Denne siden ble automatisk oversatt og nøyaktigheten av oversettelsen er ikke garantert. Vennligst referer til engelsk versjon for en kildetekst.

Klinisk studie for å vurdere effekten av meieriprodukter med lavt fettinnhold på systolisk blodtrykk

23. mai 2012 oppdatert av: Dairy Research Institute

En randomisert, kontrollert studie for å vurdere effekten av lavt fettinntak av meieriprodukter på endotelfunksjon og blodtrykk hos personer med pre-hypertensjon eller stadium 1 hypertensjon

Hensikten med denne studien er å finne ut om økt inntak av meieriprodukter med lavt fettinnhold kan redusere blodtrykket og forbedre endotelfunksjonen hos menn og kvinner med pre- eller stadium-1 hypertensjon.

Studieoversikt

Status

Ukjent

Forhold

Intervensjon / Behandling

Studietype

Intervensjonell

Registrering (Forventet)

65

Fase

  • Ikke aktuelt

Kontakter og plasseringer

Denne delen inneholder kontaktinformasjon for de som utfører studien, og informasjon om hvor denne studien blir utført.

Studiesteder

    • Illinois
      • Glen Ellyn, Illinois, Forente stater, 60137
        • Biofortis - Provident Clinical Research

Deltakelseskriterier

Forskere ser etter personer som passer til en bestemt beskrivelse, kalt kvalifikasjonskriterier. Noen eksempler på disse kriteriene er en persons generelle helsetilstand eller tidligere behandlinger.

Kvalifikasjonskriterier

Alder som er kvalifisert for studier

20 år til 69 år (Voksen, Eldre voksen)

Tar imot friske frivillige

Nei

Kjønn som er kvalifisert for studier

Alle

Beskrivelse

Inklusjonskriterier:

  • Emnet er en kvinne eller mann, 20-69 år inkludert.
  • Personen har en BMI på 18,5 til 39,9 kg/m2 inkludert.
  • Personen har målinger av hvileblodtrykk som oppfyller kriteriene for pre-hypertensjon (SBP = 120 til 139 mm Hg og/eller DBP = 80 til 89 mm Hg) eller stadium 1 hypertensjon (SBP = 140 til 159 mm Hg eller DBP = 90 til 99 mm Hg)
  • Personen rapporterer historie med å ha konsumert i gjennomsnitt ≤2 porsjoner/dag med meieriprodukter som en del av deres normale kosthold
  • Forsøkspersonen er villig til å innta ≤1 porsjon/d med meieriprodukter (annet enn studieproduktene som følger med) under hver behandlingsfase.
  • Forsøkspersonen er villig til å opprettholde en stabil kroppsvekt og vanlige diett- og fysiske aktivitetsmønstre gjennom hele forsøket, med unntak av spesifikke studieinstruksjoner knyttet til studieproduktinntak, alkoholinntak og fysisk aktivitet.

Ekskluderingskriterier:

  • Personen har kjent koronar hjertesykdom (CHD) eller tilsvarende risiko for hjerteinfarkt
  • Forsøkspersonen har en historie med større traumer eller større kirurgiske hendelser
  • Personen har digitale deformiteter som ville forhindre EndoPAT-målinger.
  • Personen har brukt medisiner som er kjent for å endre kroppsvekten
  • Forsøkspersonen har brukt medisiner eller kosttilskudd som, etter etterforskerens oppfatning, har sterkt potensial til å påvirke blodtrykk eller endotelfunksjon
  • Personen har ekstreme kostholdsvaner (f.eks. Atkins-diett, svært mye protein/lavt karbohydrat).

Studieplan

Denne delen gir detaljer om studieplanen, inkludert hvordan studien er utformet og hva studien måler.

Hvordan er studiet utformet?

Designdetaljer

  • Primært formål: Behandling
  • Tildeling: Randomisert
  • Intervensjonsmodell: Crossover-oppdrag
  • Masking: Dobbelt

Våpen og intervensjoner

Deltakergruppe / Arm
Intervensjon / Behandling
Placebo komparator: Kontroller matvarer
3 porsjoner per dag med kontrollmat
Diettintervensjon av 3 porsjoner per dag med lav-fett meieriprodukter
Eksperimentell: Meieriprodukter med lite fett
3 porsjoner per dag med magre meieriprodukter
Diettintervensjon av 3 porsjoner per dag med lav-fett meieriprodukter

Hva måler studien?

Primære resultatmål

Resultatmål
Tiltaksbeskrivelse
Tidsramme
Systolisk blodtrykk
Tidsramme: 5 uker
Sittende, hvilende blodtrykk og hjertefrekvens vil bli målt av en automatisert blodtrykksmåler.
5 uker

Sekundære resultatmål

Resultatmål
Tiltaksbeskrivelse
Tidsramme
Vaskulær funksjon
Tidsramme: 5 uker
Forsøkspersonene vil bli fastet over natten og endotelfunksjonen vil bli bestemt ved å bruke EndoPAT-systemet i henhold til produsentens instruksjoner. Målingene vil skje i pekefingrene på begge hender, samtidig og vil bli tatt med forsøkspersoner i sittende stilling mens de er i et stille, termonøytralt rom.
5 uker

Samarbeidspartnere og etterforskere

Det er her du vil finne personer og organisasjoner som er involvert i denne studien.

Etterforskere

  • Studieleder: Kevin C Maki, PhD, Biofortis - Provident Clinical Research

Studierekorddatoer

Disse datoene sporer fremdriften for innsending av studieposter og sammendragsresultater til ClinicalTrials.gov. Studieposter og rapporterte resultater gjennomgås av National Library of Medicine (NLM) for å sikre at de oppfyller spesifikke kvalitetskontrollstandarder før de legges ut på det offentlige nettstedet.

Studer hoveddatoer

Studiestart

1. august 2011

Primær fullføring (Forventet)

1. august 2012

Studiet fullført (Forventet)

1. august 2012

Datoer for studieregistrering

Først innsendt

27. oktober 2011

Først innsendt som oppfylte QC-kriteriene

28. oktober 2011

Først lagt ut (Anslag)

1. november 2011

Oppdateringer av studieposter

Sist oppdatering lagt ut (Anslag)

24. mai 2012

Siste oppdatering sendt inn som oppfylte QC-kriteriene

23. mai 2012

Sist bekreftet

1. mai 2012

Mer informasjon

Begreper knyttet til denne studien

Ytterligere relevante MeSH-vilkår

Andre studie-ID-numre

  • PRV-11022

Denne informasjonen ble hentet direkte fra nettstedet clinicaltrials.gov uten noen endringer. Hvis du har noen forespørsler om å endre, fjerne eller oppdatere studiedetaljene dine, vennligst kontakt register@clinicaltrials.gov. Så snart en endring er implementert på clinicaltrials.gov, vil denne også bli oppdatert automatisk på nettstedet vårt. .

Kliniske studier på Hypertensjon

Kliniske studier på Meieriprodukter med lite fett

Abonnere