- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02523144
Dexmedetomidine in Children Having Transthoracic Echocardiography
28. Juli 2017 aktualisiert von: Children's Hospital Medical Center, Cincinnati
A Qualitative Comparison of Oral Chloral Hydrate vs 2.0 or 3.0 mcg/kg Nasal Dexmedetomidine in Children Undergoing Transthoracic Echocardiography
Sedation Techniques for children undergoing transthoracic echocardiography (TTE).
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
The goal in this study is to determine if there is a significant difference in the quality of sedation between two standard sedation techniques and between two doses of dexmedetomidine for children undergoing (TTE).
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
279
Phase
- Phase 4
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Shanghai, China
- Shanghai Children's Hospital
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
3 Monate bis 3 Jahre (Kind)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Outpatients scheduled to receive sedation for transthoracic echocardiography
- Subject must be a candidate for both types of anesthetic and both doses of dexmedetomidine
- Must be 3 months to 36 months of age
Exclusion Criteria:
- The subject has a history of cardiac conduction system disease (e.g. 1st or 2nd degree AV block) or channelopathy (e.g. long QT).
- The subject is taking digoxin, alpha-adrenergic or beta-adrenergic agonist or antagonist (e.g., clonidine, propranolol, albuterol), anti-arrhythmic medications, or vasodilators (e.g. ACE inhibitors)
- The subject has received a dose of any other sedative within 48 hours.
- The subject has life-threatening, medical conditions (American Society of Anesthesiologists Physical Status 4, 5). The American Society of Anesthesiologists (ASA) classification scale is a measure of physical status or how healthy the patient is. For our study, we will focus on children which are defined as ASA I, II or III which means a healthy child (ASA I), a child with a systemic disease that is mild and well controlled (ASA II) or a child with systemic disease that is severe and controlled (ASA III).
- The subject is allergic to or has a contraindication to any of the drugs used in the study.
- The subject has previously been treated under this protocol.
- The subject has severe coarctation of the aorta (risk of exaggerated vasoconstriction)
- The subject has Moyamoya disease (risk of recurrent stroke)
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Aktiver Komparator: Chloral Hydrate + placebo
Oral chloral hydrate sedation in flavored syrup plus nasal saline placebo
|
70mg/kg chloral hydrate
Flavored placebo syrup
|
|
Aktiver Komparator: Dexmedetomidine 2mcg/kg + placebo
Nasal dexmedetomidine sedation 2 mcg/kg plus oral flavored syrup placebo
|
Flavored placebo syrup
2mcg/kg
3mcg/kg
|
|
Aktiver Komparator: Dexmedetomidine 3mcg/kg + placebo
Nasal dexmedetomidine sedation 3 mcg/kg plus oral flavored syrup placebo
|
Flavored placebo syrup
2mcg/kg
3mcg/kg
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Time to sedation
Zeitfenster: 30 minutes
|
Achieve Ramsay sedation >3 within 30 minutes of administration of drug
|
30 minutes
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Duration of sedation level >3
Zeitfenster: Patients will be followed for the duration of the procedure, average of 1 hour
|
Patients will be followed for the duration of the procedure, average of 1 hour
|
|
|
The number of sonographer pauses
Zeitfenster: Participants will be followed for the duration of the procedure, average of 1 hour
|
The number of sonographer pauses over 2 minutes due to patient movement or medical interventions will be counted
|
Participants will be followed for the duration of the procedure, average of 1 hour
|
|
Need for rescue dexmedetomidine
Zeitfenster: Participants will be followed for the duration of the procedure, average of 1 hour
|
The incidence of need for rescue nasal dexmedetomidine, due to patient arousal or movement prior to completion of TTE.
|
Participants will be followed for the duration of the procedure, average of 1 hour
|
|
Incidence of respiratory complications
Zeitfenster: Participants will be followed for the duration of the hospital stay, average of 2 hours
|
Documentation of the incidence of respiratory complications
|
Participants will be followed for the duration of the hospital stay, average of 2 hours
|
|
Vital sign deviations of more than 30% from baseline
Zeitfenster: Participants will be followed for the duration of the hospital stay, average of 2 hours
|
Documentation of the incidence of blood pressure or heart rate deviations of more than 30% from baseline.
Baseline will be measured prior to sedative administration.
|
Participants will be followed for the duration of the hospital stay, average of 2 hours
|
|
Post anesthesia drowsiness
Zeitfenster: Participants will be followed for the duration of the post procedure stay, average of 1 hour
|
Documentation of the incidence of post anesthesia drowsiness
|
Participants will be followed for the duration of the post procedure stay, average of 1 hour
|
|
Duration of Post Anesthesia Care Unit phase
Zeitfenster: Participants will be followed for the duration of the post procedure stay, average of 1 hour
|
Documentation of the stay in Post Anesthesia Care Unit in minutes
|
Participants will be followed for the duration of the post procedure stay, average of 1 hour
|
|
Time to oral fluid intake
Zeitfenster: Participants will be followed for the duration of the post procedure stay, average of 1 hour
|
Documentation of the time (in minutes) to oral fluid intake during the PACU phase
|
Participants will be followed for the duration of the post procedure stay, average of 1 hour
|
|
Time to discharge
Zeitfenster: Participants will be followed for the duration of the post procedure stay, average of 1 hour
|
Documentation of the hospital stay after completion of the TTE.
|
Participants will be followed for the duration of the post procedure stay, average of 1 hour
|
|
Satisfaction of parents
Zeitfenster: Up to 3 days
|
The satisfaction of the sedation technique will be completed by the parents by asking a series of questions during a follow-up phone call the next business day after the TTE.
|
Up to 3 days
|
|
Severity of respiratory complications
Zeitfenster: Participants will be followed for the duration of the hospital stay, average of 2 hours
|
Documentation of the severity of respiratory complications
|
Participants will be followed for the duration of the hospital stay, average of 2 hours
|
|
Post anesthesia agitation
Zeitfenster: Participants will be followed for the duration of the post procedure stay, average of 1 hour
|
Documentation of the incidence of post anesthesia agitation
|
Participants will be followed for the duration of the post procedure stay, average of 1 hour
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Hauptermittler: Jeffrey Miller, MD, Children's Hospital Medical Center, Cincinnati
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. September 2014
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Mai 2017
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Mai 2017
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
27. Juli 2015
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
13. August 2015
Zuerst gepostet (Schätzen)
14. August 2015
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
31. Juli 2017
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
28. Juli 2017
Zuletzt verifiziert
1. Juli 2017
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Herz-Kreislauf-Erkrankungen
- Herzkrankheiten
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Adrenerge Wirkstoffe
- Neurotransmitter-Agenten
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Depressiva des zentralen Nervensystems
- Agenten des peripheren Nervensystems
- Analgetika
- Agenten des sensorischen Systems
- Analgetika, nicht narkotisch
- Adrenerge Alpha-2-Rezeptor-Agonisten
- Adrenerge Alpha-Agonisten
- Adrenerge Agonisten
- Hypnotika und Beruhigungsmittel
- Dexmedetomidin
- Chloralhydrat
Andere Studien-ID-Nummern
- SCMCIRB-K2014057
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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