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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT05285332
Classified Treatment Strategy for De-novo Metastatic Breast Cancer After Systemic Adjuvant Therapy (CS)
17. Juli 2022 aktualisiert von: Yue Yu, Changhai Hospital
Classified Treatment Strategy for De-novo Metastatic Breast Cancer After Systemic Adjuvant Therapywhich Patients Will Benefit From Surgery
For patients with de novo stage IV breast cancer, the current debate is whether local surgery can improve the survival of patients.
There is no clinical study on the classification after systemic treatment of de novo stage IV breast cancer patients.
In fact, the clinical stage of tumor can change with the change of treatment.
For example, the stage Ⅲ of locally advanced breast cancer can down-staging to the stage Ⅱ after systemic treatment.
Similarly, patients with stage Ⅳ can down-staging to stage Ⅱ or stage Ⅲ after systemic treatment.
At this time, the patient can receive surgical treatment.
Therefore, this study is to first treat de novo stage IV breast cancer patients with systemic treatment, according to the response after systemic treatment to give different treatment measures(surgery or continued systemic treatment).
The investigators hope that this study will provide new ideas for the treatment of de novo stage IV breast cancer and other de novo stage IV cancers.
Studienübersicht
Status
Noch keine Rekrutierung
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
This study analysed and summarized the outcomes of the primary and metastatic lesions after first-line systemic therapy in patients with newly diagnosed breast cancer and then inferred the timing of surgical treatment.
According to the tumour heterogeneity characteristics between the primary and metastatic tumours, the investigators investigated the following A, B and C scenarios.
After systemic therapy in patients with de novo metastatic breast cancer, the outcomes of primary and metastatic lesions were mainly divided into four categories (Fig. 1a, b, c, d).
It is worth noting that after treatment, the four conditions of a, b, c, and d may alternate with the progression of the tumour or modification of the treatment plan.
Therefore, only a proactive evaluation and timely treatment can identify the time window for tumour treatment.
The time window for surgical treatment is important because, once missed, the tumour may progress with new metastatic lesions.
Figure 1-a: Imaging study indicates complete remission of primary and metastatic tumours.
Diagnostic surgical treatment can be performed to determine whether a pathologic complete response (PCR) is achieved and to develop a subsequent treatment plan.
Figure 1-b: Imaging study indicates complete remission of the metastatic tumour with residual primary tumour.
The state of the patient in this scenario could be equivalent to that of patients with early resectable breast cancer.
Surgical treatment of the primary tumour should be promptly performed.
Figure 1-c: Complete remission of the primary and residual metastatic tumour.
Surgical treatment can be selected for isolated and resectable metastatic tumour.
Figure 1-d: No remission or even progression of the primary and metastatic tumours.
The systemic treatment plan should be replaced, and the surgical treatment should not be considered.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Voraussichtlich)
362
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: YU YUE, doctor
- Telefonnummer: +86 13564261349
- E-Mail: dr-array@hotmail.com
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Weiblich
Beschreibung
Study Population Operable stage IV breast cancer patients, whose primary lesion is invasive breast cancer confirmed by pathology, and metastases can be confirmed by pathology or imaginology examination
Inclusion Criteria:
- Operable stage IV breast cancer patients,whose primary lesion is invasive breast cancer confirmed by pathology, and metastases can be confirmed by pathology or imageology examination.
- ECOG-PS 0-2.
- Bone marrow, liver and kidney should be fully functional.
- Patients didn't received the locoregional surgery of the primary tumor in de novo.
- For the patient who accepted systematic treatment before operation, the systematic treatment must be administered within a year since diagnosed.
Exclusion Criteria:
- Accompanied with other primary malignant tumors.
- More than two visceral organ involvement.
- Patients who can't plan for follow-up effectively and regularly.
- Multiple liver metastases with deranged liver function tests (SGOT/SGPT more than four times the upper normal limit).
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Nicht randomisiert
- Interventionsmodell: Sequenzielle Zuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Experimental: 1 Primary and metastatic lesions PCR
surgery 1 Mastectomy OR Breast conserving surgery
|
Mastectomy OR Breast conserving surgery
Andere Namen:
|
Experimental: 2 Primary lesions NPCR and metastatic lesions PCR
surgery 1 Mastectomy OR Breast conserving surgery
|
Mastectomy OR Breast conserving surgery
Andere Namen:
|
Experimental: 3 Primary lesions PCR and metastatic lesions NPCR
surgery 2 Resection of metastasis
|
Resection of metastasis
Andere Namen:
|
Experimental: 4 Primary lesions NPCR and metastatic lesions NPCR
Systemic therapy Endocrine therapy or chemotherapy or targeted therapy
|
Endocrine therapy or chemotherapy or targeted therapy
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Overall survival
Zeitfenster: 5 years
|
Overall survival (OS), which defined as the time from the beginning of diagnosis of breast cancer to the death with any causes.
|
5 years
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Lokoregionäres progressionsfreies Überleben
Zeitfenster: 5 Jahre
|
Definiert als Zeit zwischen dem Zeitpunkt der Diagnose und dem Zeitpunkt des lokoregionären Wiederauftretens oder des Todes.
|
5 Jahre
|
Fernes, progressionsfreies Überleben
Zeitfenster: 5 Jahre
|
Fernes krankheitsfreies Überleben (D-DFS), definiert als die Zeit von der Diagnose von De-novo-Brustkrebs im Stadium IV bis zum bestätigten Zeitpunkt der Fernprogression oder des Todes aufgrund einer anderen Ursache.
|
5 Jahre
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Studienstuhl: YU YUE, doctor, Department of thyroid and breast surgery, Changhai Hospital
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Voraussichtlich)
1. August 2022
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
31. Dezember 2030
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. Mai 2031
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
9. März 2022
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
16. März 2022
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
17. März 2022
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
19. Juli 2022
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
17. Juli 2022
Zuletzt verifiziert
1. Juli 2022
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- ChanghaiHTB
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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