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A Study of Combination or Sequential Treatment With PEGASYS (Peginterferon Alfa-2a) and Entecavir in Patients With HBeAg Positive Chronic Hepatitis B

26. Februar 2016 aktualisiert von: Hoffmann-La Roche

A Study on Optimizing HBeAg Seroconversion in HBeAg Positive CHB Patients With Combination or Sequential Treatment of Pegylated Interferon Alpha-2a and Entecavir

This 2 arm study will assess the efficacy and safety of Pegasys in combination or sequential treatment with entecavir in patients with HBeAg positive chronic hepatitis B. Patients who have been pretreated with, and responded to, entecavir for 9 to 36 months were randomized to one of 2 groups, to receive Pegasys 180micrograms/week sc for 48 weeks + entecavir 0.5mg po daily for 8 weeks, or entecavir 0.5mg po daily for 48 weeks. The anticipated time on study treatment is 3-12 months.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

200

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Changsha, China, 410008
      • Chengdu, China, 610041
      • Fu Zhou, China, 350005
      • Guangzhou, China, 510515
      • Hangzhou, China, 310003
      • Wuhan, China, 430030
      • Xi'an, China, 710038

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 65 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Adult patients, >=18 and </= 65 years of age
  • HBeAg positive chronic hepatitis B
  • Pre-treatment with entecavir for 9-36 months

Exclusion Criteria:

  • Antiviral, antineoplastic or immunomodulatory treatment
  • Co-infection with active hepatitis A, C or D, or HIV
  • Evidence of decompensated liver disease
  • History or other evidence of a medical condition associated with chronic liver disease other than viral hepatitis

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Peginterferon alfa-2a + entecavir
Participants received PEGASYS® (peginterferon alfa-2a)180 micrograms (mcg) subcutaneously once weekly for 48 weeks, plus entecavir 0.5 milligram (mg) orally once daily for 8 weeks.
180 micrograms sc/week for 48 weeks
0.5mg po daily for 8 weeks
0.5mg po daily for 48 weeks
Aktiver Komparator: Entecavir
Participants received entecavir 0.5 mg orally once daily for 48 weeks.
0.5mg po daily for 8 weeks
0.5mg po daily for 48 weeks

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Percentage of Participants With Hepatitis B Envelope Antigen Seroconversion at Week 48
Zeitfenster: At Week 48
Hepatitis B envelope Antigen (HBeAg) seroconversion was defined as the absence of HBeAg and the presence of antibody to Hepatitis B envelope antigen (anti-HBe).
At Week 48

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Percentage of Participants With Loss of Hepatitis B Envelope Antigen at Week 48
Zeitfenster: At Week 48
Loss of Hepatitis B Envelope Antigen (HBeAg) is defined as the absence of HBeAg.
At Week 48
Percentage of Participants With Hepatitis B Virus - Deoxyribonucleic Acid <1000 Copies/ Millilitre at Week 48
Zeitfenster: At Week 48
Blood was collected for Hepatitis B Virus - Deoxyribonucleic Acid (HBV -DNA) and was analysed at the central laboratories using the Roche approved polymerase chain reaction (PCR) methodology at Week 48. Percentage of participants with HBV-DNA < 1000 copies/mL was reported.
At Week 48
Percentage of Participants With Hepatitis B Surface Antigen Loss at Week 48
Zeitfenster: At Week 48
Loss of Hepatitis B Surface Antigen (HBsAg) was defined as change of detectable HBsAg from positive to negative.
At Week 48
Percentage of Participants With Hepatitis B Surface Antigen Seroconversion at Week 48
Zeitfenster: At Week 48
Hepatitis B Surface Antigen (HBsAg) seroconversion was defined as loss of HBsAg and presence of anti-HBs .(antibody to Hepatitis B surface antigen)
At Week 48
Percentage of Participants With Normalized Alanine Aminotransferase at Week 48
Zeitfenster: At Week 48
Normalized Alanine Aminotransferase (ALT) is defined as having a baseline ALT value > upper limit of normal (ULN), and a decrease in ALT value to ≤ ULN at the given time point.
At Week 48
Quantitative Change in Mean Hepatitis B Envelope Antigen Over Time
Zeitfenster: Up to Week 48
Quantitative hepatitis B envelope antigen (HBeAg) results were analyzed in central lab. Values that were less than lower limit of quantification (LLOQ) had been replaced by LLOQ when analyzed, e.g. <1000 was replaced by 1000 and <0.2 was replaced by 0.2. Quantitative HBeAg value unit was calculated using 'Paul Ehrlich Institute units per millilitre' (PEIU/ml). Change in HBeAg was analysed at Weeks 0, 8, 12, 24, 36, and 48.
Up to Week 48
Quantitative Change in Mean Hepatitis B Surface Antigen Change Over Time
Zeitfenster: Up to Week 48
Quantitative Hepatitis B Surface Antigen (HBsAg) results were analyzed in central lab. Values that were less than LLOQ had been replaced by LLOQ when analyzed, e.g. <1000 was replaced by 1000 and <0.2 was replaced by 0.2. Quantitative HBsAg calculated using 'International Units Per Millilitre' (IU/mL). Change in HBsAg was analysed at Weeks 0, 8, 12, 24, 36, and 48.
Up to Week 48
Number of Participants With Incidence of Adverse Events and Serious Adverse Events
Zeitfenster: Up to Week 48
An adverse event (AE) was defined as any untoward medical occurrence that occurred during the course of the trial after study treatment had started. An adverse event was therefore any unfavourable and unintended sign, symptom, or disease temporally associated with the use of study drug, whether or not considered related to the study drug. A Serious Adverse Events (SAE) is any untoward medical occurrence that at any dose results in death, are life threatening, requires hospitalization or prolongation of hospitalization or results in disability/incapacity, and congenital anomaly/birth defect.
Up to Week 48
Number of Participants With Laboratory Abnormalities Which Were Captured as an Adverse Event
Zeitfenster: Up to Week 48
Participants with clinically significant laboratory abnormalities which were captured as an AE (at the >=5% threshold) were presented.
Up to Week 48

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. April 2009

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2011

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2011

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

16. Juni 2009

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

15. Juli 2009

Zuerst gepostet (Schätzen)

16. Juli 2009

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

25. März 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

26. Februar 2016

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2016

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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