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Randomised Trial of Telehealth Consultations for Nursing Care of Chronic Obstructive Pulmonary Disease (COPD) Patients

27. Juni 2013 aktualisiert von: Birte Oestergaard, University of Southern Denmark

Effectiveness of Nurse Lead Telehealth Consultations in Patients With Chronic Obstructive Pulmonary Disease (COPD)

The purpose of this study is to determine whether telehealth nursing consultations of chronic obstructive pulmonary disease (COPD) patients are superior to hospital readmissions.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

COPD is among the most common reasons for illness and fatality in adults worldwide, and it is expected that this trend will escalate radically by 2020 (1). Approximately 29% of patients admitted to Hospital with exacerbation will be readmitted within the first month (2), and after one year 46% of patients will have been readmitted on one or more occasions due to exacerbation (3).

Therefore, trials have been carried out using different forms of digitally supported distance health interventions (telehealth nurse consultations) (4) of patients with COPD with a view to reducing the number of readmissions in a reliable way, measured in relation to mortality. Thus in these trials there are a certain indication that use of telehealth nurse consultations of patients with COPD is a treatment initiative that reliably can reduce the number of COPD patients readmitted with exacerbation.

The number of randomized telehealth studies are however few (4;5), and there is a lack of documentation of the effect of telehealth monitoring.

Therefore, a large randomized telehealth study with a clear set up was necessary.

This study is a randomized multicenter trial that will take place at the acute admissions department and lung department at Odense University Hospital,Denmark

We hypothesized that in a period of 26 weeks:

  1. The total number of readmissions can be reduced with 14%
  2. The time to the first readmission will be prolonged
  3. The number of readmissions with exacerbation can be reduced after telehealth consultations as a supplement to the conventional treatment compared with conventional treatment
  4. The total number of readmission days can be reduced after telehealth consultations as a supplement to the conventional treatment compared with conventional treatment
  5. The total number of readmission days with exacerbation can be reduced after telehealth consultations as a supplement to the conventional treatment compared with conventional treatment
  6. The mortality rate will remain unchanged after the telehealth consultations as a supplement to the conventional treatment compared with conventional treatment

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

266

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Odense, Dänemark, 5000
        • Odense University Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

40 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion criteria:

  • Chronic obstructive pulmonary disease (COPD) verified by spirometry.
  • Exacerbation in COPD, defined as increased need for medicine, and increased dyspnea or increased expectorate or increased coughing.
  • > or 40 years old
  • Living on Funen and islands
  • Signed informed consent.

Exclusion criteria:

  • Not able to communicate via telephone and/or computer screen
  • Previously received "The COPD suitcase", or participated in this protocol
  • Systolic BT is <100 mm Hg
  • Saturation < 90
  • Thorax x-ray shows signs of malignant changes or lobar pneumonia
  • Diagnosed with cancer or recurrence of cancer within the last five years
  • Admitted with septic shock, acute myocardial infarction or other serious medical condition (for example renal disease)
  • Diagnosed with heart failure (EF < 30%)
  • Refused to participate

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Telehealth consultation
Telehealth nurse consultation plus treatment as usual

The consultations are structured as outpatient sessions immediately after discharge. The content of the education deals with the regular treatment, prevention of exacerbation and how to live with the illness. The aim of the counseling is to increase the patient's empowerment and competence to take action. The patients have the consultations for 7 days followed by a telephone call. Each session is organized and individualised according to the patient's wishes and needs for education and counselling.

The equipment consists of a computer with web camera, microphone and measurement equipment. A button to contact to the nurse at the hospital, an alarm button and a volume button. The results are transferred to the hospital by a secure internet line.

Andere Namen:
  • Telehealth nurse consultation
Kein Eingriff: Conventional
Treatment as usual

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
The number of readmissions
Zeitfenster: at 26 weeks after discharge
at 26 weeks after discharge

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
The mortality rate
Zeitfenster: at 26 weeks weeks after discharge
at 26 weeks weeks after discharge
The duration to the first readmission
Zeitfenster: at 26 weeks after discharge
at 26 weeks after discharge
The number of hospital readmissions with exacerbation
Zeitfenster: at 26 weeks after discharge
at 26 weeks after discharge
The number of days readmitted
Zeitfenster: days 26 weeks after discharge
days 26 weeks after discharge
The number of days readmitted with exacerbation
Zeitfenster: days 26 weeks after discharge
days 26 weeks after discharge

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Anne Dichmann Sorknaes, PhD student, University of Southern Denmark

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Mai 2010

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2012

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

9. August 2010

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

9. August 2010

Zuerst gepostet (Schätzen)

10. August 2010

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

28. Juni 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

27. Juni 2013

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2013

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • UNRS-20100030-2

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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