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Does Trendelenburg Positioning During Pulmonary Recruitment Breaths Affect Post-laparoscopy Shoulder Pain

1. Juni 2026 aktualisiert von: Ankita Gupta

Trendelenburg Positioning During Pulmonary Recruitment Breaths: A Randomized Controlled Trial

The goal of this clinical trial is to evaluate whether different positioning in the operating room during removal of laparoscopic surgical gas differs in post-surgery shoulder pain. An additional goal of this study is to evaluate whether positions change other post-surgery metrics such as bloating, time to passing gas, nausea and vomiting, and time to oral intake.

Researchers will compare Trendelenburg positioning where your head is tilted down to supine (level or flat) positioning during removal of surgical gas.

Participants will be asked to complete brief surveys at 24 and 72-hours post-surgery.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

120

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Robot-assisted laparoscopic surgery for benign gynecologic indication
  • Surgery is booked for 60 minutes or longer
  • Reliable working phone number or email

Exclusion Criteria:

  • Patients with baseline opioid use
  • Patients with existing shoulder or neck pain
  • Active malignancy-related pain or surgery for malignant indication
  • Concomitant upper abdominal or thoracic surgery
  • Pre-existing emphysema, chronic obstructive pulmonary disease, or pneumothorax
  • Non-English speaking

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Sonstiges
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: PRM Trendelenburg
PRM in Trendelenburg position (to 30 degrees or greatest degree patient can tolerate) with removal of tops of laparoscopic trocars
Active recruitment breaths delivered to patient by anesthesia provider as opposed to passive evacuation of pneumoperitoneum
Andere Namen:
  • Pulmonary recruitment breaths
  • Valsalva breath
Trendelenburg position as opposed to neutral (supine) position
Aktiver Komparator: PRM Supine
PRM in neutral position with removal of tops of laparoscopic trocars
Active recruitment breaths delivered to patient by anesthesia provider as opposed to passive evacuation of pneumoperitoneum
Andere Namen:
  • Pulmonary recruitment breaths
  • Valsalva breath
Kein Eingriff: Passive Supine
control group with passive evacuation of pneumoperitoneum: insufflation evacuation by removal of tops of laparoscopic trocars in neutral (supine) position

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Post-laparoscopy shoulder pain, 24 hour VAS
Zeitfenster: 24 hours post-operatively
Post-laparoscopy shoulder pain assessed on a visual analog scale zero to ten with zero representing no pain and ten representing the worst pain of their life.
24 hours post-operatively

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Post-laparoscopy shoulder pain, 72 hour VAS
Zeitfenster: 72-hours post-operatively
Post-laparoscopy shoulder pain assessed on a visual analog scale zero to ten with zero representing no pain and ten representing the worst pain of their life.
72-hours post-operatively
Pain Interference, 24 hour
Zeitfenster: 24 hours post-operatively
Pain interference assessed by PROMIS Pain Interference Short Form 8a questionnaire. A raw score ranges from 8 (least problems with pain hindering activities) to 40 (most problems with pain hindering activities).
24 hours post-operatively
Pain Interference, 72 hour
Zeitfenster: 72 hours post-operatively
Pain interference assessed by PROMIS Pain Interference Short Form 8a questionnaire. A raw score ranges from 8 (least problems with pain hindering activities) to 40 (most problems with pain hindering activities).
72 hours post-operatively
Total opioid use, 24 hr
Zeitfenster: 24-hours postoperatively
total opioid use measured by MME
24-hours postoperatively
Total opioid use, 72 hr
Zeitfenster: 72-hours postoperatively
total opioid use at 72-hr postoperatively measured by total MME
72-hours postoperatively
Time to flatus
Zeitfenster: up to 72-hours postoperatively
up to 72-hours postoperatively
Nausea and Vomiting, 24 hour
Zeitfenster: 24 hours post-operatively
Rhodes Index of Nausea Vomiting Retching is an 8-item questionnaire with scores ranging from 0 (no symptoms) to 32 (most severe symptoms).
24 hours post-operatively
Nausea and Vomiting, 72 hour
Zeitfenster: 72 hours post-operatively
Rhodes Index of Nausea Vomiting Retching is an 8-item questionnaire with scores ranging from 0 (no symptoms) to 32 (most severe symptoms).
72 hours post-operatively
Gas & Bloating, 24 hour
Zeitfenster: 24 hours post-operatively
Bloating measured by PROMIS Gas and Bloating 13a questionnaire. The raw summed score ranges from 3 (no symptoms) to 36 (worst reported symptoms).
24 hours post-operatively
Gas & Bloating, 72 hour
Zeitfenster: 72 hours post-operatively
Bloating measured by PROMIS Gas and Bloating 13a questionnaire. The raw summed score ranges from 3 (no symptoms) to 36 (worst reported symptoms).
72 hours post-operatively

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

1. Juni 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. Oktober 2027

Studienabschluss (Geschätzt)

1. November 2027

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

1. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

1. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

8. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

8. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

1. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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Klinische Studien zur Pneumoperitoneum

Klinische Studien zur Pulmonary recruitment maneuver

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