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Efficacy and Safety of Topical Versus Systemic Treatment in Postherpetic Neuralgia and Diabetic Polyneuropathic Pain

7. Oktober 2019 aktualisiert von: Grünenthal GmbH

Safety and Efficacy of Lidocaine 5% Medicated Plaster in Comparison to Systemic Treatment in Postherpetic Neuralgia and Diabetic Polyneuropathic Pain.

The purpose of this study is to evaluate lidocaine as topical treatment for peripheral neuropathic pain (as stand-alone treatment and in combination with systemic treatment)

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

431

Phase

  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Male or female subjects with >= 18 years of age
  • Intact skin in the area of topical treatment
  • Creatinine clearance CLCR >= 30 mL/min
  • NRS-3 > 4 (recalled average pain intensity during the last 3 days)

Subjects with DPN

  • Controlled, treated type 1 or 2 diabetes mellitus with glycosylated hemoglobin (Hba1c)<= 11%
  • Painful, distal symmetrical, sensomotor polyneuropathy of the lower extremities for >= 3 months (below the knees on both extremities) with at least 2 of the following symptoms present: burning, sensation, tingling or prickling, numbness from time to time, painful heat or cold sensation (e.g. warm or cold water)

Subjects with PHN

  • Subjects with PHN and neuropathic pain present for >= 3 months after healing of the herpes zoster skin rash.
  • Without neurolytic neurosurgical therapy for their condition.

Exclusion Criteria:

General

  • Evidence or history of alcohol, medication or drug abuse and/or dependency in the past 2 years, unstable psychological personality requiring intermittent or permanent treatment.
  • Psychiatric illness (subjects with well-controlled depression or anxiety disorder may participate if they are not taking any of the prohibited medications defined (below), epilepsy or suicide risk.
  • Pregnant or breastfeeding women
  • Women of childbearing potential who are sexually active without satisfactory contraception for at least 28 days prior to enrollment, during the trial, and until 28 days after the follow-up visit.
  • Subjects with severe cardiac impairment e.g. NYHA class > 3, myocardial infarction less than 6 months prior to enrollment, and/or unstable angina pectoris.
  • Subjects with severe hepatic disorder and/or AST or ALT >= 3x the upper limit of normal.
  • Subjects with known or suspected severe renal failure (CLCR < 30 mL/min).
  • Anticipated need for surgery during the trial, requiring at least regional or general anesthesia.
  • Subjects who are undergoing active treatment for cancer, are known to be infected with HIV or being acutely and intensively immunosuppressed following transplantation.
  • Participation in another trial of investigational medicinal products or devices parallel to or less than 1 month before entry into the trial, or previous participation in this trial.

Trial specific:

  • Any concomitant use of drugs for the treatment of neuropathic pain or commonly used for the treatment of neuropathic pain.
  • Use of transcutaneous electrical nerve stimulations (TENS) after enrollment.
  • CLCR < 30 mL/min
  • Evidence of another cause for pain in the area of neuropathic pain such as lumbar radiculopathy, surgery trauma, restless legs syndrome, if this coud confound the assessment or self-evaluation of the neuropathic pain.
  • Presence of other severe pain that could confound the assessment or self-evaluation of the neuropathic pain.
  • History of malignancy within the past 5 years (with the exception of basal cell carcinoma).

Subjects with PHN

  • Active herpes zoster lesion or dermatitis of any origin at the affected site with PHN.
  • Subjects who had neurological ablation by block or neurosurgical intervention for control of pain in PHN.

Subjects with DPN

  • No palpable pulse of the arteria dorsalis pedis in both feet.
  • Clinical signs for venous insufficiency and/or postthrombotic syndrome Sage III/IV (i.e. extensive varicoses)
  • Ulcers on the lower extremities.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: 1
max. 3 plasters per day for PHN patients max. 4 plasters per day for DPN patients
3 plasters for PHN patients per day 4 plasters for DPN patients per day
Aktiver Komparator: 2
300 to 600 mg per day taken orally
Experimental: 3
max. 3 plasters per day for PHN patients max. 4 plasters per day for DPN patients
3 plasters for PHN patients per day 4 plasters for DPN patients per day

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Reduction of pain expressed by response rate after 4 weeks treatment every 4 weeks of single or combination treatment: change in neuropathic pain, change in quality of life, change in sleep quality
Zeitfenster: 4 weeks
4 weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Ralf Baron, Prof. Dr., Klinik für Neurologie, Christian-Albrechts-Universität Kiel, Schittenhelmstr. 10, 24105 Kiel, Germany

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Dezember 2006

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2008

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. März 2008

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

20. Dezember 2006

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

20. Dezember 2006

Zuerst gepostet (Schätzen)

21. Dezember 2006

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

9. Oktober 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

7. Oktober 2019

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2019

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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