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High-dose IFN and PEG IFN for Induction Therapy in Difficult to Treat Genotype 1 Patients With Chronic HCV

26. August 2021 aktualisiert von: Foundation for Liver Research

A Comparative Study of High-dose Interferon Alfa-2a and Pegylated Interferon Alfa-2a for Induction Therapy in Difficult to Treat Genotype 1 Patients With Chronic HCV

Comparison of virological breakthrough/relapse rate after dose adjustments and sustained virological response rate will be assessed by the type of induction.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

The purpose of this study is to compare pharmacokinetics by IFN assays and pharmacodynamics by patient's HCVRNA suppression of 360 mug peginterferon QW, 9 MU interferon daily or 4,5 MU interferon daily in combination with 180 mug peginterferon QW in the first 4 weeks of treatment. Comparison of virological breakthrough/relapse rate after dose adjustments and sustained virological response rate will be assessed by the type of induction.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

33

Phase

  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Rotterdam, Niederlande, 3015 CE
        • Erasmus Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 70 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • chronic hepatitis C
  • detectable serum HCV-RNA
  • elevated serum ALT activity documented on at least two occasions within the past 12 months, with at least one during the 90 day screening period preceding the initiation of test drug dosing
  • liver biopsy findings (during screening or within previous 12 months) consistent with active fibrosis (haemophiliacs are excluded from biopsies)
  • compensated liver disease (Child-Pugh Grade A clinical classification)
  • negative urine or blood pregnancy test (for women of childbearing potential) documented within the 24-hour period prior to the first dose of study drug
  • all fertile males and females receiving ribavirin and their fertile or potentially fertile partners must be advised to use two forms of effective contraception (combined) during treatment and during the 6 months after end of treatment

Exclusion Criteria:

  • history or other evidence of severe illness, malignancy or any other condition which would make the patient, in the opinion of the investigator, unsuitable for the study
  • women with ongoing pregnancy or breast feeding
  • therapy with any systemic anti-viral, anti-neoplastic or immunomodulatory treatment (including supraphysiologic doses of steroids and radiation) <3 months prior to the first dose of study drug
  • any investigational drug <6 weeks prior to the first dose of study drug positive test at screening for HBsAg, anti-HIV Ab history or other evidence of bleeding from esophageal varices, ascites, or other conditions consistent with decompensated liver disease (Child-Pugh Grade B or C clinical classification)
  • Signs or symptoms of hepatocellular carcinoma
  • history or other strong evidence of a medical condition associated with chronic liver disease other than HCV (e.g., primary hemochromatosis, autoimmune hepatitis, metabolic liver disease, alcoholic liver disease, toxin exposures
  • Hb <7.5 mmol/l in women or <8.6 mmol/l in men at screening
  • any patient with an increased baseline risk for anaemia (e.g. thalassemia, spherocytosis, etc) or for whom anaemia would be medically problematic neutrophil count <1500 cells/mm3 or platelet count <80,000 cells/mm3 at screening
  • serum creatinine level >1.5 times the upper limit of normal at screening
  • history of severe psychiatric disease, especially depression
  • history of a severe seizure disorder or current anticonvulsant use
  • history of immunologically mediated disease
  • history or other evidence of chronic pulmonary disease associated with functional limitation
  • history of severe allergies
  • history of symptomatic and/or significant cardiovascular disease
  • poorly controlled diabetes mellitus
  • history of major organ transplantation with an existing functional graft
  • hyper- or hypothyroidism
  • evidence of severe retinopathy
  • evidence of drug abuse (including excessive alcohol consumption within one year before study entry

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: 360 PEG IFN
360 mug peginterferon alfa-2a QW
Andere Namen:
  • Copegus
Andere Namen:
  • Pegasys
Aktiver Komparator: 9 MU + 180 PEG IFN
9 MU interferon daily in combination with 180 mug peginterferon QW in the first 4 weeks of treatment
Andere Namen:
  • Copegus
Andere Namen:
  • Intron-A
Andere Namen:
  • Pegasys
Aktiver Komparator: 4,5 MU IFN + 180 PEG IFN
4,5 MU interferon daily in combination with 180 mug peginterferon QW in the first 4 weeks of treatment
Andere Namen:
  • Copegus
Andere Namen:
  • Intron-A
Andere Namen:
  • Pegasys

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
To compare pharmacokinetics by IFN assays and pharmacodynamics by patient's HCV RNA suppression of 360 mug peginterferon alfa-2a QW, 9 MU interferon alfa-2a daily or 4,5 interferon alfa-2a daily in combination with 180 mug peginterferon alfa-2a QW
Zeitfenster: week 4
week 4

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
To compare the virological breakthrough/relapse rate after dose adjustments (at 4,24,72) weeks.
Zeitfenster: week 4, 24 and 72
week 4, 24 and 72
To compare the sustained virological response rate at 24 weeks after end of treatment.
Zeitfenster: week 24 follow up
week 24 follow up

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Rob J. de Knegt, MD, PhD, Erasmus Medical Center

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Februar 2003

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. April 2006

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juli 2006

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

27. September 2006

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

27. September 2006

Zuerst gepostet (Schätzen)

28. September 2006

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

1. September 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

26. August 2021

Zuletzt verifiziert

1. August 2021

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Hepatitis C

Klinische Studien zur Ribavirin

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