- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01363687
The Effect of Remote Postconditioning on Graft Function in Patients Undergoing Living-related Kidney Transplantation
24. Dezember 2013 aktualisiert von: Jong Hwan Lee, Samsung Medical Center
The purpose of this study is to investigate whether upper limb ischemic postconditioning can improve renal function and decrease ischemic-reperfusion injury in patients undergoing living donor kidney transplantation.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Ischemic reperfusion injury after kidney transplantation is a common clinical problem associated with a high morbidity and mortality.
To reduce the adverse effect of ischemic reperfusion injury after organ transplantation, various strategies including ischemic preconditioning or postconditioning.
Remote ischemic postconditioning is one of such strategies where brief ischemic reperfusion injury of one organ protects other organs from sustained ischemic reperfusion injury.
Remote ischemic postconditioning of the limb with a tourniquet is a safe and convenient method of postconditioning organs against ischemic reperfusion injury.
However, the efficacy of remote ischemic postconditioning in patients undergoing living donor kidney transplantation needs to be established.
Therefore, we investigate the efficacy of remote ischemic postconditioning of the upper limb with a tourniquet in recipients of kidney transplantation by measuring the markers of acute kidney injury.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
60
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Seoul, Korea, Republik von, 135-710
- Samsung Seoul Hospital, Samsung Medical Center
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
20 Jahre bis 70 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Subjects undergoing elective living donor kidney transplantation
- subjects older than 20 yrs who can give written informed consent
Exclusion Criteria:
- re-transplant recipients
- those with peripheral vascular disease affecting the upper limbs free of arteriovenous fistula
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Verhütung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Doppelt
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Remote ischemic postconditioning group
Recipients receive remote ischemic postconditioning after declamping of renal artery during kidney transplantation
|
Remote ischemic postconditioning consists of three 5-min cycles of upper limb ischemia, which was induced by an automated cuff-inflator placed on the upper limb free of arteriovenous fistula and inflated to 250 mm Hg, with an intervening 5 min of reperfusion during which the cuff was deflated.
|
|
Kein Eingriff: Control group
Patients who have a deflated cuff placed on the upper limb free of arteriovenous fistula during the surgery
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
renal function of recipient after living-related kidney transplantation
Zeitfenster: 1 day before surgery
|
serum creatinine concentration and urine output
|
1 day before surgery
|
|
renal function of recipient after living-related kidney transplantation
Zeitfenster: at 2 h after declaming of renal artery
|
serum creatinine concentration and urine output
|
at 2 h after declaming of renal artery
|
|
renal function of recipient after living-related kidney transplantation
Zeitfenster: at 6 h after declaming of renal artery
|
serum creatinine concentration and urine output
|
at 6 h after declaming of renal artery
|
|
renal function of recipient after living-related kidney transplantation
Zeitfenster: at 12 h after declaming of renal artery
|
serum creatinine concentration and urine output
|
at 12 h after declaming of renal artery
|
|
renal function of recipient after living-related kidney transplantation
Zeitfenster: at 24 h after declaming of renal artery
|
serum creatinine concentration and urine output
|
at 24 h after declaming of renal artery
|
|
renal function of recipient after living-related kidney transplantation
Zeitfenster: at 48 h after declaming of renal artery
|
serum creatinine concentration and urine output
|
at 48 h after declaming of renal artery
|
|
renal function of recipient after living-related kidney transplantation
Zeitfenster: at 72 h after declaming of renal artery
|
serum creatinine concentration and urine output
|
at 72 h after declaming of renal artery
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Biomarkers of acute kidney injury
Zeitfenster: before surgery and at 2, 6, 12 h after declaming of renal artery
|
biomarkers of acute kidney injury: Plasma cystatin-C, Urine IL-18, Urine Neutrophil gelatinase-associated lipocalin (NGAL)
|
before surgery and at 2, 6, 12 h after declaming of renal artery
|
|
Hemodynamic parameters
Zeitfenster: before surgery and at 2, 6, 12, 24, 48, 72 h after declaming of renal artery
|
arterial blood pressure, heart rate, central venous pressure, pulse oximetry
|
before surgery and at 2, 6, 12, 24, 48, 72 h after declaming of renal artery
|
|
outcome of kidney transplantation
Zeitfenster: at 72 h after declaming of renal artery
|
number of acute rejection or number of delayed graft function
|
at 72 h after declaming of renal artery
|
|
postoperative hospital stay
Zeitfenster: at postoperative day 60
|
length of postoperative hospital stay (days)
|
at postoperative day 60
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Studienleiter: Jong Hwan Lee, M.D.,Ph.D., Samsung Medical Center
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. August 2011
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Mai 2012
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Mai 2012
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
23. Mai 2011
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
31. Mai 2011
Zuerst gepostet (Schätzen)
1. Juni 2011
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
25. Dezember 2013
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
24. Dezember 2013
Zuletzt verifiziert
1. Dezember 2013
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 2011-03-047
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