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Allogeneic Mesenchymal Stem Cells for the Critical Limb Ischemia Therapy

The clinical trial aims to study the safety and efficacy of adult allogeneic mesenchymal stem cells for the treatment of critical limb ischemia.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

40

Phase

  • Phase 2
  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

  • Name: Mikhail A Konoplyannikov, PhD
  • Telefonnummer: +79154027268
  • E-Mail: mkonopl@mail.ru

Studienorte

      • Moscow, Russische Föderation
        • Rekrutierung
        • Federal Research Clinical Center of Federal Medical & Biological Agency
        • Kontakt:
          • Mikhail A Konoplyannikov, PhD
          • Telefonnummer: +79154027268
          • E-Mail: mkonopl@mail.ru

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Males or females in the age group of 18-80 yrs of Caucasian origin.
  2. Peripheral artery disease (PAD) against the background of atherosclerosis and diabetes mellitus (DM)
  3. Critical lower limb ischemia (stages 3-4 by Fontaine-Pokrovsky or stages 4-6 by Rutherford)
  4. Patients with remaining symptoms of critical limb ischemia (CLI) in spite of the performed surgical (endovascular or open) treatment and continuing conservative therapy
  5. Patients with absent emergency indications to major amputation
  6. Patients planned for the reconstructive surgery with a questionable remote outcome due to compromised blood outflow
  7. Ankle Brachial Pressure Index (ABPI) ≤ 0.5 or ankle pressure ≤ 70 mm Hg
  8. Patients, if having associated Type II Diabetes, should be on medication and well controlled (HbA1c ≤ 8.5 %)
  9. On regular medication for hypertension if needed
  10. Normal liver and renal function (or having clinically insignificant deviations, according to the treating physician's opinion)
  11. Patients who are able to understand the requirements of the study, and willing to provide voluntary written informed consent, abide by the study requirements, and agree to return for required follow-up visits

Exclusion Criteria:

  1. Humid gangrene or acute/chronic infection of lower limb.
  2. Dry gangrene with extensive foot lesion (> 1\2).
  3. Acute arterial failure.
  4. Life-threatening conditions and predicted life expectancy of < 6 months.
  5. Presence of neoplasm or bone marrow disease
  6. Signs of active or chronic, including latent, haemorrhage
  7. Any acute or chronic infectious disease
  8. Renal failure determined as twofold or higher elevation of serum creatinine as compared to the upper normal limit
  9. Hepatic failure determined as the bilirubin, alanine aminotransferase (ALT) or aspartate aminotransferase (AST) levels elevated by two and more times over the upper normal limits
  10. Thrombocytopenia (platelet counts < 50,000 /µl), leukocytopenia (WBC < 4,000/µl), immunosuppressive therapy
  11. Pronounced neurological deficit
  12. Patients with gait disturbance for reasons other than CLI
  13. Patients not suitable for cell therapy, by the treating physician's opinion
  14. CLI patients requiring amputation at the proximal to the trans-metatarsal level
  15. Patients with Type I diabetes
  16. Patients having respiratory complications/left ventricular ejection fraction < 25%
  17. Stroke or myocardial infarction within last 3 months
  18. Patients who are contraindicated for X-ray angiography
  19. History of severe alcohol or drug abuse within 3 months of screening
  20. Pregnant and lactating women.
  21. Patients tested positive for HIV 1, hepatitis C virus (HCV), hepatitis B virus (HBV)
  22. Unsigned informed consent

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Mesenchymal stem cells
Mesenchymal stem cells, Intramuscular injection
Intramuscular injection
Placebo-Komparator: Normal saline
Normal saline, Intramuscular injection
Intramuscular injection

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Adverse events
Zeitfenster: 24 months
Number of adverse events reported
24 months
Amputation-free survival
Zeitfenster: 24 months
Number of survived patients
24 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Limb salvage from major amputation
Zeitfenster: 3, 6, 12, 24 months
Number of patients who avoided amputation
3, 6, 12, 24 months
Relief of the rest pain
Zeitfenster: Immediate, 3, 6, 12, 24 months
Rest pain will be measured using the rest pain scale
Immediate, 3, 6, 12, 24 months
Improvement in healing trophic disorders
Zeitfenster: Immediate, 3, 6, 12, 24 months
Assessment of the severity of trophic ulcers
Immediate, 3, 6, 12, 24 months
Improvement in perfusion by the ankle-brachial index
Zeitfenster: Immediate, 3, 6, 12, 24 months
Measurements of the ankle-brachial index
Immediate, 3, 6, 12, 24 months
Improvement in perfusion by radioisotope scintigraphy
Zeitfenster: Immediate, 3, 6, 12, 24 months
Radioisotope scintigraphy study
Immediate, 3, 6, 12, 24 months
Improvement in total walking distance (TWD) using a standard treadmill test
Zeitfenster: Immediate, 3, 6, 12, 24 months
Standard treadmill test
Immediate, 3, 6, 12, 24 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienleiter: Vladimir P Baklaushev, MD, PhD, Deputy Director
  • Hauptermittler: Pavel Yu Orekhov, MD, PhD, Vascular surgeon

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Oktober 2013

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. August 2018

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. November 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

20. Juli 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

1. August 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

4. August 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

4. August 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

1. August 2017

Zuletzt verifiziert

1. August 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • MSC-CLI/FMBA/001

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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