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Tidal Irrigation Versus Intra-articular Steroid Injection in the Treatment of Knee Osteoarthritis

21. April 2017 aktualisiert von: Portsmouth Hospitals NHS Trust
Previous studies have indicated that patient expectations, beliefs and preferences may have an impact on treatment outcomes. The KIVIS study was primarily designed to compare two effective treatments for knee osteoarthritis (tidal irrigation (medical washout of the knee) or intra-articular corticosteroid injection). At study entry any preference expressed by the patient for each of the treatment interventions was recorded. This study assessed the effects of two treatments given at a single time-point and hence the effects of patient preference could be assessed independently of any compliance issues.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

150

Phase

  • Unzutreffend

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

40 Jahre bis 90 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Clinical diagnosis of knee OA
  • Knee pain for most days of the prior month
  • Radiographic evidence consistent with knee OA
  • Aged between 40 and 90 years old

Exclusion Criteria:

  • Symptomatic hip OA
  • Co-existent inflammatory or crystal arthritis
  • Prior knee surgery
  • Injury to the knee in the preceding 6 months
  • Any intra-articular injection in the preceding 3 months
  • Inability to provide informed consent

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: TI of the knee

This was done as a day case procedure under local anaesthetic. The medial patello-femoral approach was used. After full aseptic preparation, the skin and soft tissues were infiltrated with 5e10 ml of 1% lignocaine. The joint was then instilled with a further 10 ml of 1% lignocaine.

After an initial puncture using a scalpel, a 3.2 mm diameter wrist arthroscope was advanced into the joint cavity. Up to 1 l of 0.9% normal saline was then irrigated through the joint: saline was run into the joint until fully distended and then allowed to flow out of the joint in a cyclical method until the aspirated fluid runs clear for at least three successive cycles.

Aktiver Komparator: Intra-articular CSI
After full aseptic preparation, 40 mg triamcinolone acetonide and 2 ml 1% lignocaine were injected into the joint cavity using the medial patello-femoral approach via a 21-gauge needle.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
WOMAC pain (WP)score
Zeitfenster: Weeks 0
Weeks 0
Visual Analogue Scale
Zeitfenster: Weeks 0
Weeks 0
WOMAC pain (WP)score
Zeitfenster: Weeks 2
Weeks 2
WOMAC pain (WP)score
Zeitfenster: Weeks 4
Weeks 4
WOMAC pain (WP)score
Zeitfenster: Weeks 12
Weeks 12
WOMAC pain (WP)score
Zeitfenster: Weeks 26
Weeks 26
Visual Analogue Scale
Zeitfenster: Weeks 2
Weeks 2
Visual Analogue Scale
Zeitfenster: Weeks 4
Weeks 4
Visual Analogue Scale
Zeitfenster: Weeks 12
Weeks 12
Visual Analogue Scale
Zeitfenster: Weeks 26
Weeks 26

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
WOMAC physical function score (WF)
Zeitfenster: Weeks 0,2,4,12,26
Weeks 0,2,4,12,26
Overall assessment of the impact of the procedure by the patient (five point scale) (PA)
Zeitfenster: Weeks 0,2,4,12,26
Weeks 0,2,4,12,26
Overall assessment of the impact of the procedure by the blinded clinician (five point scale)(CA)
Zeitfenster: Weeks 0,2,4,12,26
Weeks 0,2,4,12,26
Time to walk fifty metre
Zeitfenster: Weeks 0,2,4,12,26
Weeks 0,2,4,12,26
Analgesic intake
Zeitfenster: Weeks 0,2,4,12,26
Weeks 0,2,4,12,26
Side effects of the procedure
Zeitfenster: Weeks 0,2,4,12,26
Weeks 0,2,4,12,26

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Nigel K Arden, MRC Epidemiology Resource Centre, Southampton General Hospital, Southampton, UK

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. November 2000

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juli 2003

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2004

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

27. Januar 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

24. Februar 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

25. Februar 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

24. April 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

21. April 2017

Zuletzt verifiziert

1. April 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

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