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Stroke - 65 Plus. Continued Active Life. (Stroke65+)

24. August 2021 aktualisiert von: Hanne Pallesen, Central Jutland Regional Hospital

Stroke - 65 Plus. Continued Active Life. A Randomised Controlled Trial of the Effect of a Novel Self-management Intervention Supporting Older Adults After Stroke

Since august 2016, the researchers at a highly specialized neurorehabilitation hospital in a Danish region with 1.2 inhabitants have in cooperation with health professionals from a specialized neurorehabilitation in a Danish municipality with 336,000 inhabitants, worked through and is still working with an iterative process in the development of a novel self-management support intervention for elderly stroke individuals.The intervention is going to be implemented into the second phase- a randomized clinical controlled trial (RCT) in the project named 'Stroke - 65 plus. Continued active life'.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Background: Elderly adults represent the majority of stroke cases worldwide. Sequelae after a stroke causes the stroke individuals to live a more isolated life 5 years after the stroke. This makes the stroke individuals an especially vulnerable group of elderly people regarding social reintegration. Reintegration into the community post-stroke depends highly on support from the family. However, the stroke individual's closest relatives are at risk of developing anxiety and depression.

The aim of this study is to investigate the effect of a novel self-management intervention supporting older adults after stroke

Methods/Design: Randomized controlled observer-blind trial. More than sixty stroke survivors over 65 years will two weeks before leaving a rehabilitation hospital be randomized to either a group receiving conventional rehabilitation (control) or a novel self-management intervention addition to standard rehabilitation.

During a period of 6 months the patients will be offered additional 6-8 sessions of self-management intervention of 45-60 minutes duration by a physiotherapist or an occupational therapist.

Study outcome measurements: Stroke Self-efficacy questionnaire, Stroke Specific Quality of Life Scale and Impact on participation and Autonomy and activity by accelerometers will be evaluated at baseline, three and nine months post hospital treatment.

Patient, informal caregiver and therapist satisfaction will be with examined with questionnaires and interviews.

Discussion: Self-management interventions are promising tools for rehabilitation of self-efficacy, quality of life as well as participation and autonomy. The introduction of novel self management intervention in combination with traditional physical and occupational therapy may enhance recovery after stroke, quality of life and burden on relatives. Stroke 65+ trial will provide further evidence of self management strategies to clinicians, patients and health economists.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

69

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Hammel, Dänemark, 8450
        • Region Hospital Hammmel Neurorehabilitation
    • Jutland
      • Hammel, Jutland, Dänemark, 8450
        • Region Hospital Hammel Neurocentre

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

65 Jahre und älter (Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • stroke survivors with rehabilitation needs discharge from rehabilitation hospital to home

Exclusion Criteria:

  • do not understand danish Montreal Cognitive assessment (MOCA) below 20

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Unterstützende Pflege
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Verdreifachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Mentor
An independent centralized randomization database will provide allocation concealed to the involved clinicians and assessors. A stratified block randomization of severity of impairment will be performed within each rehabilitation hospital
Traditional rehabilitation.
Andere Namen:
  • Self-mangement
Aktiver Komparator: Traditional rehabilitation
An independent centralized randomization database will provide allocation concealed to the involved clinicians and assessors. A stratified block randomization of severity of impairment will be performed within each rehabilitation hospital
Traditional rehabilitation.
Andere Namen:
  • Self-mangement

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Stroke Self-efficacy questionnaire
Zeitfenster: Measured at baseline, 3 and 9 months post discharged from rehabilitation hospital
Change of Self-efficacy
Measured at baseline, 3 and 9 months post discharged from rehabilitation hospital

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Impact on participation and Autonomy Questionnaire
Zeitfenster: Measured 3 and 9 months post discharged from rehabilitation hospital
Change of Impact on participation and Autonomy
Measured 3 and 9 months post discharged from rehabilitation hospital
Stroke Specific Quality of Life Scale Questionnaire(short version)
Zeitfenster: Measured at baseline, 3 and 9 months post discharged from rehabilitation hospital
Change of Specific Quality of Life
Measured at baseline, 3 and 9 months post discharged from rehabilitation hospital

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Activity (accelerometers)
Zeitfenster: Measured at baseline, 3 and 9 months post discharged from rehabilitation hospital
Change of activity
Measured at baseline, 3 and 9 months post discharged from rehabilitation hospital
Caregiver Burden Scale
Zeitfenster: Measured at baseline, 3 and 9 months post discharged from rehabilitation hospital
Change of caregivers burden
Measured at baseline, 3 and 9 months post discharged from rehabilitation hospital

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Hauptermittler: Hanne Pallesen, Post Doc, Hammel neurorehabilitation centre and university research clinic

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

15. Juni 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

15. November 2020

Studienabschluss (Tatsächlich)

24. August 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

6. Juni 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

9. Juni 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

12. Juni 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

25. August 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

24. August 2021

Zuletzt verifiziert

1. August 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • JutlandRH54962

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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