- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07631728
Does Trendelenburg Positioning During Pulmonary Recruitment Breaths Affect Post-laparoscopy Shoulder Pain
Trendelenburg Positioning During Pulmonary Recruitment Breaths: A Randomized Controlled Trial
The goal of this clinical trial is to evaluate whether different positioning in the operating room during removal of laparoscopic surgical gas differs in post-surgery shoulder pain. An additional goal of this study is to evaluate whether positions change other post-surgery metrics such as bloating, time to passing gas, nausea and vomiting, and time to oral intake.
Researchers will compare Trendelenburg positioning where your head is tilted down to supine (level or flat) positioning during removal of surgical gas.
Participants will be asked to complete brief surveys at 24 and 72-hours post-surgery.
Studienübersicht
Status
Intervention / Behandlung
Studientyp
Einschreibung (Geschätzt)
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Studienkontakt
- Name: Debbie Shim
- Telefonnummer: 502-561-7260
- E-Mail: deborah.shim@louisville.edu
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Robot-assisted laparoscopic surgery for benign gynecologic indication
- Surgery is booked for 60 minutes or longer
- Reliable working phone number or email
Exclusion Criteria:
- Patients with baseline opioid use
- Patients with existing shoulder or neck pain
- Active malignancy-related pain or surgery for malignant indication
- Concomitant upper abdominal or thoracic surgery
- Pre-existing emphysema, chronic obstructive pulmonary disease, or pneumothorax
- Non-English speaking
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Sonstiges
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Doppelt
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Aktiver Komparator: PRM Trendelenburg
PRM in Trendelenburg position (to 30 degrees or greatest degree patient can tolerate) with removal of tops of laparoscopic trocars
|
Active recruitment breaths delivered to patient by anesthesia provider as opposed to passive evacuation of pneumoperitoneum
Andere Namen:
Trendelenburg position as opposed to neutral (supine) position
|
|
Aktiver Komparator: PRM Supine
PRM in neutral position with removal of tops of laparoscopic trocars
|
Active recruitment breaths delivered to patient by anesthesia provider as opposed to passive evacuation of pneumoperitoneum
Andere Namen:
|
|
Kein Eingriff: Passive Supine
control group with passive evacuation of pneumoperitoneum: insufflation evacuation by removal of tops of laparoscopic trocars in neutral (supine) position
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Post-laparoscopy shoulder pain, 24 hour VAS
Zeitfenster: 24 hours post-operatively
|
Post-laparoscopy shoulder pain assessed on a visual analog scale zero to ten with zero representing no pain and ten representing the worst pain of their life.
|
24 hours post-operatively
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Post-laparoscopy shoulder pain, 72 hour VAS
Zeitfenster: 72-hours post-operatively
|
Post-laparoscopy shoulder pain assessed on a visual analog scale zero to ten with zero representing no pain and ten representing the worst pain of their life.
|
72-hours post-operatively
|
|
Pain Interference, 24 hour
Zeitfenster: 24 hours post-operatively
|
Pain interference assessed by PROMIS Pain Interference Short Form 8a questionnaire.
A raw score ranges from 8 (least problems with pain hindering activities) to 40 (most problems with pain hindering activities).
|
24 hours post-operatively
|
|
Pain Interference, 72 hour
Zeitfenster: 72 hours post-operatively
|
Pain interference assessed by PROMIS Pain Interference Short Form 8a questionnaire.
A raw score ranges from 8 (least problems with pain hindering activities) to 40 (most problems with pain hindering activities).
|
72 hours post-operatively
|
|
Total opioid use, 24 hr
Zeitfenster: 24-hours postoperatively
|
total opioid use measured by MME
|
24-hours postoperatively
|
|
Total opioid use, 72 hr
Zeitfenster: 72-hours postoperatively
|
total opioid use at 72-hr postoperatively measured by total MME
|
72-hours postoperatively
|
|
Time to flatus
Zeitfenster: up to 72-hours postoperatively
|
up to 72-hours postoperatively
|
|
|
Nausea and Vomiting, 24 hour
Zeitfenster: 24 hours post-operatively
|
Rhodes Index of Nausea Vomiting Retching is an 8-item questionnaire with scores ranging from 0 (no symptoms) to 32 (most severe symptoms).
|
24 hours post-operatively
|
|
Nausea and Vomiting, 72 hour
Zeitfenster: 72 hours post-operatively
|
Rhodes Index of Nausea Vomiting Retching is an 8-item questionnaire with scores ranging from 0 (no symptoms) to 32 (most severe symptoms).
|
72 hours post-operatively
|
|
Gas & Bloating, 24 hour
Zeitfenster: 24 hours post-operatively
|
Bloating measured by PROMIS Gas and Bloating 13a questionnaire.
