- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01590615
Registry Study for Patients With Chronic HBV Receiving Nucleotide Therapy
20. April 2017 aktualisiert von: Gilead Sciences
Observational, Post-marketing Renal Safety Surveillance Registry in Subjects With Chronic Hepatitis B (HBV) Infection With Decompensated Liver Disease Receiving Nucleotide/Side Therapy
This registry will remain open for approximately 5 years (4 years of enrollment + 1 year of follow up).
Subjects will be followed until Orthotopic Liver Transplant (OLT), resolution of liver decompensation, death, or conclusion of the registry.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
54
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Alberta
-
Calgary, Alberta, Kanada, T2N 4N1
- University of Calgary
-
-
British Columbia
-
Vancouver, British Columbia, Kanada, V5Z 1M9
- Vancouver General Hospital
-
Vancouver, British Columbia, Kanada, V6Z 2C7
- Vancouver ID Research and Care Centre Society
-
-
Ontario
-
Toronto, Ontario, Kanada, M6H 3M1
- Toronto Liver Centre
-
-
-
-
California
-
Los Angeles, California, Vereinigte Staaten, 90095
- University of California Los Angeles
-
Los Angeles, California, Vereinigte Staaten, 90048
- Cedars-Sinai Medical Center for Liver Diseases and Transplantation
-
Palo Alto, California, Vereinigte Staaten, 94304
- Stanford University
-
San Francisco, California, Vereinigte Staaten, 94143
- University of California at San Francisco Medical Center
-
-
Connecticut
-
New Haven, Connecticut, Vereinigte Staaten, 06520
- Yale University School of Medicine
-
-
District of Columbia
-
Washington, D.C., District of Columbia, Vereinigte Staaten, 20007
- Georgetown University Hospital
-
-
Florida
-
Miami, Florida, Vereinigte Staaten, 33136
- Jackson Memorial Hospital
-
Orlando, Florida, Vereinigte Staaten, 32804
- Florida Hospital Transplant
-
-
Georgia
-
Atlanta, Georgia, Vereinigte Staaten, 30322
- Emory University Hospital
-
-
Illinois
-
Chicago, Illinois, Vereinigte Staaten, 60611
- Northwestern University
-
-
Kansas
-
Kansas City, Kansas, Vereinigte Staaten, 66160
- University of Kansas Medical Center
-
-
Massachusetts
-
Boston, Massachusetts, Vereinigte Staaten, 02215
- Beth Israel Deaconess Medical Center
-
-
Michigan
-
Detroit, Michigan, Vereinigte Staaten, 48202
- Henry Ford Health System
-
-
Missouri
-
Saint Louis, Missouri, Vereinigte Staaten, 63104
- Saint Louis University Hospital
-
-
Nebraska
-
Omaha, Nebraska, Vereinigte Staaten, 68124
- Alegent Creighton Health
-
-
New York
-
New York, New York, Vereinigte Staaten, 10029
- Icahn School of Medicine at Mount Sinai
-
-
Oregon
-
Portland, Oregon, Vereinigte Staaten, 97239
- Oregon Health and Science University
-
-
Tennessee
-
Memphis, Tennessee, Vereinigte Staaten, 38104
- Methodist University Hospital
-
Nashville, Tennessee, Vereinigte Staaten, 37232
- Vanderbilt University Medical Center
-
-
Texas
-
Fort Worth, Texas, Vereinigte Staaten, 76104
- Baylor All Saints Medical Center
-
Houston, Texas, Vereinigte Staaten, 77030
- The Methodist Hospital
-
-
Virginia
-
Richmond, Virginia, Vereinigte Staaten, 23249
- Virginia Commonwealth University
-
-
Washington
-
Seattle, Washington, Vereinigte Staaten, 98195
- Harborview Medical Center
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
Adult participants with chronic HBV infection receiving or anticipated to receive anti-HBV nucleoside/nucleotide therapy and with decompensated liver disease at time of consent.
Beschreibung
Key Inclusion Criteria:
- Estimated glomerular filtration rate (Cockcroft-Gault method)using actual body weight of ≥ 50 mL/min at time of entry into registry
- Negative serologies for HIV, hepatitis C virus (HCV), and/or hepatitis D virus (HDV)
- No history of solid organ or bone marrow transplant
- Currently receiving or anticipated to receive anti-HBV nucleoside/nucleotide therapy within 6 months of inclusion into registry
Note: Other protocol defined Inclusion/Exclusion criteria may apply.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Participants with chronic HBV infection
Participants with decompensated liver disease due to chronic HBV infection, who are receiving or anticipated to receive anti-HBV nucleoside/nucleotide therapy, will be included in the study.
|
Subjects with chronic HBV infection and with decompensated liver disease who are receiving or anticipated to receive anti-HBV nucleoside/nucleotide therapy will be identified at centers with liver disease expertise where subjects are monitored on a regular basis.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Proportion of participants with a confirmed increase in serum creatinine from baseline of at least one grade
Zeitfenster: Baseline to Year 5
|
The proportion of participants with a confirmed increase in serum creatinine of at least one grade will be calculated as the number of participants with at least one grade increase in serum creatinine from baseline divided by the total number of subjects enrolled over the 4 years of accrual.
|
Baseline to Year 5
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Proportion of participants with a confirmed increase in serum creatinine from baseline of at least one grade evaluated using the competing risk cumulative incidence framework
Zeitfenster: Baseline to Year 5
|
Baseline to Year 5
|
|
|
Proportion of participants with at least one confirmed estimated glomerular filtration rate (eGFR) below 50 mL/min
Zeitfenster: Baseline to Year 5
|
Baseline to Year 5
|
|
|
Change in eGFR compared to eGFR at baseline by visit window
Zeitfenster: Baseline to Year 5
|
Baseline to Year 5
|
|
|
Proportion of participants who received appropriate dosing relative to renal function
Zeitfenster: Baseline to Year 5
|
Baseline to Year 5
|
|
|
Proportion of participants who discontinued anti-hepatitis B virus (HBV) nucleoside/nucleotide therapy due to a renal related event
Zeitfenster: Baseline to Year 5
|
Baseline to Year 5
|
|
|
Proportion of participants with at least one change in model for end stage liver disease (MELD) score compared to baseline
Zeitfenster: Baseline to Year 5
|
Baseline to Year 5
|
|
|
Change in MELD score and liver disease status compared to MELD score at baseline by visit window
Zeitfenster: Baseline to Year 5
|
Baseline to Year 5
|
|
|
Proportion of participants with at least one plasma HBV DNA < 400 copies/mL (69 IU/mL)
Zeitfenster: Baseline to Year 5
|
Baseline to Year 5
|
|
|
The median number of renal related adverse events per participant over the evaluation period
Zeitfenster: Baseline to Year 5
|
Renal related adverse events will be coded using the Medical Dictionary for Regulatory Activities (MedDRA) Preferred Term.
|
Baseline to Year 5
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
26. April 2012
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
4. April 2017
Studienabschluss (Tatsächlich)
4. April 2017
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
20. März 2012
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
2. Mai 2012
Zuerst gepostet (Schätzen)
3. Mai 2012
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
24. April 2017
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
20. April 2017
Zuletzt verifiziert
1. April 2017
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Erkrankungen des Verdauungssystems
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- Infektionen
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- Hepatitis, viral, menschlich
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- DNA-Virusinfektionen
- Enterovirus-Infektionen
- Picornaviridae-Infektionen
- Hepatitis B
- Hepatitis
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Andere Studien-ID-Nummern
- GX-US-174-0172
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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