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Trauma Survivors Outcomes and Support Study IV (TSOS IV)

17. November 2017 aktualisiert von: Douglas Zatzick, University of Washington

Integrating Information Technology Advancements Into Early PTSD Interventions

After traumatic injuries some people have difficulty returning to the routine of their everyday activities and may experience physical and emotional pain. The purpose of this study is to identify new ways of providing support for physically injured trauma survivors. All study procedures are designed to work around patient needs and be as flexible as possible in order to best fit into patients' post-injury recovery.

Patients who are eligible for the study are randomly assigned to receive care as usual, or the "new method of treatment," with the study Trauma Support Specialist (TSS). This TSS will be in contact with the patient for the next three months; they may visit the patient at the hospital or at outpatient medical appointments. The TSS will also be available to talk with the patient over the telephone. Overall, the TSS will be working with the patient to help with difficulties returning to his or her routine and overcoming physical and emotional pain experienced after the injury. We believe that patients who receive the "new method of treatment," will be more able to return to daily routines and/or cope with the emotional stress that can occur after an injury. Intervention technology innovations including mHealth applications and web-based links will be included in the investigation.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Clinical feasibility randomized clinical trial (RCT) pilot of integrating information technology advancements into Early PTSD Screening and Intervention. Design Overview: Between 30-200 injured trauma survivors who are initially admitted to either the Harborview inpatient wards or emergency department acute care settings will be enrolled in the study. If patients agree to participate, they will be engaged by a research assistant to complete a baseline assessment battery. Following the battery, all patients will be engaged in an initial technology readiness assessment to gauge comfort and skill using a variety of devices (e.g., smartphones, cellular phones, tablets, and laptop computers) that could potentially be utilized for delivery of interventions. Patients will then be randomized to either care as usual or to the stepped-care technology-based educational intervention. Patients randomized to the intervention condition will be met by a trauma support specialist. Intervention patients who endorse elevated substance use and/or mental health symptoms, including PTSD, depression, suicidal ideation, chronic pain, and postconcussive symptoms, will receive up to 3 months of motivational interviewing and/or cognitive behavioral therapy delivered by the trauma support specialist in person or over the telephone. The trauma support specialist may utilize mHealth technologies including websites and applications available on smartphones and tablet devices, as strategies to compliment CBT approaches that target specific areas of concern. However, the psychotherapeutic intervention embedded within the Stepped Care protocol is conceived of being fundamentally separate from the mHealth tools that may also be mentioned during discussions between the trauma support specialist and the patient. Inherent throughout the intervention is a focus on obtaining acceptability information from patients related to all aspects of the intervention and interpersonal experiences with the trauma support specialist, as well as any technology-based assessments and mHealth tools that may compliment the stepped care protocol. Patients will receive up to 3 consecutive months of trauma support specialist support post-injury. Follow-up assessments will occur at 1, 3, and 6 months following the baseline assessment, with additional acceptability assessments completed for specific aspects of the intervention listed above.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

121

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Washington
      • Seattle, Washington, Vereinigte Staaten, 98104
        • Harborview Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

14 Jahre und älter (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Score ≥3 on PTSD automated screening algorithm
  • Score ≥35 on PTSD checklist (PCL-C)

Exclusion Criteria:

  • Non-English speaking
  • Under 14 years of age
  • Patients in need of acute psychiatric intervention (e.g., suicide attempt, psychosis)
  • Suffered head, spinal cord, or other sever injuries that prevent participation in the inpatient ward interview.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Stepped Care Management
All patients randomized to receive the stepped care management procedures will meet with the trauma support specialist (TSS) prior to discharge from the hospital, who will provide coaching on use of mobile technology for mental health concerns. The TSS will complete follow-up correspondence across the 3-6 month time period to assess mental health functioning and use of information technology that addresses medical concerns. Patients who report barriers to mHealth technologies and request additional therapeutic services for mental health concerns assistance will receive evidence-based motivational interviewing and cognitive behavioral intervention procedures that can span up to 3-6 months.
All patients randomized to receive the stepped care management procedures will meet with the trauma support specialist (TSS) prior to discharge from the hospital, who will provide coaching on use of mobile technology for mental health concerns. The TSS will complete follow-up correspondence across the 3-6 month time period to assess mental health functioning and use of information technology that addresses medical concerns. Patients who report barriers to mHealth technologies and request additional therapeutic services for mental health concerns assistance will receive evidence-based motivational interviewing and cognitive behavioral intervention procedures that can span up to 3-6 months.
Kein Eingriff: Usual Care
Usual care control patients will be given a list of available community resources and encouraged to proceed using all resources available to them.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Veränderung der Depressionssymptome im Verlauf der sechs Monate nach der Verletzung
Zeitfenster: Die Forscher beurteilten die Studie zu Studienbeginn, nach 1, 3 und 6 Monaten.
Die Forscher verwendeten den Patientengesundheitsfragebogen (PHQ-9) als kontinuierliche Messung mit Werten zwischen 1 und 27. Höhere Werte bedeuten ein schlechteres Ergebnis. Es wurden keine Subskalen verwendet.
Die Forscher beurteilten die Studie zu Studienbeginn, nach 1, 3 und 6 Monaten.
Change in Post Traumatic Stress Disorder (PTSD) Symptoms Over the Course of the Six Months After Injury
Zeitfenster: The investigators assessed at baseline, 1-, 3-, and 6-month.
The investigators used the PTSD Checklist - Civilian (PCL-C) as a continuous measure. The scoring of the scale ranges from a minimum of 17 to a maximum of 85, with higher scores indicating a worse outcome. No subscales were used.
The investigators assessed at baseline, 1-, 3-, and 6-month.
Technology Use
Zeitfenster: Baseline to 6 months
The investigators used laptop tracking software to determine technology usage.
Baseline to 6 months
Feasibility/Acceptability of Intervention
Zeitfenster: Baseline to 6 months
The investigators used laptop tracking software to assess number of patients using laptops.
Baseline to 6 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Probleme mit dem Alkoholkonsum
Zeitfenster: Die Forscher beurteilten die Studie zu Studienbeginn, nach 1, 3 und 6 Monaten.
Als kontinuierliche Maßnahme verwendeten die Forscher den Alcohol Use Disorders Identification Test (AUDIT). Die Punktzahl auf der 10-Punkte-Skala reicht von 0 bis 40, wobei höhere Werte auf ein schlechteres Ergebnis hinweisen. Es wurden keine Subskalen verwendet.
Die Forscher beurteilten die Studie zu Studienbeginn, nach 1, 3 und 6 Monaten.
Physical Functioning
Zeitfenster: The investigators assessed at baseline, 1-, 3-, and 6-month.
The investigators used the Medical Outcomes Study Short Form healthy survey (MOS SF-12/36) physical components summary to assess physical function. The minimum and maximum scores are 0-100 with higher scores representing a better outcome. No other subscales will be used.
The investigators assessed at baseline, 1-, 3-, and 6-month.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Douglas Zatzick, M.D., University of Washington

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Juli 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. August 2013

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

19. Juni 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

20. Juni 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

21. Juni 2012

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

13. Dezember 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

17. November 2017

Zuletzt verifiziert

1. November 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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