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Effect of Uterine Artery Ligation Prior to Uterine Incision in Women With Placenta Previa

30. Januar 2018 aktualisiert von: Ahmed Maged, Cairo University

Pfannenstiel incision of skin and opening of the anterior abdominal wall in layers.

  • The loose peritoneum of the lower uterine segment is dissected downwards to mobilize the urinary bladder and expose the lower uterine segment.
  • Uterine artery ligation was performed by grasping the broad ligament with thumb anterior and the index finger lifting the base below the site uterine incision; the uterine artery was singly ligated with No. 1 vicryl suture. Myometrium was included so that uterine vessels are not damaged.
  • Cresenteric lower uterine segment incision was performed as usual. Higher incisions were performed in cases where the traditional incision was expected to be directly through the placenta Delivery of the baby and placenta.
  • Closure of the uterine incision in 2 layers with N0. 1 vicryl suture.
  • Closure of the anterior abdominal wall in layers

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Pfannenstiel incision of skin and opening of the anterior abdominal wall in layers.

  • The loose peritoneum of the lower uterine segment is dissected downwards to mobilize the urinary bladder and expose the lower uterine segment.
  • Uterine artery ligation was performed by grasping the broad ligament with thumb anterior and the index finger lifting the base below the site uterine incision; the uterine artery was singly ligated with No. 1 vicryl suture. Myometrium was included so that uterine vessels are not damaged.
  • Cresenteric lower uterine segment incision was performed as usual. Higher incisions were performed in cases where the traditional incision was expected to be directly through the placenta Delivery of the baby and placenta.
  • Closure of the uterine incision in 2 layers with N0. 1 vicryl suture.
  • Closure of the anterior abdominal wall in layers In the control group, lower segment caesarean section is without uterine artery ligation

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

200

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Cairo, Ägypten, 12151
        • Rekrutierung
        • Kasr Alainy Medical School

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

19 Jahre bis 40 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • patients diagnosed with placenta praevia antenatally
  • plan is elective caesarean section
  • Gestational age >34 weeks

Exclusion Criteria:

  • Fetal distress
  • medical disorders as hypertension or Diabetes Mellitus
  • Coagulation defects.
  • Emergency Cesarean section
  • women with antepartum hemorrhage
  • patients with marked ahdesions or those with non possible uterine artery ligation

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: uterine artery ligation

Pfannenstiel incision of skin and opening of the anterior abdominal wall in layers.

  • The loose peritoneum of the lower uterine segment is dissected downwards to mobilize the urinary bladder and expose the lower uterine segment.
  • Uterine artery ligation was performed by grasping the broad ligament with thumb anterior and the index finger lifting the base below the site uterine incision; the uterine artery was singly ligated with No. 1 vicryl suture. Myometrium was included so that uterine vessels are not damaged.
  • Cresenteric lower uterine segment incision was performed as usual. Higher incisions were performed in cases where the traditional incision was expected to be directly through the placenta.
Uterine artery ligation was performed by grasping the broad ligament with thumb anterior and the index finger lifting the base below the site uterine incision; the uterine artery was singly ligated with No. 1 vicryl suture. Myometrium was included so that uterine vessels are not damaged

Pfannenstiel incision of skin and opening of the anterior abdominal wall in layers.

- The loose peritoneum of the lower uterine segment is dissected downwards to mobilize the urinary bladder and expose the lower uterine segment.

Cresenteric lower uterine segment incision was performed as usual. Higher incisions were performed in cases where the traditional incision was expected to be directly through the placenta Delivery of the baby and placenta.

  • Closure of the uterine incision in 2 layers with N0. 1 vicryl suture.
  • Closure of the anterior abdominal wall in layers
Aktiver Komparator: Traditional lower segment Cesarean section

Pfannenstiel incision of skin and opening of the anterior abdominal wall in layers.

  • The loose peritoneum of the lower uterine segment is dissected downwards to mobilize the urinary bladder and expose the lower uterine segment.
  • Cresenteric lower uterine segment incision was performed as usual. Higher incisions were performed in cases where the traditional incision was expected to be directly through the placenta.

Pfannenstiel incision of skin and opening of the anterior abdominal wall in layers.

- The loose peritoneum of the lower uterine segment is dissected downwards to mobilize the urinary bladder and expose the lower uterine segment.

Cresenteric lower uterine segment incision was performed as usual. Higher incisions were performed in cases where the traditional incision was expected to be directly through the placenta Delivery of the baby and placenta.

  • Closure of the uterine incision in 2 layers with N0. 1 vicryl suture.
  • Closure of the anterior abdominal wall in layers

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Decrease in Hemoglabin level
Zeitfenster: 24 hours after Cesarean
24 hours after Cesarean

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Juni 2017

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Mai 2018

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Juni 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

19. April 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

19. April 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

21. April 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

31. Januar 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

30. Januar 2018

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 169

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

JA

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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