Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

A Phase 2, Dose-finding, Cross-over Study to Evaluate the Effect of a NES/E2 Transdermal Gel Delivery on Ovulation Suppression in Normal Ovulating Women

16. April 2015 aktualisiert von: Population Council
This is a Phase 2, dose-finding, cross-over study for the purposes of evaluating the effect of a NES/E2 transdermal gel delivery on ovulation suppression in normal ovulating women.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

18

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Santiago, Chile
        • Instituto Chileno de Medicina Reproductiva
      • Santo Domingo, Dominikanische Republik
        • Profamilia
    • California
      • Los Angeles, California, Vereinigte Staaten, 90033
        • Women's and Children's Hospital; LA County/USC Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 40 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Woman is between 18 and 40 years of age
  • Has intact uterus and ovaries
  • Has regular menstrual cycles of 25-35 days duration
  • Able to comply with the protocol, including frequent blood sampling, and lives within the catchment area of the clinic
  • Understands the study procedures and agrees to participate in the study by giving written informed consent
  • Able to use non-hormonal, double-barrier contraceptives (e.g. condoms and diaphragm) with every act of intercourse, or has been sterilized with tubal ligation, or only male partner has been sterilized with vasectomy
  • Progesterone >10 nmol/L in at least one sample in the lead-in cycle

Exclusion Criteria:

  • All contraindications to OC use including
  • Thrombophlebitis or thromboembolic disorders
  • Past history of deep vein thrombophlebitis or thromboembolic disorders
  • Past or current cerebrovascular or coronary artery disease
  • Known or suspected carcinoma of the breast
  • Carcinoma of the endometrium or other known or suspected estrogen-dependent neoplasia
  • Undiagnosed abnormal genital bleeding
  • Cholestatic jaundice of pregnancy or jaundice with prior pill use
  • Hepatic adenomas or carcinomas
  • Woman has a history of headaches with focal neurological symptoms
  • Known or suspected pregnancy
  • Aged >35 and smoker
  • BMI >29
  • Positive urine pregnancy test at the screening or baseline visit
  • Desired pregnancy within the duration of the study
  • Known hypersensitivity to progestins
  • Known hypersensitivity to estrogen
  • Undiagnosed vaginal discharge or vaginal lesions or abnormalities
  • In accordance with the Bethesda system of classification Women with a current abnormal Pap smear suggestive of high-grade pre cancerous lesion(s), including HGSIL, are excluded
  • Women with LGSIL or ASCUS/high-risk HPV positive may participate if further evaluated with colposcopy and biopsy and no evidence of a lesion with a severity >CIN I is present and/or endocervical curettage is negative
  • Women with a biopsy finding of CIN I should have follow up for this finding per standard of care; women are excluded if treatment is indicated In accordance with other Pap class systems
  • Women with high grade dysplasia are excluded
  • Women with low grade dysplasia or CIN I interpretation on Pap smear may participate based on investigator discretion in accordance with local standard of care
  • Breastfeeding
  • Cancer (past history of any carcinoma or sarcoma)
  • History of a significant psychiatric disorder, including severe depression.
  • Chronic or acute liver or renal disease
  • Hypertension-- controlled by medication or defined by diastolic BP 85 mm Hg or systolic BP 135mm Hg after 15 minutes rest
  • Dermatitis, psoriasis or other severe skin disorder
  • Known or suspected alcoholism or drug abuse
  • Clinically significant abnormalities of laboratory safety tests
  • Chronic disease or history of illness that, in the opinion of the investigator, might confound the results of the study or pose additional risk to the subject
  • Woman is participating or has participated in another clinical study (involving an investigational drug) within one month prior to enrollment.
  • Use of injectable contraceptives during the previous 3 months (e.g. cyclofem) or 9 months (e.g. DMPA)
  • Use of oral contraceptives within the past 1 month
  • Use of concomitant drugs that may interact with the study drugs

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: 1
0.5 ml of NES/E2 equaling 0.45 g and contains 1.5 mg NES/0.5 mg E2
Lowest effective dose of 3 formulations of the NES/E2 gel to ensure ovulation suppression (P<10nmol/L) in 90-95% of the cycles. The high dose will deliver 4.5mg of NES; the medium dose will deliver 3mg of NES, and a low dose of 1.5mg of NES. Based on a 10% absorption rate, 450 µg/d, 300 µg/d and 150 µg/d will be absorbed respectively. The doses of Estradiol will also be tailored to the 3 formulations.
Aktiver Komparator: 2
1.0 ml of NES/E2 gel equaling 0.9 g and contains 3.0 mg NES/1.0 mg E2
Lowest effective dose of 3 formulations of the NES/E2 gel to ensure ovulation suppression (P<10nmol/L) in 90-95% of the cycles. The high dose will deliver 4.5mg of NES; the medium dose will deliver 3mg of NES, and a low dose of 1.5mg of NES. Based on a 10% absorption rate, 450 µg/d, 300 µg/d and 150 µg/d will be absorbed respectively. The doses of Estradiol will also be tailored to the 3 formulations.
Aktiver Komparator: 3
1.5 ml of NES/E2 gel equaling 4.5 mg NES/1.5 mg E2
Lowest effective dose of 3 formulations of the NES/E2 gel to ensure ovulation suppression (P<10nmol/L) in 90-95% of the cycles. The high dose will deliver 4.5mg of NES; the medium dose will deliver 3mg of NES, and a low dose of 1.5mg of NES. Based on a 10% absorption rate, 450 µg/d, 300 µg/d and 150 µg/d will be absorbed respectively. The doses of Estradiol will also be tailored to the 3 formulations.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Determine with ultrasound scan (USS) measures and serum progesterone (P) assessment the lowest effective dose of 3 formulations of the NES/E2 gel to ensure ovulation suppression (P<10nmol/L) in 90-95% of the cycles
Zeitfenster: Subjects will remain in the study for approximately 8 months
Subjects will remain in the study for approximately 8 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Determine with USS and E2 serum levels the dose that can suppress follicle growth and replace estradiol at the physiological early follicular phase level
Zeitfenster: Subjects will remain in the study for approximately 8 months
Subjects will remain in the study for approximately 8 months
Evaluate the correlation of NES and E2 serum levels with the percentage of ovulation suppression
Zeitfenster: Subjects will remain in the study for approximately 8 months
Subjects will remain in the study for approximately 8 months
Evaluate the safety and tolerability of the formulations
Zeitfenster: Subjects will remain in the study for approximately 8 months
Subjects will remain in the study for approximately 8 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. November 2008

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2014

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2014

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

21. November 2008

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

21. November 2008

Zuerst gepostet (Schätzen)

24. November 2008

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

17. April 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

16. April 2015

Zuletzt verifiziert

1. April 2015

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • Population Council #427

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Ovulation

Klinische Studien zur NES/E2 gel

3
Abonnieren