The raw summed score ranges from 3 (no symptoms) to 36 (worst reported symptoms).
|
24 hours post-operatively
|
|
Gas & Bloating, 72 hour
Zeitfenster: 72 hours post-operatively
|
Bloating measured by PROMIS Gas and Bloating 13a questionnaire.
The raw summed score ranges from 3 (no symptoms) to 36 (worst reported symptoms).
|
72 hours post-operatively
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Publikationen und hilfreiche Links
Allgemeine Veröffentlichungen
- Phelps P, Cakmakkaya OS, Apfel CC, Radke OC. A simple clinical maneuver to reduce laparoscopy-induced shoulder pain: a randomized controlled trial. Obstet Gynecol. 2008 May;111(5):1155-60. doi: 10.1097/AOG.0b013e31816e34b4.
- Berberoglu M, Dilek ON, Ercan F, Kati I, Ozmen M. The effect of CO2 insufflation rate on the postlaparoscopic shoulder pain. J Laparoendosc Adv Surg Tech A. 1998 Oct;8(5):273-7. doi: 10.1089/lap.1998.8.273.
- Ryu K, Choi W, Shim J, Song T. The impact of a pulmonary recruitment maneuver to reduce post-laparoscopic shoulder pain: A randomized controlled trial. Eur J Obstet Gynecol Reprod Biol. 2017 Jan;208:55-60. doi: 10.1016/j.ejogrb.2016.11.014. Epub 2016 Nov 16.
- Kiyak H, Yilmaz G, Ay N. Semi-Fowler positioning in addition to the pulmonary recruitment manoeuvre reduces shoulder pain following gynaecologic laparoscopic surgery. Wideochir Inne Tech Maloinwazyjne. 2019 Dec;14(4):567-574. doi: 10.5114/wiitm.2019.84384. Epub 2019 Apr 11.
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Geschätzt)
Primärer Abschluss (Geschätzt)
Studienabschluss (Geschätzt)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Schmerzen
- Neurologische Manifestationen
- Postoperative Komplikationen
- Pathologische Prozesse
- Erkrankungen des Verdauungssystems
- Peritonealerkrankungen
- Pathologische Zustände, Anzeichen und Symptome
- Anzeichen und Symptome
- Schmerzen, postoperativ
- Pneumoperitoneum
- Phänomen des Bewegungsapparates muskuloskelettal
- Muskuloskelettaler und neuronales physiologisches Phänomen
- Haltung
- Head-Down-Neigung
Andere Studien-ID-Nummern
- 25.0897
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
Klinische Studien zur Pneumoperitoneum
-
Balázs SütőAktiv, nicht rekrutierendPneumoperitoneum erhöht die mittlere exspiratorische FlussrateUngarn
-
Hannover Medical SchoolUniversity of Zurich; Technische Universität DresdenAbgeschlossenAnurie | Stressphysiologie | Arbeitsbelastung des Personals | Künstliches PneumoperitoneumDeutschland
-
Taipei Veterans General Hospital, TaiwanNational Science and Technology Council, TaiwanAbgeschlossenLaparoskopische Chirurgie | PneumoperitoneumTaiwan
-
Karadeniz Technical UniversityUnbekannt
-
Kliniken Essen-MitteUnbekanntPneumoperitoneumDeutschland
-
Eva IntagliataAbgeschlossen
-
University Hospital, Strasbourg, FranceAbgeschlossenPneumoperitoneumFrankreich
-
Western Galilee Hospital-NahariyaAbgeschlossenPneumoperitoneum
-
University of LuebeckUnbekannt
-
Haukeland University HospitalBeendetPneumoperitoneumNorwegen
Klinische Studien zur Pulmonary recruitment maneuver
-
Unity Health TorontoRekrutierungAkute Atemnotsyndrom (ARDS)Kanada, Spanien, Italien, Brasilien
-
Rostrum Medical Innovations Inc.Medical InitiativesNoch keine RekrutierungStreicheln | Lungenentzündung | COPD | Akute Lungenverletzung/akutes Atemnotsyndrom (ARDS) | Ventilatoren, mechanischFrankreich, Vereinigte Staaten, Österreich, Tschechien
-
Hallym University Kangnam Sacred Heart HospitalAbgeschlossenPatienten, die eine schützende Lungenbeatmung erhalten | Patienten in der Grauzone (3 < Pulsdruckvariation (PPV) < 17Südkorea
-
Alexandria UniversityAbgeschlossen
-
Seoul National University HospitalAbgeschlossenLungenatelektaseKorea, Republik von
-
Ain Shams UniversityAbgeschlossen
-
Seoul National University HospitalAbgeschlossenHypovolämieKorea, Republik von
-
Kasr El Aini HospitalCairo UniversityAbgeschlossen
-
University Hospital, LilleAbgeschlossenHämodynamische Überwachung | Flüssige HerausforderungFrankreich
-
Cairo UniversityUnbekanntLaparoskopische gynäkologische Chirurgie