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Transversus Abdominis Plane Block From Abdominal Approach

29. Juni 2010 aktualisiert von: United Christian Hospital

Transversus Abdominis Plane Block From Intraabdominal Approach in Patients Undergoing Total Abdominal Hysterectomy: a Randomized Controlled Trial

Randomized double blind placebo controlled trial on transversus abdominus plane block approached from abdominal cavity, in patients undergoing total abdominal hysterectomy.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Potential advantages compared to percutaneous approach are decrease in risk of visceral injury as it is under direct visual and tactile guidance, ease of approach in obese patients, short theatre time for administration, easy to administer.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

50

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Kowloon
      • Kwun Tong, Kowloon, Hongkong
        • Rekrutierung
        • Department Of Anaesthesiology, Pain medicine and Operating Services. United Christian Hospital
        • Kontakt:
          • Wing Yee Lillian Choy, MBBS (HK)
          • Telefonnummer: 3513 4245
        • Hauptermittler:
          • Wing Yee Lillian Choy, MBBS (HK)
        • Unterermittler:
          • Huey Sing Lim, FANZCA,FHKCA
        • Unterermittler:
          • Man Shun Law, FHKCA,FHKAM

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • ASA physical status I-III
  • Age 18 or above
  • Scheduled to undergo TAH+/- salpingoophorectomy.
  • Scheduled to receive general anaesthesia under standardized anaesthetic regime.
  • Comprehends how to use intravenous patient controlled analgesia (IV PCA).
  • Is willing to complete the postoperative assessment.
  • Understands the nature and purpose of this study and the study procedures and has signed the informed consent form for this study to indicate this understanding.

Exclusion Criteria:

  • Known allergy to drugs involved in this study
  • Previously taking medications thought to result in opioid tolerance, or analgesics thought to interfere with subsequent opioid requirement.
  • Undergoing any procedures in addition to TAH+/- salpingoophorectomy.
  • With co-existing pathology resulting in persistent pain requiring analgesics.
  • Wound incision extending to supra-umbilical level.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Verdreifachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: 0.5% Ropivacaine
group receiving TAP block (0.5% ropivacaine at TAP plane)

This intraabdominal approach to TAP block is being used regularly by gynaecological surgeons in this hospital now.

To be performed bilaterally before surgical wound closure by an experienced surgeon who initially undergo initial observation by investigator to ensure uniformity in technique.

Local anaesthetic or placebo solution will be injected to TAP with blunt needle from within abdominal cavity under visual and tactile guidance at the triangle of Petit, after feeling one 'pop' through the transversus abdominis muscle to the TAP layer.

After careful aspiration to exclude vascular puncture, 1.5mg/kg of 0.5% ropivacaine or 0.3ml/kg of 0.9% saline placebo will be injected to each side slowly while observing for signs of toxicity.

Andere Namen:
  • TAP-Block
Placebo-Komparator: normal saline
group receiving placebo (saline) at TAP plane

This intraabdominal approach to TAP block is being used regularly by gynaecological surgeons in this hospital now.

To be performed bilaterally before surgical wound closure by an experienced surgeon who initially undergo initial observation by investigator to ensure uniformity in technique.

Local anaesthetic or placebo solution will be injected to TAP with blunt needle from within abdominal cavity under visual and tactile guidance at the triangle of Petit, after feeling one 'pop' through the transversus abdominis muscle to the TAP layer.

After careful aspiration to exclude vascular puncture, 1.5mg/kg of 0.5% ropivacaine or 0.3ml/kg of 0.9% saline placebo will be injected to each side slowly while observing for signs of toxicity.

Andere Namen:
  • TAP-Block

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
postoperative 24hr morphine consumption
Zeitfenster: 24 hours
The primary objective of this study is to demonstrate the effectiveness of tranversus abdominis plane block using the intraabdominal approach in reducing postoperative 24 hours morphine consumption after total abdominal hysterectomy (TAH) where time 0 is taken as time of arrival at PACU.
24 hours

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
morphine consumption on arrival to post-anaesthetic care unit(PACU) and 4, 12 and 24 hours after.
Zeitfenster: 24hrs
• Assess and compare the morphine consumption on arrival to post-anaesthetic care unit(PACU) and 4, 12 and 24 hours after.
24hrs
Degree on pain according to numerical pain score on arrival to post-anaesthetic care unit(PACU) and 4, 12 and 24 hours after during rest and movement (cough
Zeitfenster: 24hrs
24hrs
incidence of nausea and vomiting
Zeitfenster: 24hours postoperatively
24hours postoperatively

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Wing Yee Lillian Choy, MBBS (HK), United Christian Hospital, Hospital Authority

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Mai 2010

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Oktober 2010

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Oktober 2010

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

14. Juni 2010

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

14. Juni 2010

Zuerst gepostet (Schätzen)

15. Juni 2010

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

30. Juni 2010

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

29. Juni 2010

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2010

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • Protocol ver 1.1
  • KC/KE-10-0021/FR-3 (Andere Kennung: Research Ethics committee (Kowloon Central/Kowloon East))

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Transversus Abdominis Plane Block From Abdominal Approach

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