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Abemaciclib Plus Ramucirumab for Esophageal/Gastroesophageal Junction Ca

4. Juni 2021 aktualisiert von: Baylor Research Institute

Phase I/II Study of Abemaciclib + Ramucirumab in Metastatic Esophageal/Gastroesophageal Junction Carcinomas

CDK4/6 and Cyclin D1 are significantly expressed in approximately 80% of esophageal and gastroesophageal junction tumors suggesting that CDK4/6 inhibition may be a successful strategy in these chemotherapy and immunotherapy resistant diseases.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

This is a multicenter, open label, phase I/II safety study that will enroll 30 subjects with metastatic esophageal and gastroesophageal junction adenocarcinomas post first line systemic chemotherapy. Subjects will be treated with oral Abemaciclib 150 mg PO daily bid given with ramucirumab 8mg/kg every 2 weeks iv until evidence of disease progression or unacceptable toxicities.

A total of 30 subjects will be enrolled. The primary goal is to describe the safety profile of Abemaciclib in combination with Ramucirumab among all enrolled subjects.

If grade 3 or higher treatment-related adverse events occur in 20 subjects, the upper bound of 95% Wilson confidence interval for the adverse event rate would be below 81% (16.7% - 47.9%).

The safety analysis will be performed in all treated subjects. Adverse event data will be listed individually and graded according to the National Cancer Institute Common Terminology Criteria, version 4.03.

Summary statistics will include counts and proportions as well as rates with 95% confidence intervals. Toxicities will be reported as a tabulated table by type and grade.

Objective response rate is defined as the percentage of subjects who achieve an objective response by RECIST1.1 criteria (i.e. Complete response or Partial Response) to Abemaciclib in combination with Ramucirumab. We will estimate the objective response rate, along with the Wilson 95% confidence interval, for the population of subjects.

Overall survival will be defined as the time from study enrollment to death. This will be summarized using a Kaplan-Meier curve.

The proportion of subjects with grade 4 or higher treatment-related adverse events will be monitored continuously throughout the trial using a Bayesian stopping guideline. A Beta (1, 19) prior, representing a toxicity rate of 5%, slightly lower than the expected rate of 6%, was used in the development of our guidelines. The therapy will be re-evaluated if the posterior probability that the toxicity rate exceeds 10% is greater than 75%. Table 3 summarizes the stopping boundaries starting with the initial cohort of 3 subjects through the maximum sample size of 30 subjects.

The probability of triggering the stopping guidelines was assessed for a range of possible toxicity rates using simulations with 5000 replicates. The probability of stopping to re-evaluate was 1% if the true proportion with an unacceptable toxicity was 5%. In comparison, the probability of stopping early was 99.6% if the true proportion with an unacceptable toxicity was 40%

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

30

Phase

  • Phase 2
  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Studienorte

    • Texas
      • Dallas, Texas, Vereinigte Staaten, 75246
        • Baylor University Medical Center, Charles A Sammons Cancer Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Subjects must meet all eligibility criteria. The key inclusion and exclusion criteria are as follows:

Key Inclusion Criteria:

  • All subjects must have metastatic esophageal or gastroesophageal junction carcinomas (adenocarcinoma only)
  • ECOG performance status of 0 or 1
  • Tumor tissue must be available for correlative studies - Either a formalin fixed paraffin block or a minimum of ten 5-micron tissue section's (slides) of tumor biopsy sample must be available for biomarker evaluation.
  • Patients must have received at least one prior line of standard systemic therapy for recurrent or Stage IV disease, and that patients with HER2 overexpression have received an anti-HER2 drug.

Key Exclusion Criteria:

  • Squamous cell carcinomas
  • Mixed histology with small cell component

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Abemaciclib plus Ramucirumab
Abemaciclib 150mg dose administered orally twice daily every day plus Ramucirumab dose 8mg/kg iv every 2 weeks until evidence of disease
150mg dose administered orally twice daily every day
8mg/kg iv every 2 weeks until evidence of disease

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
To describe the safety profile of Abemaciclib + Ramucirumab as assessed according to Common Terminology Criteria for Adverse Events version 4.0 (CTCAE v4.0).
Zeitfenster: 24 months
24 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
To assess objective response rate
Zeitfenster: 24 months
24 months
To assess progression free survival
Zeitfenster: 24 months
24 months
To assess overall survival
Zeitfenster: 24 months
24 months
To determine the rate of stable disease at 3 months post targeted therapy
Zeitfenster: 24 months
24 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Ronan Kelly, MD, Charles A Sammons Cancer Center/Texas Oncology

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

1. Juni 2021

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Juni 2024

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Juni 2024

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

1. Juni 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

4. Juni 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

10. Juni 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

10. Juni 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

4. Juni 2021

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Nein

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Ja

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Ja

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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