by oral, intravenous, or intramuscular route or potent inhaled,intrapulmonary, intranasal, or topical steroids that are known to have a high rate of systemic absorption;
  5. Currently abuses drugs or alcohol or has a history of abuse that in the investigator's opinion would cause the individual to be non-compliant;
  6. Has any significant medical condition, laboratory findings, or medical history that in the investigator's opinion may affect successful completion of the study and/or personal well-being;

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Machbarkeit des Geräts
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Sonstiges: A
Insulin pump naïve subjects with type 2 diabetes who are not achieving glycemic targets (screening A1C ≥ 7.0%) on an established regimen of ≥ 2 OAs
Initiation of Insulin pump therapy in patients on >2 OAs (Cohort A), basal insulin ± OAs (Cohort B), or basal-bolus insulin ± OAs (Cohort C.
Sonstiges: B
Insulin pump naïve subjects with type 2 diabetes who are not achieving glycemic targets (screening A1C ≥ 7.0%) on an established regimen of basal insulin ± OAs
Initiation of Insulin pump therapy in patients on >2 OAs (Cohort A), basal insulin ± OAs (Cohort B), or basal-bolus insulin ± OAs (Cohort C.
Sonstiges: C
Insulin pump naïve subjects with type 2 diabetes who are not achieving glycemic targets (screening A1C ≥ 7.0%) on an established regimen basal-bolus insulin ± OAs
Initiation of Insulin pump therapy in patients on >2 OAs (Cohort A), basal insulin ± OAs (Cohort B), or basal-bolus insulin ± OAs (Cohort C.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Insulin doses at Week 16
Zeitfenster: Week 16
To evaluate insulin doses after 16 weeks of insulin pump therapy aimed at achieving normal or near-normal glycemic control in subjects with type 2 diabetes.This included the total daily insulin dose, basal and bolus insulin doses.
Week 16
Ratio of Basal-to-Bolus Insulin Dose at Week 16
Zeitfenster: 16 weeks
Evaluate insulin dosing patterns after 16 weeks of insulin pump therapy aimed at safely achieving normal or near-normal glycemic control in patients with type 2 diabetes
16 weeks
Number of daily basal rates at Week 16
Zeitfenster: Week 16
To evaluate insulin dosing patterns, i.e., number of daily basal rates, after 16 weeks of insulin pump therapy aimed at achieving normal or near-normal glycemic control in subjects with type 2 diabetes.
Week 16

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
A1C (Hemoglobin A1c)
Zeitfenster: Week 16
To evaluate the effect of 16 weeks of insulin pump therapy in subjects with type 2 diabetes on glycemic outcome
Week 16
7 point profile
Zeitfenster: Week 16
Self-monitored 7-point profiles were compared at baseline and Week 16 for each cohort and all cohorts combined.
Week 16
CGM Glucose Ranges - Percent of Measurements
Zeitfenster: End of study
The percent of glucose values within the target range of 70-180 mg/dL, as measured by CGM
End of study
Body Weight
Zeitfenster: Week 16
Weight change was evaluated at Week 16 for each cohort and all cohorts combined.
Week 16
Hypoglycemia
Zeitfenster: Week 16
The incidence (percent of patients with at least one episode of hypoglycemia) of minor hypoglycemia was evaluated respectively. Minor hypoglycemia was defined as symptoms consistent with hypoglycemia that either resolved spontaneously or upon self-treatment with oral carbohydrate. Severe hypoglycemia referred to symptoms consistent with hypoglycemia during which the patient required the assistance of another individual and was associated with a documented glucose concentration less than 56 mg/dL or prompt recovery after oral carbohydrate, intravenous glucose, or glucagon.
Week 16
Change from baseline to week 16 in Patient Reported Outcomes (PROs)
Zeitfenster: Week 16
PROs were assessed at Baseline, Wk 8 (except for EQ-5D) and Wk 16, including EuroQol-5 Dimensions (EQ-5D) (Generic health-related QoL), Diabetes Symptom Checklist-Revised (DSC-R) (Diabetes-specific QoL), and Insulin Delivery System Rating Questionnaire (IDSRQ) (Treatment Satisfaction with insulin delivery system)
Week 16

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Sunder Mudaliar, MD, University of California, San Diego
  • Hauptermittler: Timothy Bailey, MD, AMCR Institute, Inc.
  • Hauptermittler: Bruce Bode, MD, Atlanta Diabetes Associates, Inc.
  • Hauptermittler: Mark Kipnes, MD, Dgd Research, Inc.
  • Hauptermittler: John Liljenquist, MD, Rocky Mountain Diabetes and Osteoporosis Center, PA
  • Hauptermittler: Lyle Myers, M.D, Kentucky Diabetes Endocrinology Center

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Februar 2008

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2008

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2009

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

13. März 2008

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

16. Juni 2009

Zuerst gepostet (Schätzen)

17. Juni 2009

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

21. September 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

20. September 2017

Zuletzt verifiziert

1. September 2017

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Typ 2 Diabetes

Klinische Studien zur Insulin Pump therapy

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