Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Antiviral Pharmacology and Adherence in Drug Users

4. März 2022 aktualisiert von: University of Colorado, Denver
Approximately one half of all Americans living with Hepatitis C virus (HCV) are drug users, yet they are the least likely to receive HCV treatment. Drug users are presumed non-adherent and therefore denied potentially life-saving therapy. This assumption can only be confirmed or dispelled through prospective pharmacologic and adherence studies in this population. Such studies would be greatly enhanced by an objective, quantitative measure of adherence which does not currently exist in the HCV field. Through the work proposed in this application, sixty HIV/HCV co-infected drug users will be treated with direct acting antiviral agents (DAA) and randomized to receive directly observed DAA therapy (DOT) vs. no directly observed therapy (no-DOT). Patients randomized to no-DOT will have wirelessly observed therapy (WOT) which involves use of a portable medication dispenser that sends a signal to a server with the date and time when the dispenser is opened. In Aim 1, DAA concentrations will be compared in those randomized to DOT vs. no-DOT. DAA pharmacokinetics will also be defined accounting for clinical factors like degree of hepatic impairment and use of concomitant recreational and antiretroviral drugs. The goal is to quantify adherence in this population and the effect of variable adherence on drug concentrations. In Aim 2, DAA concentrations (plasma, cellular, hair) will be linked with adherence patterns identified using WOT and DOT. The goal is to identify a drug concentration biomarker that predicts adherence in this population. In Aim 3, the relationship between DAA adherence (as measured by WOT and DOT and drug concentrations) and rate of cure will be established. The goal is to define the degree of adherence needed for HCV cure.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

73

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Colorado
      • Aurora, Colorado, Vereinigte Staaten, 80045
        • University of Colorado Anschutz Medical Campus

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 70 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Ability to give informed consent
  • HIV-infected men and women
  • Chronic HCV infection as documented by quantifiable HCV RNA
  • HCV genotype 1, 4, 5, 6
  • 18-70 years of age
  • Willingness and ability to comply with study procedures, including DOT, WOT, and biweekly clinic visits
  • Considered an active drug user by HCV provider and self-reported drug use within the past month

Exclusion Criteria:

  • Glomerular filtration rate < 30 mL/min/1.73 m2
  • Receipt of prior HCV treatment and radiographic, histologic, or clinical evidence of cirrhosis
  • Decompensated liver disease (i.e., ascites, history of esophageal variceal bleeding, hepatic encephalopathy)
  • Medications not recommended per the SOF/LDV prescribing information (e.g., tipranavir and other P-gp inducers, tenofovir disoproxil fumarate plus cobicistat, rosuvastatin, amiodarone)
  • Any medical condition that in the opinion of the investigators will make it challenging to adhere to the study protocol, such as unstable heart disease or cancer
  • Chronic Hepatitis B virus Infection
  • For females, active pregnancy or any intent to become pregnant
  • For both sexes, an unwillingness to use contraception during the study period
  • On parole or impending sentencing

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Sonstiges
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Sonstiges: Sofosbuvir/Ledipasvir with Directly Observed Therapy (DOT)
Participants randomized to vDOT will be provided a smart phone with cellular service and will be pre-programmed with the mobile phone-based video application and contact information for study personnel.
Andere Namen:
  • DOT
Sonstiges: Sofosbuvir/Ledipasvir with Wirelessly Observed Therapy (WOT)
Participants on WOT will be provided the Wisepill portable medication dispenser.
Andere Namen:
  • WOT

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Compare each individual's modeled estimate of ledipasvir and metabolites of sofosbuvir (GS-331007 and GS-331007-TP) steady state concentrations (Css) from non-linear mixed effects modeling to Css in subjects receiving DOT vs. WOT.
Zeitfenster: 12 weeks
12 weeks
Quantify GS-331007-TP concentrations in dried blood spots as a function of adherence (doses taken/doses prescribed).
Zeitfenster: 12 weeks
12 weeks
Estimate the probability of HCV cure as a function of adherence using logistic regression.
Zeitfenster: 24 weeks
24 weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. November 2015

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. März 2020

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

3. Juni 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

7. Oktober 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

9. Oktober 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

8. März 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

4. März 2022

Zuletzt verifiziert

1. März 2022

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Virus, menschliche Immunschwäche

Klinische Studien zur Direkt beobachtete Therapie

3
Abonnieren