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Comparison of the Vasomotor Function and Myocardial Flow in Patients Treated With Bioresorbable and Metallic Stents at 1 Year (BVS-Flow)

2. Juli 2018 aktualisiert von: Josep Gomez Lara, Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge

Comparison of the Vasomotor Function and Myocardial Flow in Patients Treated

Background: A total of 25-50% of patients with stable coronary atherosclerosis treated with metallic stent implantation remain with effort angina despite optimal medical treatment and absence of stent restenosis at 1 year. The most plausible cause of persistent effort angina after stent implantation is microcirculatory dysfunction. Coronary circulation matches the myocardial blood supply and oxygen consumption. Metallic stent implantation has been related with endothelial dysfunction and impaired coronary blood flow reserve (relation between coronary blood flow at rest and maximal hyperemia) of the treated vessel at 1 year.

Bioresorbable Vascular Scaffold (BVS) has been shown to improve the endothelial function and to improve the angina symptoms at 1 year. However, the coronary blood flow of BVS has never been tested.

Main objective: To determine differences in the blood average peak velocity at maximal hyperemia with adenosine infusion between patients treated with bioresorbable and metallic coronary stents at 1 year after stent implantation.

Methodology: A total of 70 patients are 1:1 randomized to everolimus-eluting metallic stent (EES) versus everolimus-eluting BVS implantation in patients with stable coronary disease. At 1 year, patients undergo to invasive coronary angiography prior cessation of vasomotor drugs. A pressure/Doppler wire is advanced distally to the "treated segment" and the endothelial (acetylcholine) and non-endothelial (adenosine and nitroglycerine) vasomotor function is assessed with quantitative coronary angiography and pressure and Doppler measurements. Angina test questionnaires are obtained at different time-points of the study.

Expected results: A difference between patients treated with BVS and EES of 12.0 cm/sc in the maximal average peak velocity (APV) under maximal hyperemia (with adenosine administration) is expected, as assessed by Doppler measurements, at 1 year after stent implantation. The study is powered to assess superiority in terms of maximal APV favoring patients treated with BVS.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

70

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Barcelona, Spanien, 08003
        • Hospital del Mar
      • Barcelona, Spanien, 08036
        • Hospital Clinic
    • Barcelona
      • L´Hospitalet de Llobregat, Barcelona, Spanien, 08173
        • Hospital Universitari de Bellvitge

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients with stable angina or silent angina with myocardial ischemia detected by non-invasive tests or patients with acute coronary syndromes with no increase of > 5 times the upper value of normality of cardiac biomarkers (troponin).
  • Patients with coronary artery disease with angiographic stenosis >

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Sonstiges
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Bioresorbable vascular scaffold (BVS)
Patients with stable coronary angina with coronary artery disease suitable to be treated with a bioresorbable vascular scaffold.
Andere Namen:
  • Bioresorbierbare Stents
Aktiver Komparator: Everolimus-eluting stent (EES)
Patients with stable coronary angina with coronary artery disease suitable to be treated with a Everolimus-eluting stent .

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Difference in the average peak velocity at maximal hyperemia between bioresorbable vascular scaffolds and everolimus-eluting stents as assessed by doppler wire measurement.
Zeitfenster: 1-year after stent implantation
1-year after stent implantation

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Difference in endothelial dysfunction with acetyl-choline infusion between bioresorbable vascular scaffolds and everolimus-eluting stents as assessed by quantitative coronary angiography (4% of lumen reduction)
Zeitfenster: 1-year after stent implantation
1-year after stent implantation

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Difference in fractional flow reserve at maximal hyperemia between the two treatment groups as assessed by pressure-wire measurement
Zeitfenster: 1-year after stent implantation
1-year after stent implantation

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. März 2015

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

2. Juli 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

2. Juli 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

11. April 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

13. April 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

14. April 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

3. Juli 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

2. Juli 2018

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2018

Mehr Informationen

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Klinische Studien zur Stabile Angina

Klinische Studien zur Bioresorbierbares Gefäßgerüst

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