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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01307306
Glucose Control in Severely Burned Patients
24. März 2022 aktualisiert von: Dr. Marc Jeschke, Sunnybrook Health Sciences Centre
Glucose Control in Severely Burned Patients: Mechanisms and Therapeutic Potential
The central aim of this application is to determine whether improved outcomes with tight euglycemic control are due to insulin-specific responses.
The investigators hypothesize that improving insulin resistance will lead to decreased inflammatory and hypermetabolic responses, as well as restored glucose metabolism, and so result in improved clinical outcome of severely burned patients.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
45
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Ontario
-
Toronto, Ontario, Kanada, M4N 3M5
- Ross Tilley Burn Centre, Sunnybrook Health Sciences Centre
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 90 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- between 18 and 90 years of age
- >20% TBSA
- Admitted to the burn unit within 120 hours following burn
- At least 1 surgical intervention necessary
Exclusion Criteria:
- death upon admission
- decision not to treat due to burn injury severity
- presence of anoxic brain injury that is not expected to result in complete recovery
- known history of AIDS, ARC, HIV, Hepatitis B-E
- history of cancer within 5 years of malignancy currently under treatment
- inability to obtain informed consent
- previous or existing renal dysfunction, liver disease, or hepatic dysfunction
- pre-existing type I diabetes mellitus
- pregnancy
- allergy to metformin
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Kein Eingriff: Kontrolle
|
|
Experimental: Metformin
|
Metformin 850 mg q. 8 hours will be given to decrease blood glucose to 130-140 mg/dl.
|
Experimental: Insulin
|
Humulin R (U-100) will be given i.v.
The dose given will be adjusted in order to achieve a blood glucose level of 130-140 mg/dl.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Perform oral glucose tolerance test
Zeitfenster: at 1-2 months post-admission, up to 6 months
|
Standard fasting oral glucose tolerance test with an intake of 75 g of glucose.
Subsequent measurements (in mg/dl) of glucose in blood, insulin and c-peptide will be conducted over 2 hours.
|
at 1-2 months post-admission, up to 6 months
|
Perform oral glucose tolerance test
Zeitfenster: assessed at discharge (1-4 months post admission depending on the severity of injury)
|
Standard fasting oral glucose tolerance test with an intake of 75 g of glucose.
Subsequent measurements (in mg/dl) of glucose in blood, insulin and c-peptide will be conducted over 2 hours.
|
assessed at discharge (1-4 months post admission depending on the severity of injury)
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Measure concentrations of serum cytokines
Zeitfenster: weekly until discharge (1-4 months post admission depending on severity of injury)
|
Inflammatory response will be assessed by measuring the concentrations (in pg/ml)of a panel of serum cytokines (IL-1, IFN, TNF etc.) using the Bio-Plex 17-Plex Suspension assay.
|
weekly until discharge (1-4 months post admission depending on severity of injury)
|
Record the episodes of sepsis
Zeitfenster: daily until discharge (1-4 months post admission depending on severity of injury)
|
Patients will be assessed daily for episodes of sepsis.
The total number of episodes over the course of hospital stay will be recorded.
|
daily until discharge (1-4 months post admission depending on severity of injury)
|
Record the episodes of Pneumonia
Zeitfenster: daily until discharge (1-4 months post admission depending on severity of injury)
|
Pneumonia is defined by new progressive and persistent infiltrate, consolidation or cavitations, inhalation injury based on chest X-ray.
We will also follow the guidelines provided by the American Burn Association on the definition of Pneumonia in burn patients.
Change in sputum (purulent or increased) will also be recorded.
|
daily until discharge (1-4 months post admission depending on severity of injury)
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. März 2011
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. März 2018
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. März 2018
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
21. Januar 2011
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
28. Februar 2011
Zuerst gepostet (Schätzen)
2. März 2011
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
28. März 2022
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
24. März 2022
Zuletzt verifiziert
1. März 2022
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- ins_met_jeschke
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