- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02732990
Peripheral Metabolic Function in Chronic Heart Failure Patients
4. April 2016 aktualisiert von: Anders Rasmussen Rinnov
Peripheral Metabolic Function in Chronic Heart Failure Patients: Key to Lessen the Cardiac Load
Exercise intolerance is a major limiting symptom in patients with CHF.
However the poor correlation between the hemodynamic parameters of left ventricular performance at rest and exercise performance has led to the concept that peripheral factors such as muscle perfusion and muscle metabolism play a role as determinants of exercise capacity.
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
The pathophysiology behind the breathlessness and fatigue experienced by CHF patients during exercise remains unclear.
Recent evidence suggests that the peripheral skeletal muscle, which becomes abnormal in heart failure, is the source of afferent signals which disrupt normal patterns of cardiorespiratory control.
When CHF patients exercise, an inappropriately strong sympathetic response further limits exercise tolerance by evoking larger than normal increases in peripheral sympathetic activation at a faster rate than in healthy individuals.
A consequence of this exacerbated sympathetic response may be the further sympathetic restraint of blood flow to the active skeletal muscles resulting in hypoperfusion of the muscle vascular bed and fatigue.
Small muscle mass exercise training increases muscle oxidative capacity and improves aerobic work capacity in CHF patients.
A range of studies is proposed here that will provide an integrative view of the mechanistic basis behind exercise intolerance in CHF and relate the intramuscular metabolic status to the autonomic control of hemodynamics during exercise.
An understanding of the mechanistic basis of the improved exercise tolerance with training, independent of improved resting cardiac function, will yield important information regarding the integrated control of blood flow and metabolic demand in CHF and highlight the importance of maintaining the integrity of the peripheral musculature in CHF.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Voraussichtlich)
60
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Copenhagen, Dänemark, 2100
- Rekrutierung
- Centre of Inflammation and Metabolism (CIM), Centre for Physical Activity Research
-
Kontakt:
- Gregers W Munch, MSc PhD
- Telefonnummer: +45 35459574
- E-Mail: gregers.munch@regionh.dk
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
40 Jahre bis 70 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Ja
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- New York Heart Association (NYHA) Class II - III
- Ejection fraction <35%
- Heart failure as a result of previous myocardial infarction
- Optimal treatment (ACE-inhibitors, beta-blockers)
- Stable heart failure
- Patients with and without implantable cardioverter defibrillator (ICD)
Exclusion Criteria:
- Peripheral vascular disease with symptoms of atherosclerosis (intermittent claudication)
- Aneurysm in a. femoral
- Moderate to severe heart valve disease
- Moderate to severe Chronic Obstructive Pulmonary Disease (COPD) with FEV1 <60%
- Heart Failure Patients with Biventricular pacemaker (BVP)
- Serious heart rhythm disturbances (arrhythmias such as atrial fibrillation and frequent premature ventricular contractions)
- Myocardial infarction within the last month
- Unstable angina (angina pectoris)
- Renal failure (creatinine greater than 2.5 mg / dL)
- Severe systemic disease of the nervous system, pulmonary or other severe organ involvement
- BMI> 30
- Pregnancy
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Versorgungsforschung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Exercise training - Whole body exercise
Control subjects will train 2-legged cycling (whole body exercise) for 6 weeks
|
All gruoups will undergo 6 weeks of training intervention either with a small musclemass (one-legged exercise) or whole body exercise (two-legged cycling)
|
|
Experimental: Exercise training - One-legged exercise
Control subjects will train high intense one-legged exercise for 6 weeks
|
All gruoups will undergo 6 weeks of training intervention either with a small musclemass (one-legged exercise) or whole body exercise (two-legged cycling)
|
|
Experimental: Exercise training - 2-legged cycling CHF
CHF patients will train 2-legged cycling (whole body exercise) for 6 weeks
|
All gruoups will undergo 6 weeks of training intervention either with a small musclemass (one-legged exercise) or whole body exercise (two-legged cycling)
|
|
Experimental: Exercise training - CHF
CHF Patients will train high intense one-legged exercise for 6 weeks
|
All gruoups will undergo 6 weeks of training intervention either with a small musclemass (one-legged exercise) or whole body exercise (two-legged cycling)
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Change from baseline sympathetic nerve activity after 6 weeks of training
Zeitfenster: 6 weeks
|
Sympathetic nerve activity, measured in plasma and dialysat with reference to nor-adrenaline.
|
6 weeks
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
The effect of exercise training on exercise capacity in regards to oxygen uptake
Zeitfenster: 6 weeks
|
Exercise capacity in regards to oxygen uptake (VO2peak) will be evaluated before and after the training intervention
|
6 weeks
|
|
The effect of exercise training on exercise capacity in regards to maximal workload
Zeitfenster: 6 weeks
|
Exercise capacity in regards to Workload during 2-legged cycling (Wattpeak) will be evaluated before and after the training intervention
|
6 weeks
|
|
The effect of exercise training on exercise capacity in regards to a 6 min walk test
Zeitfenster: 6 weeks
|
Exercise capacity in regards to a 6 min walk test (meters) will be evaluated before and after the training intervention
|
6 weeks
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Studienstuhl: Stefan P Mortensen, Dr. Med, IMM - Department of Cardiovascular and Renal Research
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Februar 2014
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
1. August 2016
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. August 2016
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
6. November 2014
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
4. April 2016
Zuerst gepostet (Schätzen)
11. April 2016
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
11. April 2016
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
4. April 2016
Zuletzt verifiziert
1. April 2016
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- VEK-H-3-2013-048
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