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Pilot Study of Glycemic Control in Diabetic Hemodialyzed Patients (GlyCEDIA)

9. April 2013 aktualisiert von: Centre Europeen d'Etude du Diabete

Glycemic Control Assessed by Continuous Glucose Monitoring in Hemodialyzed Patients With Diabetes Mellitus Treated Via the Basal-Bolus Detemir-Aspart Insulin Regimen: A Pilot Study

The purpose of the study is to evaluate the effect of the basal-bolus detemir-aspart insulin regimen coupled with continuous glucose monitoring (CGM) on glycemic control in hemodialyzed patients with diabetes

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

We conducted a pilot prospective multicenter study in five French centers (Strasbourg University Hospital, Strasbourg Sainte Anne Hospital, Colmar, Mulhouse, Valenciennes) designed to evaluate the feasibility and effects of a 3 month treatment regimen with rapid-acting insulin and basal long-acting insulin analogues (i.e., aspart and detemir, respectively) along with CGM on glucose level control in diabetic hemodialyzed patients.

All patients who were admitted to the nephrology departments and matched the inclusion criteria between January 1st, 2010, and June 30th, 2012, were consecutively included in the study. CGM was used to analyze blood glucose excursions at baseline and 1 and 3 months of treatment. It was started during the first dialysis session and then continued for the next two days at home under ambulatory conditions. The CGM was continued during the next dialysis session. Therefore, in total, CGM (Navigator®; Abbott, Rungis, France) was performed for 54 hours, including two consecutive hemodialysis sessions and at 0, 1, and 3 months of treatment. The probe for the system was subcutaneously inserted at the beginning of the first dialysis session to analyze interstitial glucose, and it was removed at the end of the second dialysis session. Due to the time required for CGM calibration, plasma glucose levels were only partially recorded during the first dialysis session.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

38

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Colmar, Frankreich, 68000
        • Regional Hospital of Colmar
      • Mulhouse, Frankreich, 68100
        • Regional Hospital of Mulhouse
      • Strasbourg, Frankreich, 67000
        • University Hospital of Strasbourg
      • Strasbourg, Frankreich, 67000
        • Sainte Anne Hospital
      • Valenciennes, Frankreich, 59300
        • Regional Hospital of Valenciennes

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 83 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • age between 18 and 83 years
  • diagnosis of type 1 or type 2 diabetes
  • treatment with insulin injections or oral hypoglycemic agents
  • HbA1c ≥ 7% (i.e., 53 mmol/mol)
  • on hemodialysis for more than three months

Exclusion Criteria:

  • unstable anemia or blood transfusions within the two months prior to the beginning of the study
  • a life expectancy of less than 1 year
  • chronic inflammatory disease
  • evolutive cancer requiring steroid treatment, chemotherapy, radiotherapy, or programmed surgery
  • noncompliant patients

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Basal-bolus specific insulin regimen
Basal-bolus detemir-aspart insulin regimen in hemodialyzed diabetic patients
After the first CGM was completed during the conventional anti-diabetic treatment, patients received a rapid-acting insulin analogue before each meal (i.e., aspart) and a basal long-acting insulin analogue (i.e., detemir) once or twice daily. The analogues were titrated for optimal glycemic control. After one month of the aspart and detemir regimen, a physician adapted the insulin doses according to the glucose values observed from the second CGM.
Andere Namen:
  • Levemir
  • Novorapid

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Mean plasma glucose level measured 3 times just before the first hemodialysis session
Zeitfenster: Baseline and at 3 months of treatment
Determination by the glucose dehydrogenase method
Baseline and at 3 months of treatment

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
HbA1c
Zeitfenster: Baseline and at 3 months of treatment
Measured by high-performance liquid chromatography
Baseline and at 3 months of treatment
Body weight
Zeitfenster: Baseline and at 1 month and 3 months of treatment
Baseline and at 1 month and 3 months of treatment
Insulin requirements
Zeitfenster: Baseline and at 1 month and 3 months of treatment
IU per day
Baseline and at 1 month and 3 months of treatment
Symptomatic hypoglycemia
Zeitfenster: Baseline and at 1 month and 3 months of treatment
Number of glycemia < 60 mg/dl per patient and per month
Baseline and at 1 month and 3 months of treatment
Continuous glucose monitoring parameters
Zeitfenster: Baseline and at 1 month and 3 months of treatment
Including: mean continuous glucose monitoring glucose values, within-subjects standard deviation (wSD) and coefficient of variation (wCV = wSD/mean), mean amplitude of glycemic excursion (MAGE), frequency of glucose values under 60 mg/dl, and frequency of glucose values higher than 180 mg/dl
Baseline and at 1 month and 3 months of treatment
Deaths and major cardiovascular events
Zeitfenster: Baseline and at 3 months of treatment
All-cause mortality Major cardiovascular events including: myocardial infarction, stroke, and peripheral vascular disease
Baseline and at 3 months of treatment

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Mitarbeiter

Ermittler

  • Studienleiter: Laurence Kessler, PhD, University Hospital of Strasbourg

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Januar 2010

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. September 2012

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. September 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

9. April 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

9. April 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

11. April 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

11. April 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

9. April 2013

Zuletzt verifiziert

1. April 2013

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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